Spring naar bijdragen

14 jan. 2020: - Website: Background image on cache pages.


Linkalovers

Aanbevolen berichten

Geocaching.COM heeft een aanpassing gedaan op hun website: Background image on cache pages.

"...

With this release, we have made it more convenient for cache owners to add background images to their cache pages.

 

As a cache owner, you can now add a background image to your cache page in two ways: Drag and drop your background image to add it to your cache page, or browse your computer to select an image.

 

 

CffnACWOAiImdOXuEpUvsuXpCZvlA82xiOhHfqXy

 

 

To remove a background image, click delete:

..."


Google vertaling.

bewerkt door Linkalovers
  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

3 uur geleden zei Twentse Mug:

De waarom van de aanpassing door HQ is me eigenlijk nog niet duidelijk.

Onlangs zijn wat sites op het internet, waarop gratis images/pictures/plaatjes/films opgeslagen konden worden, opgeheven. De gevolgen daarvan waren o.a. ook te zien bij Geocaching.Com. Op sommige cachepagina's verdwenen o.a. de logo's, de banners, de achtergronden, de logfoto's en de puzzels. In plaats daarvan waren alleen lege kaders zien met een klein x'je erin. Misschien verdween daardoor ook de aanwijzing naar of zelfs de oplossing van de cache. Een actieve CO zal deze 'gehavende' cachepagina's weer aanpassen/updaten, waardoor de cache en/of de informatie weer compleet is. Is de CO van de betreffende cache niet meer actief, dan blijft de cachepagina 'verminkt' achter, waardoor zowel Geocaching.Com als de cacher er misschien niets meer aan hebben en de cache in principe waardeloos ( letterlijk ) is geworden.

Door de verplichting deze items bij Geocaching.Com te moeten opslaan/uploaden, wordt voorkomen dat een cachepagina ( door het uitvallen van een externe site ) verminkt raakt. Om ook de privacy van de CO te garanderen, bedacht Geocaching.Com om dan gelijk ook de EXIF data van de betreffende bestanden te verwijderen. Helaas blijken sommige CO's juist daar de oplossingen van hun cache in te hebben gezet, waardoor er nu weer andere cache problemen ontstaan.

bewerkt door Linkalovers
  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

28 minuten geleden zei Linkalovers:

Helaas blijken sommige CO's juist daar de oplossingen van hun cache in te hebben gezet, waardoor er nu weer andere cache problemen ontstaan.

Foutje, bedankt! :blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

43 minuten geleden zei Twentse Mug:

...Het probleem met verdwenen externe links bij de bestaande geocaches los je hier volgens mij niet op...

...gewoon archiveren...

Nee, maar zo voorkom je het de volgende keer wel.

GC.Com verdient geld met ( uw ) caches en het onnodig archiveren daarvan zou je als 'kapitaal vernietiging' kunnen zien.

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
Op 1/17/2020 om 8:05 PM zei Linkalovers:

Nee, maar zo voorkom je het de volgende keer wel.

GC.Com verdient geld met ( uw ) caches en het onnodig archiveren daarvan zou je als 'kapitaal vernietiging' kunnen zien.

Heb je een bron of link waar ik kan vinden dat HQ zo min mogelijk caches wil archiveren?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

24 minuten geleden zei Twentse Mug:

Heb je een bron of link waar ik kan vinden dat HQ zo min mogelijk caches wil archiveren?

Nee, dat heeft niemand denk ik. Maar GC.COM heeft een verdien model, wat zijn basis heeft in het Geocaches. Hoe meer ze hebben, hoe meer ze zullen verdienen. Dus is het belangrijk om alle data in 'eigen' handen te hebben.

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Linkalovers:

Nee, dat heeft niemand denk ik. Maar GC.COM heeft een verdien model, wat zijn basis heeft in het Geocaches. Hoe meer ze hebben, hoe meer ze zullen verdienen. Dus is het belangrijk om alle data in 'eigen' handen te hebben.

Ik wil je (en anderen) adviseren om te luisteren naar een recent interview met Bryan Roth, de grote baas van HQ:

http://www.podcacher.com/show-700-0-bryan-roth-president-of-geocaching/

 

  • Dank 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Twentse Mug:

Ik wil je (en anderen) adviseren om te luisteren naar een recent interview met Bryan Roth, de grote baas van HQ:

http://www.podcacher.com/show-700-0-bryan-roth-president-of-geocaching/

Nee, ik ga niet zo maar 1 uur en 51 sec. luisteren naar iemand van GC.com. Want het is een commerciële onderneming en die laten zich toch niet in de kaarten kijken.

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om jullie de moeite te besparen heb ik het gedaan.

Opvallend plus punt: Hij weet, en erkent dat geocaching afhankelijk is van vrijwilligers (i.t.t. de bobo's van de FIFA en het IOC)

Hij is ook erg enthousiast over de adventure labs, die volgens hem ontstaan zijn omdat hij bij een event was waar caches waren voor een avond. Spul in het bos dat het geen drie maanden volhoud. Dat was erg leuk, maar hij vond het jammer dat hij er geen puntje voor kreeg. Ik vraag me dan af waarom dat de eventcaches dan verboden gemaakt zijn en wat het overtikken van een naam op een standbeeld of zo heeft te maken met een bijzondere cache ervaring op een event.

Verder had hij ook nog een opmerking over "Refresh the gameboard" (het speelveld opschonen) Hij vond het nodig dat er meer caches gearchiveerd worden (zodat mensen weer nieuwe puntje kunnen scoren, <= mijn woorden). Hij haastte zich wel om daar bij te zeggen dat hij dan niet wilde dat de caches met veel favorieten of hele oude caches die je nodig hebt voor de jasmer challenge gearchiveerd worden. Het ging hem voor vooral voor de saaie (run of the mill <= zijn woorden) caches waar na een paar maanden niemand meer op afkomt. Het lijkt mij dan veel handiger om te stimuleren dat dat soort zooi niet meer gepubliceerd wordt.

Verder willen ze meer gaan innoveren, waardoor het makkelijker moet worden voor mensen die niet technisch zijn om een cache te publiceren. Ik heb daar een heel dubbel gevoel ben, omdat ik ban ben dat het dan nog makkelijker wordt om "run of the mill" zooi te publiceren. Mijn gevoel is dat als je bereid ben om wat meer energie in een mooie cache te steken, je ook iemand kunt vinden die een mooie cachepagina voor je maakt.

Het mooiste van geocachen vindt hij dat het mensen naar buiten brengt, "Unplugged from the matrix" Waar achter het computerscherm zitten mee bedoeld. Waarom hij dan myseries (waarbij je lang achter een scherm moet zitten voor een coordinaat hebt) niet verbied, en scriptjes die er voor zorgen dat je weer snel naar buiten kan wel verbaast mij dan ook weer.

Tc

 

 

  • Leuk 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...