Spring naar bijdragen

2 nieuwe modellen in de 65 serie


Peetee

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Als mijn huidige 64s t.z.t. defect raakt, dan moet ik dan maar eens goed nadenken of ik nog wel een gps-toestel koop of dat ik met m'n mobiel ga geocachen. Dat deze nieuwe gps'en wel of niet hun geld waard zijn, daar gaat het niet om, maar heb je deze dure toestellen tegenwoordig echt nog nodig, voor het zoeken van een doosje in het bos of op de heide?

Natuurlijk ben ik blij dat mijn 64s vaak een maximale afwijking van 4 meter aangeeft, dat geeft 'zekerheid'. Maar op de keper beschouwd zegt die 4 meter helemaal niets. Dit is een berekende gemiddelde afwijking. Tevens is het tegenwoordig maar vaak afwachten hoe én waarmee de CO de cache zelf heeft ingemeten. In de buurt van de cache heb je vaak niets meer aan je gps en moet je zelf toch gaan zoeken.
Dat deze nieuwe gps'en ook Galileo ondersteuning is natuurlijk fijn, maar heb je als geocacher die extra nauwkeurigheid wel nodig. Is het voor geocachen wel een toegevoegde waarde, waarvoor je wel behoorlijk diep in de buidel moet tasten?

De gps hardware en functies in smartphones worden steeds beter en nauwkeuriger, terwijl de prijzen daarvan steeds lager worden. Tevens heb je dan ook vaak de grootste bibliotheek ter wereld in  je handen, met veel meer functies dan alleen een gps.

Als ik tegenwoordig ga geocachen, dan neem ik natuurlijk mijn 64s mee. Mijn smartphone gaat o.a. mee voor het bekijken van de cache gegevens, de logs, voor de 'second opinion' als we de cache ( met de 64s ) niet kunnen vinden, eventueel voor het oplossen van een puzzeltje en het bereikbaar zijn indien we b.v. lichamelijk hulp nodig hebben ( mijn smartphone gaat beslist NIET mee om gebeld te worden !! ).


Dus zo bekeken, heb ik een gps-toestel dan misschien niet meer nodig en kan dan zo een hoop geld besparen. Alleen nog afwachten hoe ik er dán over denk.

bewerkt door Linkalovers
  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo is het wel inderdaad. Iemand die het geocachen eens uit wil proberen zou ik niet meer direct aanraden een gps te kopen. Maar dat zou ik wel doen bij mensen die hem naast het cachen ook voor langere hiketochten willen gebruiken. Dan helpt vooral de robuustheid, langere batterijduur en de mogelijkheid om extra batterijen mee te nemen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik blijf trouw aan mijn garmin, punt een: stukken nauwkeuriger dan m'n telefoon, punt 2 telefoon gaat steeds uit, laat je het scherm aan dan is ie ook zo leeg, punt 3, de waypoints die bij de pocketquerry opgeslagen op de garmin, waar vind ik die op die fone?  

Als ik bv een labcache loop gebruik ik ook de gps, want de telefoon geeft wel de afstand en de richting ( die zet ik dus in mn GPS) maar het kompas op die telefoon is gewoon een grapje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...