Spring naar bijdragen

Geocaching met groep 8 in Leiden? Tips gezocht!


JufM

Aanbevolen berichten

Beste lezer, ik hoop dat ik mijn vraag hier mag stellen!

Zoals jullie wellicht weten zijn alle schoolreisjes afgelast en ik zoek een leuke buitenactiviteit op loopafstand van onze school (omgeving Station CS). Wie weet een leuke en geschikte geocach voor beginners (geen echte puzzelaars wel enthousiast) leeftijd groep 8 (11-13 jaar) voor hun laatste schooldag in Leiden? Ik heb de Geocaching-app en zie een hoop mooie dingen op de kaart, maar ik ben op zoek naar tips van mensen die een mooie activiteit gevonden hebben. Ik heb zelf nog nooit 'gegeocacht', maar ik wil het ook eerst even zelf uitproberen. 

En... is dit te doen met 11 kinderen, hoeveel groepen laten cachen is dan handig bijvoorbeeld?

Dank alvast voor het meedenken!

bewerkt door JufM
Typo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hallo JufM

ik zou niet met grote groepen gaan geocachen, dat valt veel te veel op. In principe is dit een stiekeme hobby. Misschien is het een idee om een ouderwetse speurtocht in elkaar te zetten? Informeer bijvoorbeeld eens bij een scouting.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag JufM,

Lastig om inderdaad met de huidige situatie een groepje kids iets anders te laten zien.

In antwoord op je vraag, heb ik wat twijfel. Enerzijds doordat het een spel is waar wel wat huiswerk aan vooraf gaat, m.a.w. zomaar (zonder ervaring) met een groepje kinderen eraan beginnen lijkt me niet zo verstandig.

Ik heb het als ouder / geocacher met een groepje kinderen dit wel gedaan, met een paar kinderen uit de klas van toen de basisschool, ik meen 4 kinderen extra met onze dochter er nog bij.

Van te voren een route (multi) gekozen die ons ideaal leek, in het bos. Daar richt je geen schade aan, en kan makkelijk iets worden uitgelegd.

In een stad, en zo'n (lijkt mij grote) groep gaat dat niet lukken.

Een alternatief is mogelijk zelf aan de slag, met een eigen route en verstopte dingetjes.

Succes, en vraag / post gerust!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je zou eens naar deze kunnen kijken: GC891P0
Gaat over Rembrandt van Rijn. Dit is een virtuele cache, met allemaal publiek toegankelijke locaties. Kan niks stuk, hoeft niet stiekem gedaan te worden, en het antwoord volgt per email. Ideaal voor kleinere groepen die onbekend zijn met dit spelletje, en in dit geval nog leerzaam ook.
Veel plezier!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...