jelleruben78 Geplaatst 3 juni 2017 Geplaatst 3 juni 2017 Hallo allemaal, Sinds kort ben ik in bezit van een GPSMAP64st, Ik zou nu ook graag verder met Geocaching bezig zijn. Echter als ik de optie "Send to GPS" van een cache wil gebruiken dan gebeurd er niets. Ik heb mijn GPS aangesloten op de pc. Mijn pc, Gamin Connect en Basecamp zien mijn GPSMAP64st wel. Vervolgens ga ik naar de geocachekaart en klik op een geocache die ik wil doen, en klik op "sent to gps" ik krijg netjes een dialoogvenster, waarbij ik akkoord met de voorwaarden moet gaan. en dan op submit moet klikken. En dan gebeurd er verder helemaal niets. Ben ik een stap vergeten, zodat de gegevens wel verzonden gaat worden? Hopelijk kan iemand mij op weg helpen.
jakkes Geplaatst 3 juni 2017 Geplaatst 3 juni 2017 Nee hoor niets vergeten, Maar deze functie word niet meer ondersteund door de meeste zo niet alle Browsers ( of hoe je dat dan ook schrijft ) Kijk maar eens rond op forum staan volgens mij verschillende draadjes over. Suc6
jelleruben78 Geplaatst 3 juni 2017 Auteur Geplaatst 3 juni 2017 Bedankt voor je reactie, ik was al bertje rond kijken naar topics. Maar vaak verkeerde trefwoord gebuikt. Eigenlijk wel jammer dat deze functie niet meer ondersteund word. Net alsof dat de mogelijkheid oud is of niet veilig is ofzo. Ben er achter gekomen, dat Chrome niet meer werkt, maar Internet Explorer 11 weer wel. Maar de vraag is dan ook hoe lang dat gaat duren.
regenboog2 Geplaatst 3 juni 2017 Geplaatst 3 juni 2017 Je kunt ook de knop gpx gebruiken die links naast send to gps staat.
jelleruben78 Geplaatst 3 juni 2017 Auteur Geplaatst 3 juni 2017 Heel erg bedankt voor deze ideeën. Zal eens kijken wat voor mij het beste gaat werken..
Linkalovers Geplaatst 4 juni 2017 Geplaatst 4 juni 2017 (bewerkt) .....Echter als ik de optie "Send to GPS" van een cache wil gebruiken dan gebeurd er niets.... Op mijn pc ( Win7 Prof. en IE11 ) werkt deze optie wel. Ik kan zonder problemen caches sturen naar mijn Garmin 64s m.b.v. de 'Send to Gps' knop . Zowel van vanaf de kaart ( www.geocaching.com/map ), als vanaf een cache pagina. Voor de zekerheid zojuist nog even getest. Ik heb de 'Garmin Communicator Plugin' ( voor mij ook de x64 versie ) geïnstalleerd en volgens mij ook de Garmin USB drivers ( maar die kan ik niet terug vinden in de software lijst op mijn pc ). 'Garmin Connect' heb ik niet geïnstalleerd. Maar aangezien ik PM ben, kopieer ik 1 keer per week 3 kleine PQ's ( Multi + anders, Tradi en Myst. van +/- 40 km om m'n huis ) naar m'n gps. Caches genoeg ! 4 juni 2017 bewerkt door Linkalovers
jelleruben78 Geplaatst 4 juni 2017 Auteur Geplaatst 4 juni 2017 Bedankt, bij mij werkt het bij Internet Explorer 11 ook (volgens mij verteld). Bij Chrome geeft hij inderdaad probleem met die plugin, heb hem paar keer proberen installeren. Maar niet echt resultaat. GPX downloaden in Chrome werk wel. En sinds gisteren ben ik ook ern PM. Om zo the Pocket Query te kunnen gebruiken.
wiliex Geplaatst 6 juni 2017 Geplaatst 6 juni 2017 Installeer de Pale moon brouwser en klik op "sent to gps" dat werkt
Heracross Geplaatst 6 juni 2017 Geplaatst 6 juni 2017 Sinds enige tijd wordt de techniek "NPAPI" niet meer ondersteund door Firefox (versie 52 en hoger). De communicator maakt gebruik van deze techniek om informatie direct op hardware weg te schrijven (verouderde techniek). In Edge en Chrome was het al langere tijd niet meer mogelijk. Er zijn nu vier andere oplossingen: 1: Gebruik maken van de knop "GPX file" en dan de juiste locatie zoeken (driveletter:\Garmin\GPX). 2: Internet Explorer 3: Firefox ESR gebruiken (dit is een bedrijvenversie met langere support voor NPAPI), te downloaden op https://www.mozilla.org/en-US/firefox/organizations/faq/ 4: Lijsten i.c.m. Garmin Express gebruiken https://www.geocaching.com/blog/2017/04/new-a-magic-button-for-your-garmin-gps/
Semmyb Geplaatst 23 juni 2017 Geplaatst 23 juni 2017 Hallo,ik heb nu dit draadje gevonden. Ik heb zelf windows 10 en heb ook de oude IE ,maar krijg hier niet de communicator geinstalleerd. Hij word wel op de pc geinstalleerd maar als ik daarna op *send to gps' klik krijg ik elke keer weer de melding dat ik de communicator moet installeren.!
jelleruben78 Geplaatst 23 juni 2017 Auteur Geplaatst 23 juni 2017 Wat ik had vernomen is dat de techniek achter "send to gps" verouderd is. En niet echt goed werkt. Bij mij deed hij het alleen nog maar met Windows 10 icm Internet Explorer 11. Ik heb me nu aangeleerd om de gpx files gewoon te downloaden, en via de verkenner op mijn GPS te zetten.
Semmyb Geplaatst 23 juni 2017 Geplaatst 23 juni 2017 Hej, ik heb nu punt nr 4 geprobeerd van Heracross, werkt uitstekend bedankt voor de uitleg.
pieterpaula Geplaatst 23 juni 2017 Geplaatst 23 juni 2017 Bij mij is de knop gpx file grijs dus niet aan klikbaar. Hoe nu verder? PieterPaula
jelleruben78 Geplaatst 23 juni 2017 Auteur Geplaatst 23 juni 2017 Ik weet niet of het uitmaakt, maar ben je wel ingelogd?
Aanbevolen berichten