Spring naar bijdragen

Mijn Cache Is Los Geschroefd Om Te Loggen


tidor

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Precies! En iedereen levert commentaar op zijn manier. En daar bemoeien we ons lekker wel mee, toch? ;)

 

@Barny; overigens....wat bedoel je eigenlijk met die # elke keer? Of is dat bedoeld als komma? ( = een serieuze vraag)

  • Top! 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank Diederikus. Ik was wel al bekend met het gebruik ervan zoals in jouw link beschreven;

 

Een hashtag is een woord of zin met als prefix het #-leesteken, een woord dus inclusief het hekje als voorvoegsel. Door deze combinatie wordt een bericht eenvoudig gevonden. Hashtags worden gebruikt op verschillendesocialemediawebsites, zoals Twitter, Facebook en Google+. Hierbij wordt de hashtag vooral gebruikt als een tag-aanduiding. Deze aanduiding kan bestaan uit één of meerdere woorden, al dan niet gescheiden door een underscore in plaats van een spatie bijvoorbeeld.De tags #wikipedia en #encyclopedie zorgen ervoor dat het bericht eenvoudig gevonden kan worden. In het geval dat een gebruiker zoekt naar een hashtag krijgt hij meestal een lijst met berichten die dezelfde hashtag gebruiken.

Maar waarom gebruikt hij hem hier? Voor het kunnen terugvinden van berichten met het woordje "toch" erin? En ook wel in andere berichten, waar ik mij dan afvraag wat de functie ervan is in de tekst. Misschien gaat wel nergens over, maar ik vroeg het me gewoon af :)

bewerkt door no-name
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De hashtag wordt heel vaak oneigenlijk gebruikt om een bepaalde emotie aan een bericht te koppelen of om een soort toelichting te geven #ZuchtDatHadJeTochZelfOokWelKunnenBedenken.

Maar laat ik geen exegese van Barny's schrijfsels proberen te geven #DatIsVragenOmMoeilijkheden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

gewoon een voortvloeisel van mijn berichten die ik op twitter en Facebook wel ongecensureerd mag plaatsen

iets van extra aandacht geven aan het ene woordje of korte zin na de #

 

geen hogere wiskunde of zo iets

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, godzijdank niet. Okee, dank voor de uitleg. Voor je het weet heb ik een of andere nieuwe social media uitdrukking gemist. Gaat zo snel tegenwoordig. Maar hier is niets aan de hand dus.

 

Wordt je hier gecensureerd dan? Bekritiseerd misschien. Ook wel eens door mij, over de vorm of toon (hoewel ik het vaak grotendeels wel inhoudelijk met je eens ben). Er word je toch niets verboden ofzo? Mag hopen van niet

bewerkt door no-name
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik hou me hier echt wel in, en ik mag zeggen dat het gelukkig is dat hier niet (meer) word gemodereerd,

het bewijs dat dit forum zelfreinigend kan zijn,

het nadeel van een ongemoddereerd forum is onder andere de slechte leesbaarheid,

dat komt omdat er nog steeds van die figuren zijn die eerst hele Qwoot's in hun post neerzetten voordat ze reageren,

 

Barny

bewerkt door barny
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is soms wel eens een vorm van forumvervuiling inderdaad. Lijkt mij ook handiger om een betreffend stukje "aan te halen" of als het als reactie op iemand in het bijzonder is (en je bent al een aantal posts verder) het @ teken te gebruiken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...