superboppe Geplaatst 27 juni 2004 Geplaatst 27 juni 2004 Na gisteren weer eens tevergeefs the hebben lopen zoeken, en geweigerd te hebben het halve bos om te spitten, ben ik op zoek naar een andere aanpak: wat te doen als je zeker weet op het eindpunt te zijn beland, maar de cache niet kunt vinden? Allereerst vind ik dat cacheplaatsers er voor zouden moeten zorgen dat een hint de laaste meters duidelijk maakt (in bos, park, etc. wanneer niet op een andere manier duidelijk is waar je moet zoeken), zonder locatie uiteraard te verraden. De offset van "Windroos" bijvoorbeeld is een uitstekend middel, maar er is natuurlijk nog veel meer mogelijk. Maar ik zit ook te overwegen een metaaldetectortje aan te schaffen. Werkt dat? Zit er doorgaans niet voldoende metaal in een cache(doos) om gevonden te worden? Je schijnt tot een redelijke diepte kleine muntjes te moeten vinden, dus een TB-sleutelhanger, ammobox, balpenclip, floppybeschermschuifje, etc zou ook moeten werken. Is een goedkope metaaldetector zoals die van de Kijkshop hiervoor geschikt? Heeft iemand ervaring met die dingen? Waar moet je op letten? En heeft het uberhaupt zin? En wis je niet de inhoud van een eventuele floppy hier mee? JR
Mars Express Geplaatst 27 juni 2004 Geplaatst 27 juni 2004 Floppies zal ie niet wissen, maar metaalvrije caches (tupperware doos ipv stalen kist) zal ik ook niet detecteren. Ik heb zo'n ding, maar nog nooit gebruikt voor cachen. Ook al niet omdat ze vrij groot zijn. Niet te vergeten dat er plekken zijn waar je je niet met een metaaldetector mag begeven. groet, marcel.
vechtdal Geplaatst 27 juni 2004 Geplaatst 27 juni 2004 Één keer een metaaldetector gebruikt.En dat was een cache die in een zandverstuifing lag .in de buurt van Soest.Maar verder een prikstok. en meestal is de cache lokatie wel te zien.Door sporen die andere cachers achtergelaten, meestal zie je wel iets onnatuurlijks. Maar ja... er zijn caches die wel heel goed zijn verstopt, maar dat hoord bij het spel.
gr2 Geplaatst 27 juni 2004 Geplaatst 27 juni 2004 Pas op, de politie loert met helikopters op mensen met metaaldetectoren. Deze belangwekkende opsporingsactiviteiten vinden uiteraard plaats op kosten van de belastingbetaler. Zie een van de logs bij geocache 'Peppel!'
Kruimeldief Geplaatst 27 juni 2004 Geplaatst 27 juni 2004 Ik zou zeggen, gebruik de zoekoptie eens van dit forum. Er is over dit onderwerp al veel geschreven. En over floppys hoef jij je geen zorgen meer te maken Die zijn er volgens mij niet meer. In middels gebruikt men soms al CD's Ik ben het met je eens dat als je de moeitje hebt genomen een cache van iemand te lopen en alle eventuele vraagstukken hebt opgelost, het vinden van de cache een beloning moet zijn. De cache moet gewoon te vinden zijn. Ik vraag me soms ook wel eens af of d plaatser wel wil dan zijn cache gevonden wordt. Je kunt het verstoppen ook op een belachelijke manier doen natuurlijk. GRTZ Kruimel
gimli Geplaatst 28 juni 2004 Geplaatst 28 juni 2004 inderdaad een cache moet ook wel vindbaar zijn, maar metaaldetectoren nodig? ik hoop van niet, haalt ook een beetje van de charme van het spel af hoor.. groets, Gimli
nl1ede Geplaatst 28 juni 2004 Geplaatst 28 juni 2004 Ik gebruik zelf een goedkoop speelgoed ding van de kids, zoekdiepte beperkt tot max 25cm. en daar de meeste chache's toch maar net onder de bladeren etc ligt en dan ook nog van een dergelijk formaat dat het ding dat zonder problemen detecteerd. Tot nu toe heb ik het nog maar 1 keer moeten gebruiken, omdat de cache er niet lag maar een stuk verder dan de hint deed vermoeden. Ik zelf denk er makkelijk over omdat je als zoeker toch de route gelopen hebt en het eigenlijk niet uitmaakt hoe je het ding opspoord, en als de Cache dan toch van plastic is dan heb je gewoon pech en pak je maar weer de tentharing... Groeten van erik...
TheFamily Geplaatst 2 juli 2004 Geplaatst 2 juli 2004 Ja inderdaad soms handig, maar pas op voor politie. In de omgeving Renkum-Wageningen mag een metaaldetector niet gebruikt worden!!
gimli Geplaatst 2 juli 2004 Geplaatst 2 juli 2004 rare ideeen, waarom zou je dat niet mogen? kan me niet voorstellen dat ze dat in een apv oid hebben opgenomen.. weet je waarom? groets, Gimli
dusee Geplaatst 16 juli 2004 Geplaatst 16 juli 2004 Hallo Jan super bobbe, andere mogelijkheden zijn gebruik te maken van je sociale vaardigheden.....................................die heb je. de gevorderde geocacher heeft een netwerk of je spionage talent........ zo zijn er nogal wat foto's bij logjes en via geocacher.nl kom je bij menig een op de site en daar kan je geo-gluren
Gast bas Geplaatst 6 september 2004 Geplaatst 6 september 2004 weet iemand toevallig een mooie cach voor een metaaldetector? bas
JandeBeHanger Geplaatst 7 september 2004 Geplaatst 7 september 2004 rare ideeen, waarom zou je dat niet mogen?kan me niet voorstellen dat ze dat in een apv oid hebben opgenomen.. weet je waarom? Vanwege ww2. Er ligt daar nog erg veel munitie.
Aanbevolen berichten