Spring naar bijdragen

Nieuwe gebruikers met nieuwe sites / discutabele bedoelingen?


Aanbevolen berichten

Beste forumbezoekers,

Ik heb zojuist voor de tweede keer in korte tijd een bericht verwijderd met daarin een linkje naar een discutabele website, waarop 'professionele geocachers' actief zouden zijn die je in korte tijd van allerlei waardevolle tips zouden voorzien. Zo zouden ze o.a. de hele wereld zijn overgetrokken om mooie plekken te inventariseren waar wij onze cache zouden kunnen neerleggen. :blink:
In beide gevallen werden er linkjes geplaatst naar unbouncepages.com, waar ogenschijnlijk in korte tijd een op een geocaching-site lijkende site in elkaar geflanst was. Een eigen domeinnaam is blijkbaar te duur voor deze 'professionele' geocachers. ;)

Met alle phishingmethodes van tegenwoordig in het achterhoofd raad ik je dan ook aan om niet op de linkjes te klikken of je op de site op te geven voor de nieuwsbrieven waarop je je kunt abonneren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Peetee pinned this discussie
ReizenReizen

3 uur geleden zei Peetee:

Beste forumbezoekers,

Met alle phishingmethodes van tegenwoordig in het achterhoofd raad ik je dan ook aan om niet op de linkjes te klikken of je op de site op te geven voor de nieuwsbrieven waarop je je kunt abonneren.

Dit geld natuurlijk niet voor de officiële Opencaching site omdat deze wel betrouwbaar is :thumbsup:

  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even ter aanvulling/verduidelijking:

Het is zeker niet mijn bedoeling om alle alternatieve geocache-sites (zoals opencaching.nl) van dit forum te weren. Maar als ik zie hoe iemand zich als nieuw lid aanmeldt en de eerste actie is om forumbezoekers naar een of andere illustere site te lokken, waarop alles erop gericht lijkt om e-mailadressen te verzamelen, dan gaat bij mij onmiddellijk een alarmbelletje rinkelen.

Scamadviser.com schetst dit beeld van de site: Betrouwbaarheidsscore 10%

image.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Peetee unpinned this discussie

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...