Spring naar bijdragen

Fotolog


soldier24

Aanbevolen berichten

Met het verwijderen van een dergelijk logje zou ik dus geen moeite hebben. Ik ben zulke caches ook wel tegengekomen, en die log ik dus niet. Tenminste, niet als er geen simpel alternatief voorhanden is.

Zo heb ik ook wel eens een cache kunnen loggen waarbij het kennelijk de bedoeling was dat je met een magneetje een kokertje uit een lange buis omhoog zou trekken. Mij lukte het met een lange rietstengel. Via een bestaand gaatje onderin de buis kon ik daarmee het kokertje naar boven duwen. En ja, ik heb hem als found gelogd.

En hoe ga je om met een cache die je bij toeval vindt? Ik log hem....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

gelukkig gaat het spelletje niet om wat een ander of zelfs wat ik vind, 
net dat je hier op dit forum aan de voorwaarden waarmee je met het aanmelden akkoord mee gegaan ben, word gehouden, geldt dat toch ook ergens anders voor? 
in dat opzicht is het wel heel erg raar dat men hier mensen aanspreekt over het niet volgen van de voorwaarden, maar ergens anders zich niet geroepen voelt om zich aan de daar geldende simpele voorwaarden te houden,
zorgelijker vind ik eigenlijk dat het hier word wordt goedgepraat, de oudste en grootste NL geocaching site waar de beginner al vrij snel hun info vandaan halen
een pen meenemen naar een cache? ach ben je mal, een foto kan ook, maar waarom zou je een foto maken, je bent er toch geweest?
eigenlijk is het in dat opzicht ook wel erg raar dat de vele onwetenden juist bij een event (war helemaal geen logboek nodig is) gaan lopen zoeken naar een logboek en hoogst verbouwereerd zijn en niet begrijpen als er geen logboek aanwezig is omdat er toevallig een organisatie is wel weet hoe een eenvoudig spelletje gespeelt word 



Barny

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 10/1/2018 om 1:27 AM zei Sivota:

.....Daarom wat mij betreft ook: Pen vergeten, jammer dan. Een goede les voor de volgende keer.....

 

Op 9/30/2018 om 12:10 PM zei Flo van Co:

.....M.a.w. in dit geval maar zo accepteren, en indien de foto te veel spoilert, vragen om die te verwijderen.....

 

Op 10/1/2018 om 8:20 AM zei Peetee:

.....Kortom, je kunt er op verschillende manieren naar kijken.....

Zoveel mensen, zoveel 'smaken', maar.....

.....je kan binnen 5 minuten controleren of de betreffende cacher 'dit' vaker doet of dat dit een uitzondering is en daarna bedenken wat je gaat doen ( log verwijderen of laten staan ).

Je kan dat als volgt doen:
- Open de betreffende cache pagina
- Ga naar de log van de betreffende cacher
- Klik op de naam van de cacher ( het profiel wordt geopend )
- klik in het menu op "Geocaches"
- Klik op "All Geocache Finds"
- Blader door de bezochte caches, bekijk de logjes van de betreffende cacher en .......... bepaal je mening.

Persoonlijk vind ik het gesnuffel in andermans data niet gewenst. Maar in dit geval kan het helpen om een ( onderbouwde ) keuze te maken.

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Linkalovers:

.....bekijk de logjes van de betreffende cacher en .......... bepaal je mening......

.....en bekijk de foto's van de betreffende cacher.....

Een foto zegt meer dan .......


 

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei barny:

ach ben je mal, een foto kan ook, maar waarom zou je een foto maken, je bent er toch geweest

Hier zit de m de crux.

Nee een foto volstaat natuurlijk niet, een uitzondering waar we het hier over hebben gaat om de foto van hét logboek van de betreffende cache.

Persoonlijk: van al mijn jassen puilt het van de pennen (meervoud) in de zakken, in alle rugzakken zit in ieder vak een pen enz enz, maar als ik als multifan, na vele km. de rugzak verloren ben, en de jas per ongeluk in de auto heb achtergelaten en ook nog eens de pen vergeten zou zijn.... dan zou ik een foto maken van het logboek.

