Spring naar bijdragen

Wie Helpt Ons Op Weg


tida

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Ik ben nieuw hier.

zoals de kinderen het noemen willen we graag beginnen met schatzoeken.

Echter zien wij door de bomen het bos niet meer.

 

Vandaar ook mijn vraag hier.

We hebben 2 kinderen van 8 en 6 graag willlen wij hun een beetje de leiding geven met zoeken.

Is het het verstandigst om een apparaat aan te schaffen (en zo ja welke dan makkelijk in gebruik is)

Of op een mobiele telefoon een app te installeren.

We willen het graag zo simpel mogelijk houden.

We zullen vooral in onze woonplaats gaan zoeken en wat kleine dorpjes er om heen. Er is hier heel veel te vinden

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het hele circus met dikke handleidingen en downloads zoeken e.d ook niet zie zitten.

wij zijn niet zo technisch :(

Hoop dat iemand hier ons een beetje op weg kan helpen met hoe te starten.

Zodat we van start kunnen gaan ( 2 stuiterballen hier)

 

Graag zie ik jullie reactie's tegemoet, alvast bedankt.

 

Groeten,

Tida

 

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Goedenmiddag Tida,

Hier kunnen we wel iets mee :gossip:

 

De meeste stamgasten zullen je adviseren om dan een geocacher bij jezelf in de buurt te zoeken/vinden.

Ons advies is dan ook om vooral lokaal te zoeken.

Maar ook Regenboog2 en MarcoDomi (deze teams komen uit de buurt van Eindhoven) willen je vast verder helpen.

 

Met vriendelijke groet,

namens de gasten van Geocafé "t Opkikkertje"

 

Kikkertje :lamo:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hierbij een link naar een site en een presentatie waar je mogelijk wat aan hebt:

http://meelhopper.nl/

en

https://prezi.com/hlatmgx7vhxt/geocaching-startershandleiding/

 

Verder zou ik beginnen met het downloaden van een gratis geocaching app.

Hoewel niet officieel van geocaching.com lijkt c:geo de meest gebruikte (en wellicht gebruikersvriendelijke) app

Persoonlijk gebruik ik liever een gps (een smartphone vind ik te kwetsbaar met het oog op vallen), maar de aanschaf hiervan kan later ook.

 

Lees de cache pagina's aandachtig door en bekijk wat alles betekent.

Daarvan nu het volgende:

De groengekleurde caches (traditionals) liggen op de vermelde coördinaten, de anderen niet (daarvoor moet je bijvoorbeeld een speurtocht langs punten doen of thuis een puzzel oplossen)

Begin met caches die niet te moeilijk zijn. Dat kun je zien aan het aantal sterren voor moeilijkheid en terrein.

Daarbij is 1 ster het meest makkelijk.

 

In mij ervaring vinden kinderen het leuker om een echte doos te vinden en niet alleen maar een logrolletje in een omhulsel.

Let op de het formaat (small, regular of large), maar stel je niet al teveel voor van de ruilspulletjes, vaak is het niet veel.

Ga het park of het bos in, dat is voor kinderen avontuurlijker.

Er zijn caches die kindvriendelijk zijn. Dit wordt aangeduid met een icoontje van een kinderhoofdje (rechter kantlijn van de pagina).

 

Soms vind je in caches munten of metalen plaatjes met nummers erop.

Dit zijn trackables. Laat ze liggen totdat je weet wat je ermee moet doen (het zijn geen ruilspulletjes)

 

Tot slot nog een site met caches speciaal voor de jeugd:

http://www.geocachingkids.nl/

 

 

Veel plezier...

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo

 

misschien eerst even rechtzetten voordat er verkeerde ideeën komen

 

geocachen is geen kinderspelletje maar het is een spel voor volwassenen en de kinderen kunnen eventueel mee

 

veel cacheeigenaren zitten niet te wachten op koters die bij de cache de hele boel bij elkaar schreeuwen "IK HEBUM!"

