cibrinocom Geplaatst 8 januari 2017 Geplaatst 8 januari 2017 Voor een cache moeten we een telefoon hebben die NFC tags kan lezen. Wat is een NFC tag? en zit dat ingebouwd in je telefoon, of een app die je op je telefoon moet installeren? Heb een samsung A3 2016
ikke Geplaatst 8 januari 2017 Geplaatst 8 januari 2017 De a3 schijnt zo ff snel gekeken geen nfc te hebben maar wel ant+. Met een appje daarvoor, kan je bv chirps en zo uitlezen. Die chirps worden wel vaker gebruikt voor Cachen. Kijk maar in de app store voor ant+. De chirp, en de ant+ apps/sampler kan je gebruiken. In die sampler zit een menuutje geocaching. Daar kan je chirps mee ontvangen. De gele app 'chirp' werkt ook als het goed is. Gewoon ff installeren, als het toestel er niks mee kan zegt hij dat gauw genoeg. nfc kan je testen bij sommige bushaltes, daar zit een nfc tagje vaak voor reclame doeleinden, kijk maar es goed.
cibrinocom Geplaatst 8 januari 2017 Auteur Geplaatst 8 januari 2017 Mijn gps (garmin oregon 650) bevat ook chirp, kan ik die dan ook hier voor gebruiken?
Heracross Geplaatst 8 januari 2017 Geplaatst 8 januari 2017 NFC is iets anders nad ANT+. dus met een Oregon650 kun je niet NFC uitlezen
cibrinocom Geplaatst 8 januari 2017 Auteur Geplaatst 8 januari 2017 Ok, bedankt voor jullie antwoord. Inmiddels heb ik de chirp ook op mijn telefoon geinstalleerd. Ga hem komende week eens uitproberen.
Twentse Mug Geplaatst 8 januari 2017 Geplaatst 8 januari 2017 Voor een cache moeten we een telefoon hebben die NFC tags kan lezen. Wat is een NFC tag? en zit dat ingebouwd in je telefoon, of een app die je op je telefoon moet installeren? Heb een samsung A3 2016 Volgens deze lijst: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_NFC-enabled_mobile_devices zou je dat met een Samsung Ace 3 moeten kunnen lezen. Wel een app installeren uit de Playstore.
scouts Ralph Geplaatst 10 januari 2017 Geplaatst 10 januari 2017 https://www.dropbox.com/s/kxi095a5ec2gpi5/NFC%20JA%21.png?dl=0 Na wat onderzoek blijkt dat er NFC op zit kijk maar op de foto. Groet, scouts Ralph
cibrinocom Geplaatst 10 januari 2017 Auteur Geplaatst 10 januari 2017 Bedankt. En iemand dan enig idee hoe ik dat dan gebruik op mijn tel? Ik heb nu dan wel de chirp app geïnstalleerd maar ik zou ook graag weten hoe zoiets dan normaal op de telefoon werkt.
Diederikus Geplaatst 10 januari 2017 Geplaatst 10 januari 2017 Gokje. Zet de app aan. Loop langs een chirp. Kijk in de app welk bericht er binnen komt.
PnavE_81 Geplaatst 11 januari 2017 Geplaatst 11 januari 2017 worden hier nu niet 2 dingen door elkaar gehaald? Chirp en NFC hebben niets met elkaar te maken...
rnijenhu Geplaatst 11 januari 2017 Geplaatst 11 januari 2017 Buiten het feit dat beide draadloos zijn en je er gegevens mee kunt versturen ben ik het met je eens
scouts Ralph Geplaatst 14 januari 2017 Geplaatst 14 januari 2017 Voor NFC heb je apps in de Playstore. En de chirp app zet je gewoon aan. groet, scouts Ralph
PnavE_81 Geplaatst 15 januari 2017 Geplaatst 15 januari 2017 Maar dan moet je telefoon wel een chip daarvoor hebben
Team Gelaen Geplaatst 15 januari 2017 Geplaatst 15 januari 2017 De samsung a3 2016 lte versie heeft ant+ en nfc. Voor beide kun je apps downloaden in de playstore. Beide zijn andere dingen voor andere toepassingen. Ant+ is een beetje te vergelijken met bluetooth en werkt op enige afstand. Voor nfc wordt de afstand max iets van 5 a 10cm max.
Aanbevolen berichten