Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst
Caches moeten toch ook niet te makelijk worden.

Het is al eens eerder genoemd op het forum in een discussie. Het blijft een sport, en dan verlies je ook weleens. Vaak helpt een mailtje naar de eigenaar wel om een tip te krijgen om weer verder te kunnen.

ANders moet je je toch houden bij de caches met 1 ster. Dan hou je het voor jezelf makelijker.

Met alle respect, maar dit vind ik klinklare onzin.

Er zit wel iets meer verschil tussen gemakkelijk en niet kunnen vinden.

Als ik een cache heb gelopen van 10 of 20 kilometer en ik heb alle waypints gevonden, aan alle opdrachten voldaan en om de een of andere reden kan ik toch de cache niet vinden, dan moet ik eerst naar huis om de plaatser te mailen?

Wat is het verschil tussen al mailend om een hint vragen of ter plekke via GSM of SMS?

Ik ben dan nog wel in de buurt. Als ik naar huis ga, kan het gebeuren dat ik nooit meer terug kom. Ik moet wel toevallig in de buurt zijn om die ene cache nog te willen oplossen.

Als je een hele dag over een cache hebt gedaan dan heb je het vinden er van gewoon verdiend.

Het ligt niet altijd aan de cacher dat hij de cache niet kan vinden. Een cache kan ook geript zijn of stiekem door een vorige cacher verplaatst of de eigenaar heeft het ding gewoon te gek verstopt.

En natuurlijk kun je een foute berekening gemaakt hebben.

Om dat nu een beetje hautain af te doen met de opmerking dat je dan maar 1 ster cache moet gaan doen vind ik besch*ten en ondoordacht.

There is nothing wrong with me, this is how I'm supposed to be...

Geplaatst

Ik zeg altijd maar zo: iedereen zijn eigen (soort) plezier met geocachen. De een wil het absoluut doen zonder hulp, ook al moet hij/zij er 20x voor terugkomen. De ander wil gewoon lekker wandelen in de natuur en aan het einde een cache openmaken, zonder grote kans op mislukking (wellicht omdat er kinderen bij zijn). Iemand die mij belt, die vertel ik desnoods waar de cache ligt. Ieder zijn eigen plezier. ;)

Geplaatst
Ik zeg altijd maar zo: iedereen zijn eigen (soort) plezier met geocachen. De een wil het absoluut doen zonder hulp, ook al moet hij/zij er 20x voor terugkomen. De ander wil gewoon lekker wandelen in de natuur en aan het einde een cache openmaken, zonder grote kans op mislukking (wellicht omdat er kinderen bij zijn). Iemand die mij belt, die vertel ik desnoods waar de cache ligt. Ieder zijn eigen plezier. :)

Psies. Volgens mij hebben we jou 2 jaar terug gebeld tijdens een van jouw caches.

Bleek dus geript te zijn ;)

Een goede zondebok is net zo waardevol als een oplossing.

• 1 year later...
Geplaatst
Caches moeten toch ook niet te makelijk worden.

Het is al eens eerder genoemd op het forum in een discussie. Het blijft een sport, en dan verlies je ook weleens. Vaak helpt een mailtje naar de eigenaar wel om een tip te krijgen om weer verder te kunnen.

ANders moet je je toch houden bij de caches met 1 ster. Dan hou je het voor jezelf makelijker.

Met alle respect, maar dit vind ik klinklare onzin.

Er zit wel iets meer verschil tussen gemakkelijk en niet kunnen vinden.

Als ik een cache heb gelopen van 10 of 20 kilometer en ik heb alle waypints gevonden, aan alle opdrachten voldaan en om de een of andere reden kan ik toch de cache niet vinden, dan moet ik eerst naar huis om de plaatser te mailen?

Wat is het verschil tussen al mailend om een hint vragen of ter plekke via GSM of SMS?

Ik ben dan nog wel in de buurt. Als ik naar huis ga, kan het gebeuren dat ik nooit meer terug kom. Ik moet wel toevallig in de buurt zijn om die ene cache nog te willen oplossen.

Als je een hele dag over een cache hebt gedaan dan heb je het vinden er van gewoon verdiend.

Het ligt niet altijd aan de cacher dat hij de cache niet kan vinden. Een cache kan ook geript zijn of stiekem door een vorige cacher verplaatst of de eigenaar heeft het ding gewoon te gek verstopt.

En natuurlijk kun je een foute berekening gemaakt hebben.

Om dat nu een beetje hautain af te doen met de opmerking dat je dan maar 1 ster cache moet gaan doen vind ik besch*ten en ondoordacht.

There is nothing wrong with me, this is how I'm supposed to be...

:lol: Na dit betoog van Kruimel zag ik ze weer even vliegen...

Maar dit is precies de reden waarom ik soms nou ja van die neiging heb....om iets naars te doen :angry:

Goed verwoord!

• 2 months later...
Geplaatst

Paar vraagjes over sms'lorre'

Mag je het nu wel of niet gebruiken ivm inkomsten.

Of wordt het oogluikend toegestaan omdat de verdiensten niet hoog zijn.

( daar gaat het mij trouwens niet om, wil er coins en tb's van kopen)

Op de site staat het volgende

'Eigen keyword voor geocachers

Vanaf nu zal naast de keywords Lorre, Go, Fan en Hot ook GEO geactiveerd worden'

stel je dat in nádat je deelnemer bent geworden ?

Het forum daar is tijdelijk niet beschikbaar, dus kan het daar niet vragen.

Wordt er veel gebruik van gemaakt ?

Geplaatst (bewerkt)
Paar vraagjes over sms'lorre'

Mag je het nu wel of niet gebruiken ivm inkomsten.

Of wordt het oogluikend toegestaan omdat de verdiensten niet hoog zijn.

( daar gaat het mij trouwens niet om, wil er coins en tb's van kopen)

Op de site staat het volgende

'Eigen keyword voor geocachers

Vanaf nu zal naast de keywords Lorre, Go, Fan en Hot ook GEO geactiveerd worden'

stel je dat in nádat je deelnemer bent geworden ?

Het forum daar is tijdelijk niet beschikbaar, dus kan het daar niet vragen.

Wordt er veel gebruik van gemaakt ?

Ik gebruik het sinds mei 2004, dus bijna 3 jaar nu. In die tijd is de dienst voor mijn (7) caches 112 keer gebruikt.

Je wordt er dus inderdaad niet rijk van, maar het is gewoon handig voor de cacher die de cache in geval van problemen toch graag wil vinden.

Het keyword GEO kan door de sms'ende cacher gewoon gebruikt worden. Je hoeft het niet in te stellen.

bewerkt door Peetee
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...