Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Geocachingtoolbox.nl is een goede verzameling tools. Een database met oplossingen van mysteries ben ik nog niet tegengekomen, maar als iemand die heeft houd ik me aanbevolen. Gelukkig weet Tabak dat zo'n lijst bestaat en wil die ook graag bezitten. Eindelijk wat eerlijkheid hier. Ik heb namelijk ook geen zin om psychologische problemen van leggers te doorgronden d.m.v. eindeloos heen en weer gemail. Hou van frisse lucht, maar achter de pc vertoeven werkt tamelijk geestdodend.

Ook Geoleaks is nog een optie, dan hoef je geen apps of wat dan ook te installeren of mee te nemen. Gegarandeerd een 100% geocache-ervaring in het veld.

Twijfel zelf nog altijd om lid te worden, maar door het toenemend aantal ego-puzzels van de leggers en het "lege" gebied rondom mijn woonplaats is het een goede optie.

Voor elk wat wils!

Geplaatst

Dank, O Gij Grote nachtcacher, dat ik uw probleem ben, dan ben ik tenminste nog iets.

gelukkig staat nergens dat je geen tools mag gebruiken om de bedoeling van de cacheplaatser te negeren, maar betekent niet vanzelf dat dan dat je het ook maar moet doen? heeft het woord eigenwaarde soms aan betekenis ingeboet?

het gaat er hier om dat de vraagsteller een weloverwogen keuze maakt hoe hij het spelletje geocachen wil ervaren, en dat kan alleen maar met het weten van meerdere mogelijkheden, en die gaf ik

Barny

Geplaatst

Een stukkie papier vind ik ook te gemakkelijk. Ik heb in de vorige eeuw leren hoofdrekenen, dus ook van 1 tot 26.

Het voordeel is dat je bij een rekenfout nog eens eens terug mag komen. Zo doe je langer met een cache.

Geplaatst

Ik heb nog een smartloze foon en vergeet bovendien bijna altijd de rekenmachine. Dus moeten letterwaardes en woordwaardes onderweg meestal uit 't blote koppie worden uitgerekend en dat lukt in het algemeen feilloos. Daardoor geeft niet alleen het vinden van de cache op zich, maar ook het feit dat (blijkbaar) de coördinaten goed berekend zijn altijd weer zo'n yess-gevoel. Ach ja, iedereen heeft zo z'n eigen kicks ... of zijn er meer mensen die bij het boodschappen doen tijdens de ronde door de supermarkt-gangen uit het hoofd bijhouden hoeveel ze bij de kassa zullen moeten betalen?

Team Aragorn, voor dat laatste heb je tegenwoordig ook tooltjes.... Zelf scannen noemen ze dat en warempel... Bij de kassa weet je prcies wat je betalen moet.... Ik heb begrepen, dat deze techniek in 2016 ook in de Peel beschikbaar komt..... Gringrin... :-) :-)

Geplaatst (bewerkt)

heeft het woord eigenwaarde soms aan betekenis ingeboet?

Barny

Kennende de achtergrond van deze dag en nacht puzzelende cacher golft bij het lezen van deze proclamatie de grap van het geschrevene ongeremd bij Huize Tabak naar binnen.... Je bent me er eentje, maar dat laat onverlet dat je over een gezonde mate van dit soort zelfbeschouwende humor beschikt.... :-) bewerkt door Team Tabak
Geplaatst (bewerkt)

Hallo iedereen,

wat een reacties. Voor alle duidelijkheid : 10 jaar geocachen en meer dan 6000 founds : allemaal zelf gevonden zonder hulplijnen met een garmin 60csx en dat allemaal op papier berekend met een tabel met de letterwaarden. Is het dan zo vreemd dat ik naast mijn garmin nu eindelijk een hulpmiddel wens te gebruiken om letterwaarden te berekenen? Doe ik hiermee onrecht aan de CO aan ? Ik denk het niet.

Voor alle duidelijkheid dit was géén vraag naar oplossingen van mystery's maar gewoon een vraag naar mogelijke rekentools. Niet meer of niet minder.

