Spring naar bijdragen

Dringende Oproep Natuurmonumenten


Peetee

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Als  de premier afgelopen week zegt dat we gerust naar het strand kunnen of de natuur in, om te bewegen, gaan we dat ook allemaal doen. Nederland heeft natuurlijk veel kleine stukjes, versnipperde natuur en daar passen we niet met z’n allen in. Misschien moeten we nu beter een stadswandeling maken?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

27 minuten geleden zei regenboog2:

Als  de premier afgelopen week zegt dat we gerust naar het strand kunnen of de natuur in, om te bewegen, gaan we dat ook allemaal doen.

Ik denk dat dat ook best kan. Maar niet allemaal tegelijk, niet massaal!

Ik weet niet of je wel eens bent wezen wandelen of cachen in de Randstad (vast wel!), maar daar is de situatie heel anders als hier. Zo prakkiseer ik er niet over om bv. op de zondagmiddag naar de Amsterdamse Waterleidingduinen te gaan. Want dan kun je daar over de hoofden lopen.

Ga je daarentegen naar de Veluwe, of naar Drenthe, en wellicht ook Noord-Brabant, dan is het daar in veel gebieden echt een stuk rustiger. Dáár nu wandelen zal geen probleem zijn. Zolang je de drukte maar niet opzoekt!

Dit staat er nu over in de Telegraaf:
image.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt gelijk Peetee. Ik denk dat een van de oorzaken is dat nu iedereen gaat wandelen, ook de mensen die normaal andere bezigheden/hobby's hebben zoals familiebezoek, winkelen, een terrasje pakken, sporten, naar de bioscoop/museum etc. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

39 minuten geleden zei Peetee:

Ga je daarentegen naar de Veluwe, of naar Drenthe, en wellicht ook Noord-Brabant, dan is het daar in veel gebieden echt een stuk rustiger. Dáár nu wandelen zal geen probleem zijn. Zolang je de drukte maar niet opzoekt!

Dit staat er nu over in de Telegraaf:
image.png

En dat laatste zal je momenteel flink tegenvallen. Hier (Veluwezoom) loopt het storm. Overal groepen mensen, kuddes wielrenners, wandelaars. Zelfs auto’s met toertochten. 
drukker dan een mooie zomerse dag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hebben aan het eind van de ochtend een korte cache-route door een stukje oud Utrecht(stad) gelopen (en heel bewust niet gekozen voor een natuurgebied of landgoed).

Natuurlijk zijn we ook wat wandelaars en fietsers tegengekomen, maar het was erg rustig en iedereen hield gepaste afstand.

Was het drukker geweest dan waren we niet- of terug gegaan. Gewoon je gezond verstand gebruiken dus...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...