 

veel cacheeigenaren zitten niet te wachten op rondstuiterende larfen die in de opgeroepen spanning de boel losrukken, overhoop haalt of door hun aanwezigheid de cache verraad

 

dus die kinderen geen leiding geven, maar kinderen jou laten volgen en laat het avontuur van de tocht zijn het vrije bewegen in de natuur, het sjouwen met takken en rondstappen in plassen, en plassen tegen de bomen

 

ook is geocaching helemaal geen zoek spelletje, het is een navigatie spelletje waarbij je op het einde een cache tegen komt, bij een echte cache heb je niets te zoeken

 

met geocachen kan je kinderen wel heel goed leren om respect te hebben voor de natuur, respect opbrengen en hebben voor andermans eigendommen, heerlijk spelen in de natuur, kortom genieten van de natuur.

 

maar ik zie nu dat je helemaal niet wil geocachen, je wil in jou dorp (waar dat ook zijn mag?) gewoon weggegooide zooi rapen, jullie je eigen laten prostitueren in andermans tuinen, kokers rapen achter elektriciteitskasjes, bomen en meer van die "spannende" plekken

 

dan zeg ik spendeer er geen ene cent aan

 

kijk gewoon op google earth waar de koker ligt en laat je stuitenballende koters lekker opvallend en met veel kabaal die ondergepiste koker rapen,

 

na een paar keer is de lol er voor jullie af en die kokers die door jullie gedragingen zijn krijtgeraakt kan niemand rouwig om zijn

 

 

ben ik nagatief?

 

ik zou zeggen, probeer maar en kijk wat er gebeurt en dan zal je wel weer aan dit bericht denken

 

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoewel Barney zich weer eens heerlijk ongenuanceerd uitdrukt kan het geen kwaad natuurlijk om de - met name in de media opgeworpen - hoge verwachtingen van het "schatzoeken" ietwat te temperen. Hoewel een beetje afhankelijk van de definitie zal het aantal "schatten" met leuke ruilspulletjes wat door de kinderen gevonden wordt nihil zijn. De vondsten zullen zich veelal beperken tot het fotokokertje, de PET-ling en het nét niet waterdichte voorraaddoosje van AC-Tion. Het enige dat enigszins aan een schat doet denken is het incidentele blinkertje wat ze vinden en dat dan bij nader inzien een trackable blijkt te zijn die ze niet eens mogen houden.

 

Aan Tida wil ik dan ook meegeven om de eerste paar keer niet alleen op pad te gaan. Loop een aantal dagjes met een ervaren geocacher (geen "schatzoeker" dus) mee en laat je informeren over de mores van het geocachen, de spelregels (nou ... oké ... vooruit dan ... de richtlijnen), de apparaten en de apps, leer de nodige vaardigheden en noem maar op. Maak die dagen mooie wandelingen en leer de kinderen - desnoods met een flora en vogelboekje in de aanslag - dat het zien van een bosanemoontje of puttertje de echte schat is. Leer de kinderen waarom schaapskuddes zo belangrijk zijn voor een heideveld en geef ze op die manier een schat aan kennis. Laat ze voelen wat het is om tot de heupen in het veen te zakken om ze vervolgens uit te laten zoeken wat veengrond is (leg en-passant dan ook uit dat Nederland zichzelf aan het verzuipen is ... maar misschien beter om daar nog een paar jaartjes mee wachten). Staar onder het lopen van een nachtcache minutenlang naar de hemel om de sterren rond de boomtoppen te zien draaien, zoek de poolster, de steelpannetjes en de sterrenbeelden van de gezinsleden (uiteraard heb je daarvoor van te voren een handig app-je geïnstalleerd, want als geocacher weet je hoe belangrijk een juiste voorbereiding is).

 

Zie kortom het geocachen als een manier om de schatten van de natuur te ervaren ... geocachen als middel ... niet als doel.

bewerkt door Triskelle
  • Top! 5
Link naar opmerking
Deel via andere websites

BARNY: HO STOP! JE HEBT MIJ BELOOFD DAT WE ZOUDEN GAAN TROUWEN...

 

Triskelle: Misschien kunnen wij u het boekje omgaan met mede geocachers adviseren.

 

Groetjes

Namens meerdere geocacheteams

 

Kikkertjes


Speciaal voor Triskelle:

 

Als u denkt sjagrijnig te mogen zijn tegen een grote groep geocachers tussen 2001 en 2005/2007, dan heeft u misschien nog iets te leren in het leven :nono:

Dank voor uw aandacht, namens de STAMgasten :gossip:

 

De Kikkertjes :punk::smartass::cool2:

bewerkt door de kikkers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...