Pentagram Geplaatst 30 augustus 2017 Geplaatst 30 augustus 2017 Tot voor kort kon ik in één bulk vanuit GSAK een groep geocaches in mijn gps zetten. Ook herkende basecamp mijn gps zodra ik hem met kabeltje aan de laptop koppelde. Hij was dan als een externe schijf ook te zien in de map "mijn computer". (Ik beschrijf het misschien een beetje krom, maar hopelijk wordt er begrepen wat ik bedoel). Sinds gisteravond herkent de laptop mijn gps dus niet meer. Geen geocaches meer te laden, geen gegevens meer te verschuiven via basecamp. En tjee, wat baal ik daar van. Zeker omdat ik morgen weer een gedeelte van de Camino wil lopen(weg richting Santiago) en dus mijn track op de GPS wilde zetten om naderhand op te slaan in Basecamp. En nu is het dus stressen omdat eea niet meer gaat zoals het altijd gegaan is....HELLUP... Spirit of Pentagram
antarctica Geplaatst 30 augustus 2017 Geplaatst 30 augustus 2017 Ander kabeltje? Niet elk usb kabeltje doet het goed bij mijn gps. Antarctica 1
Pentagram Geplaatst 30 augustus 2017 Auteur Geplaatst 30 augustus 2017 Dank je voor het meedenken, maar inderdaad, ander kabeltje, andere usb poort, ander geheugenkaartje in de gps, dat heb ik al tig keer geprobeerd. GSAK blijft aangeven dat ik gps op massa opslag moet zetten ( heb ik al staan) en de gps blijft een vreemde....
Birdie.NL Geplaatst 30 augustus 2017 Geplaatst 30 augustus 2017 (bewerkt) Helpt niet de GPS even afkoppelen, kabeltje los/vastdoen en daarna weer eraan? Eventueel de batterijen om- of verwisselen. In principe zou de GPS eerst uit moeten zijn, maar probeer eens om hem in aan-modus aan te koppelen. Vooral rustig blijven, een ware pelgrim komt toch wel bij een doel, al dan niet via omwegen. 30 augustus 2017 bewerkt door Birdie.NL
jvdbroek Geplaatst 30 augustus 2017 Geplaatst 30 augustus 2017 Soms krijgt de GPS een drive-letter toegewezen die in je systeem onder een andere naam bekend is. Als je bijvoorbeeld netwerkschijven hebt die niet altijd aan staan of beschikbaar zijn, dan kan je laptop die letter gebruiken als die schijf niet beschikbaar is. Als je erop klikt dan zie je pas dat het eigenlijk je GPS is. Je kunt via Configuratiescherm -> systeembeheer -> computerbeheer zien welke schijven gekoppeld zijn. Kijk onder computerbeheer bij Opslag -> schijfbeheer. 1
Viermaster Geplaatst 30 augustus 2017 Geplaatst 30 augustus 2017 (bewerkt) Heeft je computer wellicht een SD slot om het geheugenkaartje in te stoppen? Eventueel via een Micro SD Adapter. Dan is deze als extra drive te vinden. 30 augustus 2017 bewerkt door Viermaster
antarctica Geplaatst 30 augustus 2017 Geplaatst 30 augustus 2017 Gps even aan een andere pc hangen? Kijken of hij dan wel herkend wordt. Antarctica
A'Tuin Geplaatst 26 december 2017 Geplaatst 26 december 2017 Ik heb dit probleem ook. Op onze nieuwe computer kan ik geen caches meer in de gps laden. Dat is in een half jaar niet opgelost. Ik vrees nu het einde van mijn geliefde hobby....
barny Geplaatst 26 december 2017 Geplaatst 26 december 2017 je hobby is caches vanuit je computer in gpssen laden?oke, kom wel raardere dingen tegen Barny
StefandD Geplaatst 26 december 2017 Geplaatst 26 december 2017 Hang de gpsr eens aan een USB 2.0-hub met eigen voeding. Dat wil wel eens helpen. En anders kaartlezer aanschaffen en alles via het μSD-kaartje er op zetten.
Linkalovers Geplaatst 28 december 2017 Geplaatst 28 december 2017 (bewerkt) Ik heb dit probleem ook. Op onze nieuwe computer kan ik geen caches meer in de gps laden.... Even wat extra informatie: Nieuwe pc's en laptop's hebben tegenwoordig de nieuwe USB 3.x aansluitingen. Deze verbinding is veel sneller, ondanks dat de de stekker exact hetzelfde is. Hierdoor kan b.v. het kopiëren van bestanden ( over die USB-kabel ) veel sneller gaan. Veel oude apparatuur die nog een USB 2.0 aansluiting/hardware hebben, zouden normaal moeten kunnen werken op een USB 3.x aansluiting, maar dan natuurlijk wel op USB 2.0 snelheid. I.v.m. de overgang van USB 2.0 naar 3.x, hebben nieuwe pc's en laptop's vaak van beide type´s enkele aansluitingen. Om onderscheid tussen beide te maken, hebben de aansluitingen vaak een andere kleur ( b.v. wit voor 2.0 en blauw voor 3.x ). Mocht je problemen hebben met het aansluiten van bepaalde hardware op een USB 3.x aansluiting, probeer dan het andere type eens. Echter, nieuwe pc's en laptop's hebben vaak ook een ander besturingssysteem ( b.v. Windows 10 ) en hierdoor staan er ook nieuwere versies van allerlei applicaties/software. Mochten er problemen optreden, dan is het bijna altijd de veranderingen in de software en niet het verschil tussen USB 2.0 en 3.x. Een altijd 100% werkende oplossing is er niet en bestaat ook niet. Mocht je toch iets willen testen, probeer het onderstaande eens ( en 'mix' oplossingen ) en kijk of het dan wel werkt. Als je problemen met iets hebt, test dan zoveel mogelijk in de originele staat ( b.v. verwijder de SD-kaart ): - Andere USB aansluiting/type - Andere USB kabel - Andere computer ( op een oude computer of bij vrienden ) - Ander besturingssysteem ( op een oude computer of bij vrienden ) - Andere software ( gebruik b.v. in Windows 10 niet de standaard Edge browser, maar IE11. Deze is ook in Windows 10 aanwezig ) - Probeer eens een andere Gps op je eigen computer Werkt het dan nog, dan zou je het onderstaande nog kunnen proberen: - Andere en/of nieuwere drivers - Reset je GPS naar fabrieksinstellingen - Zet de laatst firmware/software op je GPS 28 december 2017 bewerkt door Linkalovers
Aanbevolen berichten