Spring naar bijdragen

Wat kunnen wij zelf doen om de kwaliteit van bezochte caches op peil te houden?


Peetee

Aanbevolen berichten

Naar aanleiding van de opmerkingen in dit, dit en dit draadje begon ik me af te vragen in hoeverre wij als geocachers zelf bij kunnen dragen aan het op peil houden van de kwaliteit van caches die we bezoeken? M.a.w. moeten we bij problemen met de cache maar meteen bij de cacheplaatser of de reviewers aan de bel trekken of kunnen wij misschien ter plekke misschien zélf iets reparen/oplossen? Barny gaf in zijn laatste draadje al een voorzetje.

Zo dacht ik bv. aan het in de rugzak meenemen van een droge doek of voor mijn part een toiletrol (veel cachers hebben die toch al bij zich...) om zo een nat geworden geocache droog te maken. Ook kun je een paar extra kladblokjes meenemen (kosten bijna niks) om zo een verregend of vol logboekje te vervangen.

Hebben jullie nog suggesties?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Om eerlijk te zijn ben ik niet diegene die caches van anderen moet gaan onderhouden. Daar dient de cacheeigenaar zelf voor te zorgen. Om te beginnen zou men voor een degelijke cachebehuizing moeten zorgen ipv een simpel pillendoosje, micro of wat dan ook. Een plastic zak om de cache doet trouwens meer kwaad dan goed omdat het vocht niet weg kan.

ik verwacht evenmin van anderen dat die mijn caches gaan onderhouden. Ik ben immers verantwoordelijk voor mijn caches ?

Mocht er iets mis zijn met één van mijn caches dan verwacht ik een aangepaste "log" met het probleem zodat er direct actie ondernomen kan worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een droge doek heb ik meestal wel bij me en maak een natte behuizing wel droog, maar na het droogmaken van de cache moet je dan meestal de natte spullen er weer terug in doen. Wat doe je met een nat rolletje/boekje? Misschien wil de eigenaar het bewaren als het nog goed gedroogd kan worden. Als je het natte boekje terug doet, wordt een nieuw boekje ook weer nat. Soms doen we dan een noodblaadje in een zakje (als we dat hebben) in de cache. Ik ben het eigenlijk met Harrie eens, dat de eigenaar verantwoordelijk is. Wij kunnen dan natuurlijk wel tijdig een mn log plaatsen. Wanneer de eigenaar dan adequaat reageert is er niets aan de hand, toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cache even uitvegen/droog vegen.
(Rubber) randjes van zand ontdoen.
Een vochtig logboekje kan even droog gewapperd worden in de wind of in de zon gelegd, terwijl je vijf minuten pauze neemt.
Rommel uit de cache meenemen (snoep, gelekte en kapotte zaken, klef geworden papiertjes enz.)
Plastic zak die om een cache gewikkeld is weghalen (deze gaan altijd broeien, er gaan pissebedden, slakken en wormen in wonen en/of de zak wordt aangevreten door grotere dieren).
Bij ingegraven caches even het, in het gat gevallen, losse zand en blad weghalen.
Cache note (indien aanwezig), voor eventuele toevallige vinders, bovenop de inhoud leggen.
Een enkele maal heb ik wel eens een logboekje toegevoegd en een scheur geplakt met duct tape, maar dat heb ik zelden bij me, net als bijvoorbeeld olie voor een slotje (eigenlijk alleen wanneer ik van te voren in logs heb gelezen dat dit probleem er is en de cache eigenaar zelf iets vraagt)

Het meest belangrijke vind ik dat de cache weer goed wordt gesloten en goed (gecamoufleerd) wordt terug geborgen. 
Dit wordt nog wel eens vergeten, met alle gevolgen van dien.
Verder schrijf ik, indien nodig, altijd een “Needs Maintenance” log om de cache eigenaar en andere cachers te waarschuwen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...