Dagwacht Geplaatst 28 augustus 2018 Geplaatst 28 augustus 2018 Terugkijkend naar oudere logs blijken heel veel toegevoegde emoticons, kleuren, vetgedrukte items, enz. niet meer te werken. De oude html codering werkt kennelijk niet meer. Wel slordig van .com. Ik heb in ieder geval niets van een melding gezien hoe het dan wel moet. Teruglezen van oude logs geven niet meer de intentie weer waarmee ze toen zijn gemaakt. Ook de manier waarop FTF's, enz. worden bijgehouden heeft hier mee te maken. Accuraat is het mijns inziens niet.
Dagwacht Geplaatst 28 augustus 2018 Auteur Geplaatst 28 augustus 2018 Een log uit 2012. [red]#[/red]4688[red]#[/red] Deze Mystery werd na ff (goed) kijken vlot opgelost, wat dan ook weer eens een keer leuk is (zonder allerhande capriolen uit te moeten halen om achter een oplossing te komen). Vanmiddag volgde het veldwerk. Wat is het hier veranderd sinds we de laatste keer in de buurt waren, mooie vergezichten over de plas. Na wat “kluunwerk” werd de landing zone bereikt, ff later werd de uit de kluiten gewassen cachebehuizing geopend en keken we in de ogen van het zonnetje (in huis ;-)). Dit zijn nu de leuke dingen van het cachen. Mooi gemaakt! In/Out: [green]2xTB/Coin,TB[/green]Dagwacht en NomDuClavier … T.[red]4[/red].T.C.[blue] Groeten,[/blue] [red] Team PoeF[/red]
Sivota Geplaatst 28 augustus 2018 Geplaatst 28 augustus 2018 Volgens mij komt dat doordat twee jaar geleden de beslissing is genomen om niet meer met HTML code te werken in logs. In plaats daarvan werd het Markdown. Hier een topic op de Groundspeak forums daarover: https://forums.geocaching.com/GC/index.php?/topic/336753-log-change-from-html-to-markdown/
Dagwacht Geplaatst 28 augustus 2018 Auteur Geplaatst 28 augustus 2018 (bewerkt) Ik begrijp dat het al het veel discussie teweeg heeft gebracht. Heel jammer dat niet een status quo kon worden gevonden waardoor oudere logs gewoon zichtbaar bleven in hun oorspronkelijke opzet. Nu is er verminking. Ook niet echt duidelijk voor wie dan ook. 28 augustus 2018 bewerkt door Dagwacht
Dagwacht Geplaatst 28 augustus 2018 Auteur Geplaatst 28 augustus 2018 Ook worden FTF's enz, niet meer als zodanig herkend. Het gaat er niet om of ik er waarde aan hecht maar het zou toch raar zijn als alle logs zouden moeten worden aangepast om er zeker van te zijn dat een 'oude' FTF nog wel als zodanig wordt herkend.
Dagwacht Geplaatst 28 augustus 2018 Auteur Geplaatst 28 augustus 2018 Bij verder lezen blijkt dat loggers eventueel hun logs zelf moeten aanpassen aan de nieuwe situatie, geen status quo. Dat gaat dus hoogstwaarschijnlijk niet gebeuren. Ik heb overigens nog nooit van Markdown gehoord.
StefandD Geplaatst 29 augustus 2018 Geplaatst 29 augustus 2018 Het werd indertijd met veel bombarie geïntroduceerd. Je kreeg toen ook de optie om al je logjes automatisch van html naar Markdown te converteren. Dat heeft een paar maanden geduurd, daarna was de optie weer verdwenen. Nu nog heeft de 'oude' logmethode een knop waarin Markdown wordt uitgelegd: Uit de Q&A die indertijd werd gegeven: Citaat Why aren't we converting old logs? Our tech team discussed the possibility of cleaning up old logs. Unfortunately, the risks associated with altering/scrubbing 560 million logs (not counting trackables) is too high to run any kind of cleanup without some bad consequences: i.e., loss of data, corruption, etc. Therefore, we are recommending that users convert their own logs. Daarna werd het de verantwoordelijkheid van de cacher om zelf zijn/haar oude logs te converteren. GS was zelfs zo vriendelijk om de "Edited by ... on ..." regel, die je normaal gesproken ziet als je een logje aanpast, weg te laten als je dat deed.
Flo van Co Geplaatst 29 augustus 2018 Geplaatst 29 augustus 2018 En hoe kom je dan bij de nieuwe logmethode bij de " Markdown " ? Of is er andere eenvoudige manier? Via de Ipad is het overigens wel mogelijk emoticons te plaatsen in een log!
StefandD Geplaatst 29 augustus 2018 Geplaatst 29 augustus 2018 Oud of nieuw, het maakt niet uit. Je logt altijd in Markdown. Bij de oude logmethode is alleen een extra link naar de uitleg hoe je je log kan opmaken. Het is overal mogelijk om smileys te plaatsen, smileys worden namelijk gewoon ondersteund in Markdown.
Dagwacht Geplaatst 29 augustus 2018 Auteur Geplaatst 29 augustus 2018 Inderdaad zijn de smileys wel zichtbaar en gaat het vooral om andere kleuren via html zichtbaar te maken. Maar ook de manier waarop FTF, STF en TTF gebruikelijk werden aangegeven zijn vaak verminkt. Deze worden dan ook niet altijd meegenomen in het FTF-overzicht.
Sivota Geplaatst 29 augustus 2018 Geplaatst 29 augustus 2018 Heeft dat niet vooral te maken met het gegeven dat de loggers nog steeds hun eigen met code versierde "standaard" berichtjes niet hebben aangepast? (en kennelijk ook nooit eens kijken of het er wel goed wordt weergegeven)
Linkalovers Geplaatst 30 augustus 2018 Geplaatst 30 augustus 2018 (bewerkt) 10 uur geleden zei Sivota: Heeft dat niet vooral te maken met het gegeven dat de loggers nog steeds hun eigen met code versierde "standaard" berichtjes niet hebben aangepast? (en kennelijk ook nooit eens kijken of het er wel goed wordt weergegeven) Nu probeer ik ( bijna ) altijd m'n best te doen, om een leuke log te schrijven. Qua opmaak altijd simpel, af en toe een smiley, maar beslist geen knipperende en 'bonte' stukken tekst. Soms levert dat ( vind ik ) best wel een leuk verhaal op, maar dat betekent niet dat ik steeds al m'n logs opnieuw lees. Op 8/29/2018 om 12:27 AM zei Dagwacht: Terugkijkend naar oudere logs blijken heel veel toegevoegde emoticons, kleuren, vetgedrukte items, enz. niet meer te werken. Soms werd je ook 'horendol' en 'kleurendoof' van die logs. Dus wat dat betreft..... 30 augustus 2018 bewerkt door Linkalovers
Sivota Geplaatst 30 augustus 2018 Geplaatst 30 augustus 2018 Logs steeds opnieuw terug lezen? Nee, ik ook niet. Wel na plaatsing even kijken of alles goed wordt weergegeven (tekst en foto's). Mij vallen onregelmatigheden en/of veranderingen dan meteen op en vraag ik mij af hoe dat komt...
Aanbevolen berichten