Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Deze vraag heb ik eerder gesteld, maar de oplossing is nog niet gevonden. Daarom, in de hoop op nieuwe inzichten, in de rebound. 
Ik kan op mijn Oregon 700 geen losse caches inladen via "Send to GPS". Ik krijg deze melding (zie foto).
Garmin support kan ik kennelijk niet duidelijk maken wat er mis gaat, tenminste, ik krijg nooit echt antwoord op mijn vraag. Wel een verhaal over dat het via lists kan, maar dat weet ik natuurlijk al. Via gpx rechtstreeks overzetten lukt ook, maar ik vond het via die andere optie altijd zo handig.

Iemand die kan helpen?
Alvast bedankt voor het meedenken!

20210428_180143.jpg

Geplaatst
18 uur geleden zei regenboog2:

Volgens mij kan het al een hele tijd niet meer via ‘send to GPS’. 

Lukt bij mij ook al heel lang niet meer. Nu gewoon naar downloads op de PC en dan kopiëren of verplaatsen naar de GPX map. 

Geplaatst

Ik heb nog eens even teruggekeken in oude draadjes. Er is een draadje van oktober 2018, waar gevraagd wordt naar de knop ‘send to GPS’ of ‘send naar telefoon’.

Daarin wordt geantwoord dat .com deze heeft verwijderd sinds 28 augustus dat jaar. Als ik het me goed herinner had dat ook te maken met het onveilig zijn van deze methode.

Geplaatst

Maar in dit geval gaat het om de knop 'Send to Garmin', dat is net wat anders dan 'send to GPS'

De website maakt dan een GPX file aan, die via Garmin Express op de GPS gekopieerd wordt. Kennelijk gaat er iets mis in Garmin Express waardoor deze crashed. Heb je al geprobeerd om Garmin Express te verwijderen en opnieuw te instaleren ?

Geplaatst

Voorzover ik kan zien is deze functie echter alleen maar beschikbaar via 'Lists'. Het praktisch nut hiervan is dan ook zeer beperkt, omdat je bij 'Lists' ook kunt kiezen om een GPX te downlaoden; en als je direct direct download naar je /Garmin/GPX mapje ben je ook nog sneller klaar.

Daarnaast kun je ook vanaf de kaart kiezen voor Send to Garmin. Ook in dat geval wordt er een GPX bestand gemaakt dat doorgestuurd naar Garmin Express. Ook hier krijg je exact hetzelfde effect als je de GPX download en zelf in het juiste mapje zet.

Als je in de browser de setting aanzet dat er gevraagd wordt naar de mpa als je een bestand download; dan kun je de GPX direct downloaden naar de juiste map.

(Zojuist even Send to Garmin getest met bovenstaande opties; en het werkt hier. Alleen omsslachtiger dan gewoon een GPX downloaden :) )

Geplaatst

"vroegâh" kon je inderdaad gewoon één cache naar je GPS sturen, gewoon rechtstreeks vanaf de kaart.

Maar dat lukt nu dus alleen via dit omweggetje begrijp ik. En dan is gewoon de gpx even knippen-plakken uit het download mapje inderdaad net zo handig.

Geplaatst (bewerkt)

Ik download al jaren de *.gpx file handmatig, of het nu een enkele cache is, een Pocket Query of vanuit GSAK.

In vele browsers, kan je instellen, dat je moet aangeven wáár een download wordt opgeslagen. Gebruik je die instellingen en hebt je de gps aangesloten op de computer, dan kan je tijdens het downloaden je gps ( intern geheugen of SD ) aangeven als locatie en dan wordt de file direct op de *.gps opgeslagen.

Voor FireFox:
1195057353_MozillaFirefox.png.97ea96ad29d2815425fc491cea72d0d7.png

Helaas is Garmin software niet de beste en de gebruiksvriendelijkste. Soms heb/had ik wel het idee, dat ze dit soort software erbij deden, om de geocache gemeenschap tot klant te krijgen. Maar veel geld wilden ze er dan toch ook weer niet aan besteden.

Vooral m.b.t. privacy heb ik Garmin Express software nooit gebruikt. Garmin doet haar 'best' om je te laten inloggen, terwijl dat helemaal niet nodig is. Tevens is/was het maar afwachten wat Garmin allemaal van je gps inleest en wat ze daarmee doen.

bewerkt door Linkalovers
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...