Kan het me niet herinneren dat het gebeurt is overigens ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

persoonlijk vind ik het juist leuk om logs van andere mensen te bekijken, je lacht je rot als je het vershil ziet van wat ze graag willen zijn en wat ze in werkelijkheid laten zien
heb dus op jullie aanmoediging bij deze fakelogger gekeken en blijkt dat een pen niet veel mee gaan in zijn geocache avonturen , en gokt ook dat elk stuk zerfvuil een cache is
Dit alles past wat mij bederft onder kopje #RareMensen
https://coord.info/GLHX9XMN  

 

b09ce1b8-d0a4-47dd-a6bf-6009ebc58a65.jpg

b09ce1b8-d0a4-47dd-a6bf-6009ebc58a65.jpg.url

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hier ben ik niet helemaal vrij om mijn mening te uiten, het is voor mij elke keer weer een wankel balans van wat wel word geaccepteerd en wat niet, 
in deze topick gaat het nu eenmaal om het gedrag van een persoon die een simpel spelletje niet begrijpt,
ipv mensen te helpen staat deze topick vol van het goedpraten van het falen van die gast 
en dat verwondert mij erg, dit forum is nu juist de plek waar je dat niet zou verwachten
plaats iets over een cache en vind ik het persoonlijk nuttig om daar op te reageren (omdat er weer onzin word gepraat) ga ik het natuurlijk niet nalaten :) 
ja kan altijd op mijn rekenen 


Barny

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik snap niet hoe je daar bij komt, geocachen is nog steeds een van mijn hobby's en met enkele geocachers heb ik een goeie band, 
als ik geocachen niet meer leuk zou vinden zou ik er na 17 jaar er direct mee stoppen, maar vandaag nog bij een cache geweest
helaas was mij belooft dat het een regulaar cache zou zijn maar het was een micro, en ook og 17 meter van het nulpunt af
er was al meer geklaagd maar de co en onze NLrevieuwers er nets aan dus dan doe ik maar weer het enigste wat een (opr)echte geocacher zou doen
een NA schrijven,  en hopen dat er iemand wakker word 

 

 

 

keigaaf.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 9/30/2018 om 11:20 AM zei soldier24:

....Op de Geocaching website kon ik niet helemaal duidelijk vinden over hoe en wat. Hoe zouden jullie deze logs rekenen?

Als ik de logs van de betreffende cacher lees ( hoe: zie hier ) dan zijn het geen ego- of zeur-logs, maar normale ( wat is normaal ? ) logs. Oké, het zijn geen boekwerken, maar dat moet/hoeft ook niet. Als ik daarna de foto's bekijk, dan zie ik ook daar geen puntjesjager, maar een gewone cacher.

Daarom geloof ik ( maar wie ben ik ) deze cacher en zou de 2 logs gewoon laten staan.

 

1 uur geleden zei barny:

....bij deze fakelogger gekeken....

Ik ken de betreffende persoon niet, maar het zouden mijn cache-logjes en foto's kunnen zijn. Zegt dat wat over mij of is de door jou gebruikte benaming iets té kort door de bocht?

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ach, de plek waar die koker was, was ik al jaren niet geweest, nu helemaal vercommeraliceert en een museum gevestigd  
dus als het bezoeken van de cache me niet kan vermaken vermaak ik wel met mijn log die ik er op schrijf, die log die dan weer word verwijdert door de CO of Groundspeak en ik mede daarom in mijn persoonlijke blog zet http://www.barnynl.nl/ 

het houd je bezig denk ik maar :)

Barny

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Linkalovers:

Ik ken de betreffende persoon niet, maar het zouden mijn cache-logjes en foto's kunnen zijn. Zegt dat wat over mij of over jou 'benaming'?


het antwoord mag je zelf geven

Wat als jij ze zelf wijsmaakt dat op het moment je niets heb gevonden maar toch beweert dat je wat gevonden heb, dat zegt dat genoeg over jou denk, en daar is dan een naam voor bedacht  
hoe zou jij je zelf noemen als je met elkaar een afspraak maakt maar dan gelijk denkt "daar hou ik me toch niet aan, geld niet voor mij ik denk er anders over "?

Barny
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei barny:

....dat op het moment je niets heb gevonden....

Als je niets vindt, dan log je natuurlijk geen 'Found'.

Maar als je wel wat vindt en en toevallig geen pen bij je hebt, dan is een foto van de cache maken de beste optie ( en laat je de CO beslissen ).

Fouten maken ( b.v. een pen vergeten ) is menselijk, maar daar heb jij waarschijnlijk geen last van.

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...