Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst
Op 6-7-2022 om 17:07 zei Aventurijn:

Het levert mij niets op, ik doe het graag voor mezelf en mede geocachers. Kun je aangeven wat je reclame op de site vind?
Ik ga kijken of er ook nog een simpele van gemaakt kan worden, maar dan moet het goed werken en geoeg draagvlak hebben. 

Misschien niet de reclame zoals we tegenwoordig overal zien, maar het onderstaande is dat wel degelijk. Welk ander nut zo het anders hebben?

Reclame.thumb.png.b678d5b678a66cad69aba171ed79c253.png

Ik wil je 'project' natuurlijk niet de grond in boren, maar draagvlak krijgen zal niet zo 1-2-3 te verkrijgen zijn. Er zijn vele sites met tools ( O.a. GeocachingToolBox.com en GCC ) die al jaren lang bestaan en daardoor hebben ze ondertussen vele gebruikers. Draagvlak moet ook 'verdient' worden.

Geplaatst
7 uur geleden zei Berenboot:

Van RD --> WGS  en andersom is ook wel eens handig :mellow:

Goeie, zet ik er ook bij.

Ik wil de ook TBscan erbij doen en een soort van notitieblok met extra functionaliteiten.

Geplaatst
22 uur geleden zei Berenboot:

TB scan ook handig. Notities onderweg gaan dikwijls mis

Ik ben benieuwd wat er mis gaat. Vandaag had ik bijvoorbeeld vergeten dat ik codes op moest schrijven .. 

Geplaatst

Er kan zoveel misgaan, een cijfer of letter verkeerd en de TB wordt niet herkend. Blaadje raakt zoek of wordt nat enz.

Tegenwoordig fotografeer ik TB's (als ik m'n smartfone bij me heb?)

Geplaatst (bewerkt)
12 uur geleden zei Berenboot:

Er kan zoveel misgaan, een cijfer of letter verkeerd en de TB wordt niet herkend. Blaadje raakt zoek of wordt nat enz.

Tegenwoordig fotografeer ik TB's (als ik m'n smartfone bij me heb?)

Ach dan loggen we die TB/coin toch gewoon niet. Want volgens mij hebben TB's en coins meer met commercie te maken dan met geocaching. Aangezien wij niet echt 'regelmatige' geocachers zijn, laat ik deze reizigers bijna altijd liggen en hoef ze dan ook niet te loggen.

bewerkt door Linkalovers
Geplaatst

Zou niet weten wat er commercieel aan is.  Heb er zelf 2 op reis, ooit voor m'n verjaardag gehad. Gewoon leuk om te zien waar ze zoal heen reizen. Kost niets en levert ook niets op. 

• Leuk 1
  • 1 month later...
Geplaatst

Inmiddels met een tool bezig welke ik zelf heel handig vind.

Coördinaat met letters, als voorbeeld  heb je dit coördinaat als eindcache of bonus: N 51 41.ABC E 005 26.DEF
Deze tool rekent nu alle letters uit en ook het eindcoördinaat.

1. Coordinaat met letters invoeren:

image.png.20a28b8166c5fa1b6ee24cf216fe4983.png

2. nummers invoeren iedere keer bij een WP

3. einresultaat:
image.thumb.png.598c7cbb0f349e1ca91c506db9ca210b.png

Mis ik nu nog iets?

Geplaatst
2 minuten geleden zei kalkendotters:

Ja :)

In veel gevallen worden er ook formules gebruikt om de coordinaten uit te rekenen, bv N51 41.(A*2)(A+B/2)C E4 56.A*150+B+C*43

Goeie! Neem ik meteen even mee. 

Geplaatst (bewerkt)

Misschien rekening houden, dat het aantal variabelen ook variabel is. En dat de formule(s) m.b.v. van knip/plak in de tool is te zetten, als deze steeds ingetypt moeten worden, zal dat erg lang duren en worden er typefouten gemaakt. Beiden een reden om e.e.a. maar op papier uit te rekenen.

bewerkt door Linkalovers
  • Top! 1
  • 3 weeks later...
Geplaatst

Yes, V0.1 is live.

Voor iedereen te testen nu. 
Het is ook mogelijk om deze op te slaan en dus direct bij je eigen cache te plaatsen als service (bijvoorbeeld)
Tips en suggesties zijn zoals altijd welkom. 

De tool is hier te vinden: coördinaat met letters

Geplaatst

Morgen Aventurijn,

Ik heb even een testje gedraaid met jouw voorbeeldcoördinaat, en dan komt er het volgende uit. Zie hieronder.
Strikt genomen lijkt het allemaal te kloppen volgens de nieuwe rekenregels: https://www.wisfaq.nl/show3archive.asp?id=554&j=2001

Maar wat ik me bv. kan voorstellen is dat je bv. op het stukje (A*2) (uitkomst 10) wilt gaan stapeltellen tot één cijfer. Maar goed: dat moet door de cache-plaatser dan ook goed aangegeven zijn in de listing.

Ik vind de tool er mooi uitzien. Aan de andere kant: of e.e.a. goed zal werken hangt natuurlijk ook erg af van de vraag of notatie in de listing juist is. Dat is (denk ik!) in de tool nauwelijks af te vangen.
image.png

Geplaatst

Dank je wel voor de test! 
Natuurlijk proberen we de tool te blijven updaten en nieuwe functies toevoegen als deze vragen er komen.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...