Spring naar bijdragen

Geocafé "het Opkikkertje" 2017


Peetee

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal :)

 

Het plan was om vandaag uit te slapen. :oops: Helaas, dat is niet gelukt

 

Het ontbijt staat vandaag weer op tafel :chef:

In verband met bevrijdingsdag zien de de tafels er iets anders uit.

Zoals een oranjekleurig bloemetje op tafel, Bij het buffet staan vandaag als extraatje: oranje vruchtenhagel en verse, zelfgeperste, jus d'orange

 

Geniet van het ontbijt en van de dag.

Ik denk, zomaar, dat veel geocachers vandaag niet hoeven te werken. Dat heeft natuurlijk ook een beetje te maken met het werk :smartass:

Een voorbeeld: Een ziekenhuis, zónder verpleegkundigen of artsen kan natuurlijk óók niet

 

Tot later

 

Groetjes van

Kikkertje :kaffeetrinker_2:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Goedemorgen, wat ziet het er hier gezellig uit! Goed dat je er aan gedacht hebt kikker!

Vandaag ben ik ook vrij. Ik ga vanmiddag wandelen met een oud collega. Goed dat het nu nog niet is, want hier is het grijs en miezert het een beetje.

Fijne dag allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag :)

 

We zijn koffie en thee aan het zetten, We hebben ook nog oranje roomsoesjes gehaald.

 

Wie wil ons gezelschap houden?

 

Groetjes van

de kikkers :smile_coffee::heart::smile_coffee:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wow! Pa en Ma :kiss:

 

Dit ziet er relaxed uit. En genoeg campingstoelen om de kikkers bij BBQ twee mee te nemen.

Ik sta achter de tap. Voor Pa Beer een wijntje :wine:

een tap voor kikker :beerchug:

twee keer wortelsap voor de kikkermeiden :pepsi::pepsi:

 

Wie wil er nog meer iets drinken?

 

Groetjes van

de kikkers

bewerkt door de kikkers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mij nog maar een chocomel, lekker warm.

Pa en Ma, zo te zien hadden jullie de warmte van de barbecue wel nodig! Het wordt tijd dat het zonnetje eens wat gaat schijnen. Vanmiddag was ik wandelen in de grote zandbak.

7bbfa4f5-8d24-4070-8bba-1f22792b815d.jpg

 

Daar misten we ook wel een beetje zon, zoals je ziet. Het blijft een prachtig gebied en we hebben wel een cache gevonden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zo hebben wij eens rondgewandeld met Died, Ant, Od en Hiephoi op het Kootwijkerzand. Dat is ook een zandbak.

Behalve dat het een uitputtingsslag was, hebben we die dag (eind februari 2015, het was ijs- en ijskoud) ook enorm veel gelachen :smilie_tux:

Ik ga dolgraag weer voor zo'n dag met een spetterend einde. Ook de iets oudere jeugd kan nog genieten van een beetje vuurwerk :goof:

 

Tevens wil ik nu van de gelegenheid gebruik maken om de Krasse Knarren en Hiephoi te vragen, wanneer ze weer op stap willen met een piepklein kikkertje...

 

Trust tot morgen :gossip:

Kikkertje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal

 

Het ontbijt staat klaar en ik breng zo meteen broodjes mee van de bakker. Daarna gaan we wandelen bij de zuiderburen, dus we zijn vandaag in een ander café helaas. Ik denk dat we niet de enigen zullen zijn die buitenspelen vandaag, want het belooft een mooie dag te worden. Hier is het nog wel een beetje grijs, maar het is lichter dan de afgelopen dagen. De zon probeert erdoor te komen.

