Spring naar bijdragen

aantal te lezen logs in 66st


Semmyb

Aanbevolen berichten

Hallo,weer terug van weggeweest.

Na 16 jaren in Zweden gewoond te hebben ,en sinds kort met pensioen,zijn we nu weer terug in Nederland.

Ik wil me nu weer wat meer op het geocachen gaan concentreren, en wat meer actief te zijn op het forum.

Om maar direct met de eerste vraag in huis te vallen.

Bij een cache die in de gps staat kan je een aantal logs lezen.

Dit aantal was ergens in te stellen,maar waar!

Ben al een tijdje aan het zoeken....

Iemand een idee?

bvb dank Frans

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Volgens mij kan je wel via GSAK aangeven, hoeveel logs je naar de gps wilt sturen.

Nooit geprobeerd meer logs te sturen, maar bij mij staat deze op '0'. Dat scheelt weer cache geheugen.....

Overigens bij meer dan standaard ( 4? ) logs, moeten deze ook eerst in GSAK geladen worden, voordat deze naar de gps doorgezet kunnen worden.

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 uur geleden zei regenboog2:

Verwar je het niet met de printvriendelijke versie van de cachepagina? Daar kun je wel kiezen tussen 5 of 10 logs (of zonder logs natuurlijk).

Dit zou mogelijk kunnen zijn

18 uur geleden zei kalkendotters:

Je vergist je. Dat aantal is nooit instelbaar geweest.
Alle mogelijke instellingen staan op deze site: https://www.gpsrchive.com/GPSMAP/GPSMAP 66sr/index.htm

Als je via PQs werkt, dan zou je vanuit bijvoorbeeld GSAK wel zelf het aantal logjes kunnen instellen.

Het kan idd ook met GSAK te maken hebben.

Kan me dit niet goed meer herrinneren.

Heb jaren geleden GSAK gehad ,maar ben daar op een gegeven moment mee gestopt.

Ik zal me dus wel vergissen.

Bedankt voor het mee denken .

gr. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 uur geleden zei Linkalovers:

Volgens mij kan je wel via GSAK aangeven, hoeveel logs je naar de gps wilt sturen.

Nooit geprobeerd meer logs te sturen, maar bij mij staat deze op '0'. Dat scheelt weer cache geheugen.....

Overigens bij meer dan standaard ( 4? ) logs, moeten deze ook eerst in GSAK geladen worden, voordat deze naar de gps doorgezet kunnen worden.


GSAK-1.png.b88d230544b3a35126f9c02b8d0bde69.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 uur geleden zei Linkalovers:

Nooit geprobeerd meer logs te sturen, maar bij mij staat deze op '0'. Dat scheelt weer cache geheugen.....

Tenzij je echt vrijwel geen geheugen (over) hebt in de GPS, maakt het uitzetten van de logs niets uit. Het maximum aantal caches is in sommige apparaten beperkt, maar dat gaat alleen over de caches, niet de logs.
Voor de snelheid maakt het ook niets uit, want de GPS maakt tijdens het starten een interne kopie van de belangrijke Cache-gegevens (naam,coord,dt,type) en gebruikt verwijzingen naar het GPX bestand voor het daadwerkelijk tonen van de beschrijving en de logs. 
Qua ruimte scheelt het ook weinig, aangezien een gemiddelde log iets van 100 tekens is. Met nog wat overhead erbij zal dit dan op een compleet PQ bestand 1000 (caches) * 200 (tekens) * 10 (logs) = 2Mb ruimte schelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, verder maakt het niets uit, behalve de memory. Het zal ook niet veel schelen en voor mij maakt het niet uit.

Maar er zijn genoeg mensen, die alle caches in Nederland verzamelen en dan natuurlijk ook zo veel mogelijk in hun gps willen hebben, misschien hebben die wat aan deze bevindingen.

Overigens lees ik nooit logs op m'n gps, want daarvoor gebruikt ik C:Geo op m'n smartphone. Dat leest veel makkelijker en zo zijn de foto's ook goed te bekijken.

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 5-10-2021 om 13:20 zei Linkalovers:

Nee, verder maakt het niets uit, behalve de memory.
 

Op zich maakt het wel uit. Vanaf een bepaald aantal caches krijgt de GPS het steeds moeilijker om de gegevens initieel in de interne DB te stoppen en wordt het zoeken in/tonen van de cache lijst zeer stroperig. Men kan het aantal verhogen door minder/geen logs mee te versturen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 4-10-2021 om 14:35 zei Linkalovers:

...Dat scheelt weer cache geheugen...

 

Op 5-10-2021 om 13:20 zei Linkalovers:

...Maar er zijn genoeg mensen, die alle caches in Nederland verzamelen en dan natuurlijk ook zo veel mogelijk in hun gps willen hebben, misschien hebben die wat aan deze bevindingen...

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...