Om deze discussie af te ronden de voolgende anekdote: ik was aan een Multi bezig waar je tags moest zoeken en kreeg het gezelschap van een medecacher. Terwijl ik op mijn buik kon gaan liggen om de tags af te lezen nam mijn collega een foto met zijn telefoon. Heeft hij hiermee de CO onrecht aangedaan? Neen toch.

Dank aan diegenen die mijn vraag beantwoord hebben.

bewerkt door dhaeyer
  • Top! 4
Geplaatst (bewerkt)

• Geocaching Tools

• GCC - GeoCache Calculator

CodeTables (geen echte rekentool, maar wel handig om bij te hebben)

Hintdecoder for Geocaching

Hint Decoder (rot13)

bewerkt door DanPan
Geplaatst (bewerkt)

Sorry dhaeyer dat sommigen, waaronder ik, de discussie iets breder hebben gemaakt.

Weliswaar jouw vraag niet beantwoord, maar andere opties naar voren gebracht waar je bij nader inzien dus geen behoefte aan hebt.

Een anekdote mijnerzijds. Ons kwartet werd tijdens een cache diverse keren geconfronteerd met woordwaardes.

Eén persoon gebruikte een rekentool op zijn smartphone terwijl ik het uit mijn hoofd deed. We hadden steeds ongeveer op hetzelfde moment het antwoord.

Allebei blij dat onze antwoorden identiek waren. En blij dat de techniek en mijn beta-afwijking ons niet in de steek lieten.

bewerkt door Odlaniger
Geplaatst

blij toe, dan kunnen nu alle cachemakers al die woordwaardes onzin laten vallen, iedereen is (op1na) er lustig op hun beeldscherm de oplossing aan het intypen, en blijft er niet over aan de bedoeling van de cachemaker

Barny

Geplaatst

blij toe, dan kunnen nu alle cachemakers al die woordwaardes onzin laten vallen, iedereen is (op1na) er lustig op hun beeldscherm de oplossing aan het intypen, en blijft er niet over aan de bedoeling van de cachemaker

Barny

Ik verwacht dat naarmate de tijd nog verder verstrijkt er nog veel meer cachers zullen zijn die jouw redeneringen niet kunnen volgen. Dan nog steeds begrijpt niemand, op 1 na, de bedoeling van de cachemaker.

Toch knap, hoor.

• Top! 2
Geplaatst

Voor alle duidelijkheid dit was géén vraag naar oplossingen van mystery's maar gewoon een vraag naar mogelijke rekentools. Niet meer of niet minder.

Ach, zo gaat dat hier. Als je hier wat langer rondkijkt, dan raak je er misschien aan gewend. Veel kans geef ik je niet.

Geplaatst

Je hebt daar zonder meer een punt, hoewel je het zo weet te brengen dat de meesten het wel niet zullen beamen. Dit zijn zo van die dingen die je zonder na te denken accepteert zodra je begint te cachen, omdat je denkt dat het zo hoort. En ook co's nemen dat van elkaar op die manier over. Slechts zelden is zo'n stapeltelling functioneel. Het lijkt erop alsof ze alleen maar zijn bedacht om het de cacher moeilijk te maken. Daarom voelt niemand zich ook schuldig als hij een tool gebruikt. Onzinvragen onderga je maar gewoon, en je zorgt dat je er geen last van hebt door een tool te gebruiken. En ondertussen vraagt niemand zich af waar hij mee bezig is. Behalve Barny. Die vraagt het ons af.

• Top! 1
Geplaatst (bewerkt)

Doe eens normaal, doe iets functioneels. Welke norm? Welke functie?

Ik hou het op eigen inzicht en creativiteit.

bewerkt door Dagwacht
Geplaatst

V&D redt het niet. Hema, Blokker, DA, Karwei hebben het moeilijk.

Bij Action krijgen ze het niet aangesleept en pakjesbezorgers draaien overuren vanwege veranderd consumentengedrag.

Gewoon blijven vasthouden hoe het ooit bedoeld was. Dan lost het hele probleem zich vanzelf op. Toch?

• Top! 1
Geplaatst

Cachen met een smartphone zou ik persoonlijk afraden. De ontvangst laat simpelweg veel te wensen over, helemaal in bosrijk gebied. Laat staan de afwijking bij het inmeten van een eventuele cache die je gaat plaatsen. Een (tweedehands) GPS is niet zo duur.

Wat een onzin.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...