Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Kan geocaching.com een extra eigenschap aan te maken op de cachepagina's voor hengelcaches?

Op die manier kan ik ze uitsluiten of juist opnemen in mijn query's.

Ik vind ze best leuk maar ik heb geen zin om altijd met een hengel te sjouwen of een lange tak af te zagen. Wanneer ze een eigen eigenschap krijgen dan heb ik de keuze.

En keuzes maken het leven beter.

Geplaatst (bewerkt)
8 minuten geleden zei Flo van Co:

Valt een hengel niet gewoon deze:image.png.a1bcddddb7464b0ae747ec3a702efde1.png

Waarschijnlijk wel. Maar b.v. ook een ladder, een magneet en zo zijn er nog veel meer 'tools'. Eigenlijk geeft dit icoon aan, dat de cache niet zo 1-2-3 te pakken ( of te openen ) is.

bewerkt door Linkalovers
Geplaatst

alleen geocache's selecteren, en inladen in je GPS, dan heb je die meuk er ook niet bij 
er is echt niemand van die doelgroep die de "eigenschappen" naar waarheid op zijn pagina invult, waarom denk jij dat ze bij dat kleutergekneus wel zouden doen?

Barny
(Geocaching vanuit de oorsprong) 

Geplaatst
Op 9/17/2019 om 6:22 PM zei Flo van Co:

Valt een hengel niet gewoon deze:image.png.a1bcddddb7464b0ae747ec3a702efde1.png

Ja natuurlijk, maar die hengel is zo specifiek. Ik bedoel, een schroevendraaier, touwtje, spiegeltje, magneet etc heb ik altijd wel bij me wanneer ik ga geocachen. Maar een hengen niet. En aangezien ik voor traditionals gewoon onvoorbereid op pad ga sta ik wel eens bij een hengelcache zonder hengel. Vaak kom ik er wel uit met een mes, zaag en grote tak maar daar wil ik hier geen gewoonte van maken. Het is gemakkelijker wanneer ik hengelcachers uit mijn queries kan filteren en alleen wanneer ik specifiek hengelcaches wil doen en een hengel mee zou nemen,  ik die query kan draaien waardoor ik alle hengelcaches te pakken heb.

Geplaatst
1 uur geleden zei Blade21:

Ja natuurlijk, maar die hengel is zo specifiek. Ik bedoel, een schroevendraaier, touwtje, spiegeltje, magneet etc heb ik altijd wel bij me wanneer ik ga geocachen. Maar een hengen niet. En aangezien ik voor traditionals gewoon onvoorbereid op pad ga sta ik wel eens bij een hengelcache zonder hengel. Vaak kom ik er wel uit met een mes, zaag en grote tak maar daar wil ik hier geen gewoonte van maken.

Euhhh, een schroevendraaier, touwtje, spiegeltje, magneet, mes en zaag???? Is dat een standaarduitrusting? Dan kan die hengel ook vast wel bij.

Bovenstaande zaken heb ik (behalve een zakmesje) nog nooit mee hoeven nemen in de 15 jaren dat ik cache.

• Leuk 2
Geplaatst

Persoonlijk denk ik dat je met al die (extra) specifieke kenmerken erg af gaat dwalen van het bedoelde spel, uberhaubt zou ik niet zo snel met een hengel op pad gaan voor een geocache.

Geplaatst (bewerkt)

Hengelcaches zijn geen internationaal fenomeen.

Het is een Nederlandse gekkigheid (dat zich misschien heeft uitgebreid naar delen van Duitsland en Vlaanderen).

Groundspeak zal daar dus waarschijnlijk geen apart icoontje voor maken...

bewerkt door Sivota
Geplaatst
Op 9/21/2019 om 12:41 PM zei harrie:

Euhhh, een schroevendraaier, touwtje, spiegeltje, magneet, mes en zaag???? Is dat een standaarduitrusting? Dan kan die hengel ook vast wel bij.

Bovenstaande zaken heb ik (behalve een zakmesje) nog nooit mee hoeven nemen in de 15 jaren dat ik cache.

Schroevendraaier en zaag zitten aan zakmes.

En dat zaagje komt regelmatig van pas wanneer ik weer zo'n verdraaide hengelcache tegenkom.

Geplaatst
Op 9/21/2019 om 12:41 PM zei harrie:

Heb jij nog nooit een spiegeltje, touw, of magneet hoeven te gebruiken?

En een UV lamp dan? Ik heb regelmatig speciale tools nodig.

Geplaatst
Op 9/21/2019 om 7:52 PM zei Flo van Co:

Persoonlijk denk ik dat je met al die (extra) specifieke kenmerken erg af gaat dwalen van het bedoelde spel, uberhaubt zou ik niet zo snel met een hengel op pad gaan voor een geocache.

Ik dus ook niet maar ik kom ze regelmatig tegen. En ook onderdeel van een serie waarbij je een aanwijzing bij een hengelcache moet zoeken. Ik laat die dan niet achterwege en probeer hem wel te lichten.

Geplaatst
Op 9/21/2019 om 9:25 PM zei Sivota:

Hengelcaches zijn geen internationaal fenomeen.

Het is een Nederlandse gekkigheid (dat zich misschien heeft uitgebreid naar delen van Duitsland en Vlaanderen).

Groundspeak zal daar dus waarschijnlijk geen apart icoontje voor maken...

Ik heb ergens gelezen dat men in Duitsland een tijdje geleden de regel had geïntroduceerd dat je, om verstoringen te voorkomen, geen caches of aanwijzingen meer in het bos mocht begraven. Om je cache dan veilig voor Muggles te maken kun je dan kiezen de lucht in te gaan.

Overigens heb ik de indruk dat veel Duitse reviewers daar geen punt van maken want ik zie gelukkig nog steeds begraven caches.

Geplaatst
7 uur geleden zei Blade21:

geen caches of aanwijzingen meer in het bos mocht begraven

Formeel mag dat helemaal niet.

7 uur geleden zei Blade21:

Om je cache dan veilig voor Muggles te maken kun je dan kiezen de lucht in te gaan

Dan lijkt me de plek niet geschikt om een geocache te leggen.

Geplaatst
2 uur geleden zei Flo van Co:

Formeel mag dat helemaal niet.

Dat is een regeltje welke door GC verzonnen is.

Als een grondbeheerder mij verteld dat ik een cache mag begraven dan gaat ie gewoon begraven worden :)

• Leuk 2
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...