Spring naar bijdragen

cachen met Apple Watch


Henksr

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

59 minuten geleden zei Henksr:

...Ik dub nog steeds of een gps toestel wel een toegevoegde waarde heeft.

Ik heb geen Apple watch, dus daarmee kan ik u niet helpen.

Maar, eigenlijk is het heel eenvoudig: als u nu met uw smartphone ( ongeacht wel merk/type ) de caches vindt, die u zoekt, dan hebt u geen ( extra ) gps toestel nodig.

Echter verwacht ik niet dat een zo klein model als een Apple Watch ( of welke merk dan ook ) nauwkeurig genoeg is om caches te zoeken. Of deze moet 'samenwerken' met je smartphone/Iphone, waardoor er de gps van de smartphone gebruikt wordt en een veel betere/nauwkeuriger gps locatie bepaling mogelijk is.

Moderne smartphones hebben tegenwoordige een steeds betere gps. De nadelen van een smartphone ( t.o.v. een een gps toestel ) zijn/waren vaak, niet zo nauwkeurig en i.v.m. de batterij/accu beperkt bruikbaar. Maar met een moderne smartphone en een accu-pack zijn deze nadelen grotendeels te verhelpen.

E.e.a. is natuurlijk ook afhankelijk van welke caches u zoekt. Zijn dat caches waarbij een nauwkeurig plaatsbepaling belangrijk is ( b.v. sneaky verstopt of veel projecteren ) en/of in een omgeving met slechte ontvangst van gps signalen ( b.v. in een dicht bos of veel hoogbouw ) of waarbij u heel lang onderweg bent, dan kan u tegen de grens aanlopen.

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Henksr:

Ik dub nog steeds of een gps toestel wel een toegevoegde waarde heeft.

Ik denk dat je tegenwoordig heel goed met enkel een smartphone kunt geocachen. Ben je meer een persoon die ervan houdt om langere hiketochten te gaan lopen, dan zou ik daarvoor een handgps aanschaffen. al was het alleen maar omdat die robuuster is en je dan wat extra batterijen (veelal AA- of AAA-batterijen) kunt meenemen.

Je zou bij de aanschaf van een smartphone kunnen overwegen rekening te houden met het feit dat je ermee gaat cachen. Je kunt dan bv. denken aan accuduur en robuustheid van de telefoon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien moet je er aan wennen, maar persoonlijk vind ik geocachen met een smartfone een ramp.
Waarom dan wel? 
De reeds eerder genoemde bezwaren, onnauwkeurig en zo leeg
Scherm vals steeds weg, laat je het aanstaan is helemaal zo leeg.
Het kompas is een giller, alleen doordat de afstand terugloopt kun je zien dat je in de buurt komt.
Met lab-caches gebruik ik de smartfone wel, maar zelfs dan maak ik meestal een projectie met de GPS om dan pas later de telefoon weer te gebruiken bij het antwoorden op de vraag.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Berenboot, wat een goede oplossing om gebruik te maken van projecties bij de labcaches. Zeker op onbekend terrein vinden wij het lastig om via de navigatie te gaan. We storen ons er met name aan dat er rechts, links op korte afstand aangegeven wordt, terwijl je de ‘bocht’ in het fietspad nauwelijks kan zien. niet zo erg als je de weg weet, maar op onbekend terrein onhandig. En het scheelt natuurlijk ook een hoop voor de accu van de telefoon. Ik ga het zeker ook eens proberen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei regenboog2:

Berenboot, wat een goede oplossing om gebruik te maken van projecties bij de labcaches. Zeker op onbekend terrein vinden wij het lastig om via de navigatie te gaan. We storen ons er met name aan dat er rechts, links op korte afstand aangegeven wordt, terwijl je de ‘bocht’ in het fietspad nauwelijks kan zien. niet zo erg als je de weg weet, maar op onbekend terrein onhandig. En het scheelt natuurlijk ook een hoop voor de accu van de telefoon. Ik ga het zeker ook eens proberen.

Pijl en ga is een heel goede optie om naar de volgende LAB te gaan. Heb je alleen het allerlaatste stuk die smartfone nodig om de vraag te beantwoorden. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...