Spring naar bijdragen

Promoties in Europa om geocachen te boosten?


Aanbevolen berichten

Soms lijkt het wel of er meer dan een oceaan tussen Groundspeak HQ en geocachers te liggen.
Ik zie ergens op de .com site een actie over Neefjes van Donald Duck-trackables. Toch iets dat globaal zal aanspreken.

Niets blijkt minder waar: alle actuele promoties op https://www.geocaching.com/promotions/zijn USA only.
de enige partner aan deze kant van de oceaan in de laatste jaren lijkt de stad Hannover te zijn
(overigens in de promotie als Hanover gespeld, sic).

Als je je als globaal spel afficheert, zul je toch iets meer moeten doen,
of heb ik het mis als er een neerwaartse trend qua aantallen geocachers in is gezet?
Niet dat aantallen alles zijn - een actie vóór meer mooie, interessante, bezoekwaardige caches is mij even lief.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hallo Birdie.Nl

ik weet niet of trackables het geocachen echt promoten, veel mensen doen daar niets mee. Je hebt wel gelijk dat Donald Duck internationaal aan zal spreken. Misschien steekt een Europese geocachingshop hier nog wel op in. Aan de andere kant merk ik op events ook wel dat verschillende shops/landen variaties hebben wat betreft TB’s en dat heeft ook zijn charme.

Mooie caches promoten kunnen we natuurlijk ook zelf doen. Als je toevallig eens in het zuiden van ons land bent, zou je eens Nasr de caches van het afgelopen Kempen Event kunnen kijken. Daar zijn echt prachtige exemplaren bij. Of multicaches in de Drunense duinen, ook aan te bevelen.

Ruilen tegen een paar mooie caches uit het Noorden?  :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

GC.com was en zal altijd een Amerikaanse site blijven en Europa is eigenlijk een soort aanhangsel die probeert hiervan te profiteren. Helaas kijkt de gemiddelde cacher niet verder dan GC en hierdoor hebben de cachingsites die in Europa voet aan de grond proberen te krijgen een kleine kans van slagen.

De aantallen zijn blijkbaar toch wel heel belangrijk en trekt men toch naar GC al heeft men toch hun bedenkingen gezien het aantal klachten die overal te lezen zijn.

Het ligt misschien aan de geaardheid van de huidige (westerse) cacher die het belangrijker vind om punten te scoren i.p.v. echte caches te plaatsen.

Kijk bijvoorbeeld eens naar de Opencaching community. Opencaching Polen is een echte tegenhanger van GC met zeer veel bedrijvigheid. Opencaching Duitsland is ook een best bezochte site met veel verkeer. Als men dan Opencaching Benelux bekijkt dan schieten de tranen in de ogen want er lijkt totaal geen interesse in te zijn al zijn er best wel voordelen ten opzichte van GC.

Opencaching is niet commercieel en dus helemaal gratis inclusief alle downloads van alle caches zonder iets van Pocket Quarries.

Ook bied Geokrety een gratis alternatief de Trackable aan maar die wordt door de fanatieke GC aanhangers als onecht beschouwd en soms ook zelfs weggegooid als oud vuil.

Het lijkt wel dat als er geld betaald moet worden dat het pas als echt beschouwd mag worden.

Wie weet!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op .com heb je toch de keuze of je wilt betalen? Ik wist niet dat de geokrety gratis waren, maar ik neem ze evengoed niet mee. Dit omdat ik geen extra account aan wil maken om ze te loggen. Trouwens andersom is het ook zo,  probeer maar eens een trackable van .com terugviel krijgen als deze toevallig in één van hun caches terecht is gekomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

regenboog2, Op OC hoef je deze keuze niet eens te maken. Het is en blijft simpelweg gratis voor iedereen ?

Om gelijk maar een misverstand uit de weg te ruimen. Een Geokrety kun je loggen zonder een account aan te maken op hun site.

Als een TB in een Opencache cache terecht komt? De bedoeling van de cacher is dan echt prima, helaas is .com dan de missende schakel omdat deze trackable niet als echt behandeld (lees geen verdiensten)  wordt ?

Voor de Geokrety site en de OC sites is het geen probleem om GC te vermelden en zelfs te helpen.  Ben al sinds 2004 met cachen bezig maar heb GC nog geen enkele vinger uit zien steken naar alternatieve sites. Met grote uitzondering (en waardering) van deze regionale GC site.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

De meeste promotieacties zijn tamelijk aan de VS gebonden (producten, films en boeken die hier niet/beperkt op de markt komen), maar er zijn wel promotieacties geweest van trackables in een aantal landen in Europa.

Daaronder een grote geocoinactie in Londen toen Garmin daar een grote winkel opende.

 

Een aantal jaren geleden (rond 2011 dacht ik) was er in Europa een grote promotieactie van Timberland.

Bij die actie hoorden het plaatsen van een aantal caches (waaronder één in het Amsterdamse Vondelpark) waarin dan wat gevonden werd  (trackables en kortingsbonnen voor de winkels).

Voor de caches was geen toestemming gevraagd en ze lagen op locaties waar menig cacher al vergeefs had geprobeerd om daar iets te plaatsen.

Dat zette kwaad bloed en wel zoveel dat er een storm van protesten uitbrak.

Al die caches zijn vrij snel gearchiveerd en er is nooit meer wat van gehoord.

In de VS heeft Timberland nog wel nieuwe promotieacties gehad.

 

Ik weet niet of het daadwerkelijk zo is, maar het zou mede kunnen verklaren waarom men in Europa niet actief is.

Overigens wordt er wel betaald voor de georoutes door diverse toeristische organisaties (waarbij je een geocoin kunt verdienen met founds) en die liggen wel in verschillende Europese landen...

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...