 

Fijne dag allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, ik zie dat het rustig is geweest in het café. Geen wonder, wat was het prachtig weer vandaag! Ik zit nu op het terras en heb huzarensalade meegebracht met daarbij een heleboel verse groenten (sla, wortels, tomaatjes, komkommer, radijsje, paprika, ui). Ik ben niet zo van de barbecue, maar als er mensen zijn die een stukje vlees willen bakken?, de spullen daarvoor staan klaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Regenboog2: Ben je er nog? Zullen we even gezelllig bijkletsen? Lust je ook kamillethee? Dat ga ik namelijk voor mezelf zetten

Tot zo

 

Groetjes van

Kikker en de kikkermeiden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja hoor, nog net want het is bijna bedtijd. Schenk maar een bakje in.

We waren vandaag naar een event bij onze zuiderburen. Daarna hebben we een mooie wandeling gemaakt in de buurt van opglabbeek, langs verschillende 'oppikkertjes'. Ze waren best lastig verstopt, we konden ze niet allemaal vinden. Nu moeten we wel vaker aan de manier van verstoppen van de cachelegger wennen, maar hier was het zo gevarieerd dat het niet hielp. Het belangrijkste is dat we een fijne dag gehad hebben.

Jullie ook?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Regenboog :)

 

Wij hebben vandaag ook gecached. Wij zijn met een fotocache bezig: Stolpboerderijen in Zwaag. Ik ben bekend met stolpboerderijen maar deze Dorpsstraat is behoorlijk interessant en hartstikke leuk. We zijn er al twee dagen mee bezig geweest. Wij vinden het ook niet erg om er een derde of vierde keer naar toe te rijden.Een Dorpsstraat blijft een Dorpsstraat of de straat nu in Zwaag NH, of in Giethoorn (Ov).ligt. Overal in Nederland zijn er wel dorpen te vinden met een Dorpsstraat.

 

We hebben nog geen echte plannen voor morgen. Kikkervis dochter wil uit eten. (Pannenkoeken in de Helderse Vallei).

Dat is mooi denk ik. Dan hoef ik niet te koken...

 

Trust :sleep1::sleep1:

de Kikkermeiden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal

Er is vandaag een echt zondags ontbijtbuffet, er is genoeg voor iedereen.

 

Goed idee kikker, uit eten. Vind ik ook leuk de historie achter een plaats leren kennen en achter die oude boerderijen gaat vaak een heel verhaal schuil. Toevallig hebben wij afgelopen week zo'n hoeve in Best (ge)bezocht. Het was een zogenaamde korte Multi, waarbij je informatie van een bord moet verwerken. De boerderij was gerestaureerd en nu nog steeds in bedrijf. Op het bord stond informatie van eeuwen terug, onderduikgeschiedenis in de wereldoorlog etc. Een plaats waar je anders zo voorbij zou rijden. Ik zou niet eens van mijn fiets gestapt zijn om het bord te lezen omdat de boerderij van daaruit net niet zichtbaar is. Om nog eens terug te gaan naar een cache die ik niet kan vinden, vind ik ook niet erg, maar die van gisteren zijn daar net iets te ver voor weg.

Wat betreft de Dorpsstraat, die zou in de meeste plaatsen wel eens verborgen historie kunnen hebben. Dat was vroeger een belangrijke straat. In ons dorp staat daar de kerk, staat er nog een klein kerkje dat niet als kerk te herkennen is, was er vroeger het gemeentehuis en was er de brandweerkazerne. Er zijn nu nog wel een paar winkeltjes, maar het centrum is nu allang ergens anders.

 

 

Wij hebben net een plannetje gemaakt voor vandaag. We houden het een beetje rustig want morgen moet er weer gewerkt worden. Vandaag nog even wat in en om huis doen. Vanmiddag gaan we nog een eindje fietsen.

 

Fijne dag allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Regenboog, goedemorgen allemaal :)

 

We hebben lekker gegeten, maar dat was dan prima voor elkaar. Wie komt er een kopje koffie drinken? Gezellig met zijn allen?

Tot zo

 

Groetjes van

de Kikkermeiden :smile_coffee::smile_coffee:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...