Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Nou, de nieuwe Oregon 7x0 komt binnenkort uit. Ongetwijfeld zal alle sores opnieuw beginnen.

Nieuwe bugs om je het plezier in het cachen te verzieken en twee jaar om de meest elementaire bugs op te lossen om dan over te gaan op de Oregon 8x0 met weer nieuwe bugs.

Maar goed. Misschien ben ik te negatief en heeft men zich gerealiseerd dat het met de O6x0 niets meer wordt en zijn ze maar opnieuw begonnen.

Misschien is dit wel een heel goed toestel..... Maar deze keer zal ik niet een van de eerste zijn die hem koopt. Ze zijn ook vrij prijzig. En goedkoper zullen ze wel niet worden. dat is met de O6x0 ook nooit gebeurd.

Oh ja. Nu is het echt zo.

" Coördinaten handmatig invoeren of cachegegevens afdrukken op papier is verleden tijd."

Right. Dat klopt al vast niet. Ben benieuwd wat er van de overige beweringen wel klopt.

Ik zal het hier wel lezen.

https://buy.garmin.com/nl-NL/NL/sport-recreatie/wandelen/oregon-700/prod550460.html

https://buy.garmin.com/nl-NL/NL/sport-recreatie/wandelen/oregon-750/prod550462.html

Geplaatst (bewerkt)

Daar staat tegenover dat ik het volgende zojuist lees

GPS antenna – redesigned for better reception and performance (now in the front part, oriented to the top)

Kijk, en nu komen we ergens.Het grote minpunt van de O6x0 heb ik de gebrekkige nauwkeurigheid gevonden. Vooral onder bladerdek.

Het verplaatsen van de antenne naar de voorzijde richting de bovenkant kon idd wel eens een grote verbetering zijn.

Het zou zo maar eens kunnen dat deze toch op mijn lijstje terecht komt.

Het schiet me wel te binnen dat die extra interconnectiviteit met je mobiele telefoon en het internet waarschijnlijk negatief uitpakken voor de levensduur van de batterijen.

16 uur schrijft Garmin. Dat is ongetwijfeld onder de meest opimale omstandigheden en relaterend aan de auto-industrie met veel opties uitgeschakeld.

bewerkt door Blade21
Geplaatst

Nou, de nieuwe Oregon 7x0 komt binnenkort uit. Ongetwijfeld zal alle sores opnieuw beginnen.

Nieuwe bugs om je het plezier in het cachen te verzieken en twee jaar om de meest elementaire bugs op te lossen om dan over te gaan op de Oregon 8x0 met weer nieuwe bugs.

Maar goed. Misschien ben ik te negatief en heeft men zich gerealiseerd dat het met de O6x0 niets meer wordt en zijn ze maar opnieuw begonnen.

Positief klink je zeker niet. Ik heb zelf een niet te duur apparaat (Etrex 30). Nooit problemen mee en uitstekende nauwkeurigheid. Maar kennelijk zijn er mensen die graag 300 euro meer willen betalen voor een "top"model vol met bugs. :eek: Waarom?

Geplaatst

Positief klink je zeker niet. Ik heb zelf een niet te duur apparaat (Etrex 30). Nooit problemen mee en uitstekende nauwkeurigheid. Maar kennelijk zijn er mensen die graag 300 euro meer willen betalen voor een "top"model vol met bugs. :eek: Waarom?

Das een goeie.

Omdat in de basis een duurder toestel beter behoort te zijn.

Geplaatst

Dat is de theorie, maar iedereen weet dat duurdere artikelen niet perse beter hoeven te zijn. Dit is kennelijk zo'n geval. Lekker links laten liggen. :wink2:

Geplaatst

Dat is de theorie, maar iedereen weet dat duurdere artikelen niet perse beter hoeven te zijn. Dit is kennelijk zo'n geval. Lekker links laten liggen. :wink2:

Tja, aan de ene kant wel maar aan de andere kant niet. Duurdere modellen binnen een merk horen gewoon beter te zijn. Dat is de hele gedachte achte het prijsverschil.

Je krijgt er meer voor.

Geplaatst (bewerkt)

Een bedrijf moet innoveren. Stilstand is achteruitgang. Anders wordt je ingehaald door de concurrent ( of door de tijd ). Dat is een algemene regel in het bedrijfsleven.

Dus moeten er nieuwe types/modellen ontwikkeld worden, die slimmer en/of kleiner en/of beter en/of goedkoper en/of …. zijn ( voeg maar toe en/of streep maar weg ). Dat is de ontwikkeling aan de product zijde. Hopelijk innoveert het bedrijf zelf ook en leert men uit het verleden.

De vraag is echter of dit type wat toevoegt aan de markt en voor het bedrijf de verkoop ( en winst ) brengt die men van dit product verwacht. Persoonlijk zie ik ( nu nog ) geen reden om dit dure toestel te kopen, als een model van +/- €250,- bijna hetzelfde kan. Of het moet zijn dat de toevoeging van Wi-Fi en Bluetooth nieuwe ontwikkelingen voortbrengen.

bewerkt door Linkalovers
Geplaatst

Links of rechtsom. Binnenkort zal ik het weten.

Ik heb de O700 besteld. We zien wel of hij in augustus mee gaat naar IJsland.

Voor als nog de oude nog maar niet verkopen.

Geplaatst

@Blade21 ben wel benieuwd naar je ervaringen met de O700. En hoe de koppeling loopt met de smartphone.

Geplaatst

Ik heb het geluk gehad om al met de Oregon 750t te kunnen spelen. Ik moet zeggen dat de connectiviteit erg prettig werkt. In dit filmpje laat ik zien hoe het werkt:

https://youtu.be/4Ypd6aYJ8Kw

Morgen ga ik op pad met de Oregon 750t, afgelopen jaren heb ik een Oregon 600 gebruikt. Ik ben erg benieuwd naar de nauwkeurigheid van dit nieuwe toestel. Mocht je specifieke vragen hebben over dit toestel, laat het maar weten.

Geplaatst

Dat werkt inderdaad mooi. Hele handige uitbreiding.

Geplaatst

Hebbe Hebbe Hebbe

nu te koop mijn oregon 650 met nog een halfjaar garantie

Barny

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...