Flo van Co Geplaatst 16 juli 2020 Geplaatst 16 juli 2020 Ik ben gevraagd om een multi te gaan leggen op een afgesloten terrein, deze zal niet worden gepubliceerd en gaat dan ook niet over wegen die op een kaart terug te vinden zijn. Dit voor een lustrum waarbij dit als spel kan worden gedaan, door (grotendeels) niet geo-cachers. Wat mijn idee is om met coördinaten te gaan werken (WGS84) en zo een mooie ronde samen te stellen. Nu ben ik hiervoor op zoek naar twee app's, één voor de Iphone en één voor Android, waarmee simpel(!) genavigeerd kan worden, dus intikken en (off-the-road) navigeren maar. Wie kent deze (gratis!) app's?
Linkalovers Geplaatst 16 juli 2020 Geplaatst 16 juli 2020 (bewerkt) Ik heb een gps en gebruik C:GEO alleen voor extra offline informatie ( o.a. logs ), als we de cache niet kunnen vinden. Je kan met deze Android app ook naar caches navigeren, maar wat daarmee allemaal mogelijk is: ik heb geen idee. 16 juli 2020 bewerkt door Linkalovers
StefandD Geplaatst 17 juli 2020 Geplaatst 17 juli 2020 In Google Maps kan je ook coördinaten intikken. Ik neem aan dat de standaard app voor de Apple dat ook wel kan. Natuurlijk niet erheen navigeren, alleen opzoeken en er heen lopen/fietsen. Zo hoeft niemand speciaal hiervoor een app te downloaden. Off-road navigatie is zinloos, het is alleen maar een rechte lijn naar het doel. Er zijn immers geen wegen bekend.
Flo van Co Geplaatst 17 juli 2020 Auteur Geplaatst 17 juli 2020 12 uur geleden zei StefandD: Off-road navigatie is zinloos Normaal is dat zinloos, maar nu in mijn geval juist perfect, de te lopen afstand is beperkt, en de kaart (her)kent de wegen niet waarover de route komt. 12 uur geleden zei StefandD: In Google Maps kan je ook coördinaten intikken Ja, dat hou ik als plan maar achter de hand, het intikken is alleen wat lastig 18 karakters, met ook nog een . ertussen. Iemand nog een andere?
Linkalovers Geplaatst 17 juli 2020 Geplaatst 17 juli 2020 (bewerkt) 2 uur geleden zei Flo van Co: Normaal is dat zinloos, maar nu in mijn geval juist perfect, de te lopen afstand is beperkt, en de kaart (her)kent de wegen niet waarover de route komt. Ja, dat hou ik als plan maar achter de hand, het intikken is alleen wat lastig 18 karakters, met ook nog een . ertussen. Iemand nog een andere? In Basecamp Wp's ( b.v. 1 tm/ 10 ) aanmaken, opslaan als *.gpx en in C:Geo importeren. Die zijn dan gewoon in C:Geo uit lijst te kiezen. Cache kiezen en met kompas er naar toe. C:Geo heeft ook een live kaart, maar ook een optie om 100% off-line te werken. Zie ( een ) handleiding. 17 juli 2020 bewerkt door Linkalovers
Peetee Geplaatst 17 juli 2020 Geplaatst 17 juli 2020 3 uur geleden zei Flo van Co: Iemand nog een andere? Ik heb ooit deze app in elkaar geknutseld; heel simpel van opzet. Kun je daar misschien iets mee?
verhoeven Geplaatst 17 juli 2020 Geplaatst 17 juli 2020 3 uur geleden zei Flo van Co: ......... het intikken is alleen wat lastig 18 karakters, met ook nog een . ertussen. Bij een app als bijv c:geo moet je voor een nieuwe coördinaat natuurlijk ook karakters intikken, 15 stuks. En c:geo is er niet voor een iphone. Verder wel een prima app. In google maps hoef je trouwens ook maar 15 karakters in te tikken, inclusief de punten. Je kunt daar de N en E weglaten.
Linkalovers Geplaatst 17 juli 2020 Geplaatst 17 juli 2020 34 minuten geleden zei Peetee: Ik heb ooit deze app in elkaar geknutseld; heel simpel van opzet. Kun je daar misschien iets mee? Is dat zo? Hebben we een heuse programmeur in ons midden !!!
Linkalovers Geplaatst 17 juli 2020 Geplaatst 17 juli 2020 (bewerkt) 57 minuten geleden zei verhoeven: Bij een app als bijv c:geo moet je voor een nieuwe coördinaat natuurlijk ook karakters intikken, 15 stuks. En c:geo is er niet voor een iphone. Verder wel een prima app. In google maps hoef je trouwens ook maar 15 karakters in te tikken, inclusief de punten. Je kunt daar de N en E weglaten. Voor een kinderfeestje, zou je b.v. tig wp's kunnen maken ( b.v. 1 t/m 50 ), waarvan een hoop dummy's ( geen wp's voor de route ). Dan per Wp een een simpele opdracht waaruit een getal komt. Dat nummer, is het volgende wp-nummer ( en die staat in de lijst in C:Geo ). Zo maak je van alle 'hoeken' van de straat een wp en kan je ze gewoon achtjes laten lopen. 17 juli 2020 bewerkt door Linkalovers
miracles65 Geplaatst 17 juli 2020 Geplaatst 17 juli 2020 Je zou met QR-codes kunnen gaan werken. In een QR-code kun je het volgende coördinaat stoppen. Scheelt een hoop tikwerk.
Flo van Co Geplaatst 18 juli 2020 Auteur Geplaatst 18 juli 2020 11 uur geleden zei Peetee: Ik heb ooit deze app in elkaar geknutseld; heel simpel van opzet. Kun je daar misschien iets mee? Ik ga deze proberen, met name het woord simpel klinkt fijn in de oren. N.b. ook voor Iphone geschikt? 10 uur geleden zei miracles65: Je zou met QR-codes kunnen gaan werken. Hé dat is ook een goede tip, dank!
Aanbevolen berichten