Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Sinds kort zijn wij bezig met Geocaching. Leukst vinden wij de multi’s. We komen nu op plaatsen waar we nog nooit zijn geweest.

Over het coördineren naar de waypoints van deze multi’s heb ik een tweetal vragen.

Vraag één.

We gebruiken de officiële Geocaching app (groundspeak). Hierin staat altijd een lijst met de waypoints waar wij naartoe moeten navigeren. Bij elk waypoint staat een verhaaltje met een vraag, deze staat dan weer in de omschrijving van de cache.

Telkens als wij bij een cache aankomen moeten wij terug naar de omschrijving , de waypoint hierin opzoeken en de vraag oplossen. Daarna weer terug naar de lijst van waypoints en hierin de volgende waypoint opzoeken en naartoe navigeren. Enz., enz.

Ik vindt dit nogal omslachtig en mijn vraag is daarom of hier een makkelijke manier voor?

Vraag twee.

We zijn al een aantal keren tegen gekomen dat de volgorde in de lijst van de waypoints niet overeenkomt met de volgorde van de waypoints in de omschrijving.

Hoe gaan jullie hiermee om?

Geplaatst

Sijmon_1989: Welkom op het forum.

Je vragen zijn herkenbaar. Wij hebben dit echter nooit als lastig of vervelend ervaren. Meer iets wat bij een multi hoort. Je zult ook merken dat de vraagstelling niet altijd hetzelfde is. Dat heeft te maken met hoe de cache-eigenaar zijn/haar cachepagina opstelt.

Misschien spreekt de omschrijving van de cache waar je nu mee bezig bent je iets minder aan, en een andere weer iets meer. Dat heeft ook met ervaring te maken. Oefening baart kunst, zegt men toch altijd?

Heel veel succes met geocachen.

Groetjes van

Kikkertje

Geplaatst

Bedankt voor je reactie.

Is inderdaad waar. Oefening baart kunst.

De cache waar we nu mee bezig zijn is een lange en doen wij in meerdere keren. Dit is erg interessant. We nemen het daarom ook voor lief.

Dacht misschien zie ik een optie over het hoofd hiervoor :P

Geplaatst

De reden dat de waypoints niet in dezelfde volgorde staan als in de omschrijving kan te maken hebben met de afstand.

Bij een multi loop je vaak een ronde. Het kan dan onderweg gebeuren dat een waypoint aan het eind van de route dichterbij is dan het volgende waypoint waar je naartoe wilt. Dit is in ieder geval wel zo op de GPS en ik denk dat dit in de app ook zo zal zijn.

Geplaatst

En misschien werkt paperless wel niet zo goed bij een Multi.

Bij ons is dan ook een goed gevulde map te vinden... vol met multis (alleen even controleren of die wel actueel is inderdaad).

Veel plezier.

Geplaatst

Multis doe ik inderdaad ook bijna altijd van papier. Ook van de groep waarmee ik af en toe een multi loop, heeft eigenlijk iedereen altijd ook een papieren kopie bij zich. De geocaching app gebruik ik nauwelijks, alleen als ik ergens ben zonder gps of caches in de gps. Alles gebeurt met gsak en gdak.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Geplaatst

Misschien is de app Cgeo iets voor jullie? Persoonlijk vind ik deze wel prettig en ik gebruik deze altijd. Dus geen gps of papier meer. En hij is gratis, in elk geval op Android?. Één nadeel, sommige lay-out, zoals tabellen die je moet invullen, kan hij niet goed weergeven dus check dat voordat je op pad gaat. In dat geval is een printje wel handig. Veel cacheplezier!

Geplaatst

C:geo heeft wel meer nadelen hoor.

Ten eerste is deze app 'illegaal' omdat het gebruik maakt van scraping in plaats van gebruik te maken van de API zoals elke andere app doet.

Ten tweede zet deze app de taal op de website op Engels omdat het anders niet weet hoe de website te scrapen.

Ten derde zal deze app een tijdje niet werken als Groundspeak de website aanpast. En dat doen ze regelmatig.

Er zijn diverse apps die wel legaal zijn, zie dit overzicht welke er zijn.

Geplaatst

als ik het zo zie is er dus buten het nog steeds falende groundspeak app geen andere app waarmee je in het veld met je telefoon alles kan doen wat een geocacher zou willen doen, Goh wat verrassend

ik hou het wel bij C:Geo als ik eens onverwacht info nodig heb

Barny

Geplaatst

Het gebruik van de app C:Geo gaat bij ons wat lastig. We hebben beide een iPhone en deze is niet te verkrijgen in de app store.

Het is ook zeker geen groot drama. Alleen ik denk wel dat dit een tekortkoming is aan de officiële geo-app.

Is het zo dat bij het plaatsen van een multi je zelf de volgorde van de wp's kunt bepalen? Lijkt mij wel. Daarom is de verkeerde volgorde van de wp's mijn inziens een tekortkoming van de cachelegger.

Geplaatst

Ik denk dat, zoals Regenboog al aangaf, de wp's op volgorde van jouw afstand tot hun staan. Zo kan het dus zijn dat wp 10 dichter bij jou zit dan wp 1,terwijl je nog moet beginnen. Simpelweg omdat je een rondje loopt.

Geplaatst

Voor de iPhone gebruiker, tot en met vandaag is de app Looking4Cache Pro voor €3,99 in de aanbieding.

Geplaatst

Ik gebruik voor multi's GCBuddy op de iPhone en ben er erg tevreden over.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...