Spring naar bijdragen

Cache Naar Gps Zenden.


Matij

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb een vraag.

Onlangs hebben we een nieuwe pc aangeschaft. Dus hebben we alles opnieuw moeten installeren. Dus ook de Garmin Communicator Plugin. Ik heb versie: 4.2.0.0.

Maar wanneer ik een cache naar mijn gps stuur krijg ik niet de melding dat deze succesvol is doorgestuurd maar de melding: F:/Garmin/GPX/GC64N97.GPX

Bij controle blijkt ook dat de cache niet in mijn gps is opgenomen.

Wel kan ik caches laden via Basecamp maar dan komen niet alle gegevens binnen (zoals logberichten).

Het liefste werk ik gewoon op mijn vertrouwde manier, dus via de Communicator Plugin.

 

Heeft iemand tips hoe ik dit op kan lossen?

 

Bij voorbaat dank voor jullie reactie en met vriendelijke kerstgroeten,

 

Michel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Waarschijnlijk gebruik je nu Edge? Die ondersteunt in zijn geheel geen plug-ins.

 

In Windows 10 zit nog steeds Internet Explorer, en daar doet de Communicator het (nog) wel. Maar dan moet je wel geocaching.com in de lijst met vertrouwde websites (te vinden onder internetopties) zetten.

 

Als je Chrome gebruikt, heb je pech. Deze ondersteunt geen NPAPI-plug-ins meer (en hierdoor ook de Communicator).

 

In Firefox doet de plug-in het nog wel, maar dan moet je een aanpassing in about:config doen. Vanaf de volgende versie werkt ook dat niet meer.

 

Al met al kan je beter de Communicator laten schieten. Binnenkort zal geen enkele browser het meer ondersteunen. De plug-in is te onveilig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De reactie van Geocaching.com is dat ze je via IE sturen, vermoedelijk weten ze maar al te goed wat er moet aan gedaan worden. Of er een oplossing komt om het rechtstreeks te doen betwijfel ik omdat dat knopje "send" nogal onveilig is. Ik doe het nu voorlopig in IE. Tenzij het een reeks is, dan maak ik een PQ aan. GSAK vind ik wat te omslachtig. (ik stuur die PQ via PC naar mijn GPS)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarschijnlijk gebruik je nu Edge? Die ondersteunt in zijn geheel geen plug-ins.

 

In Windows 10 zit nog steeds Internet Explorer, en daar doet de Communicator het (nog) wel. Maar dan moet je wel geocaching.com in de lijst met vertrouwde websites (te vinden onder internetopties) zetten.

 

Als je Chrome gebruikt, heb je pech. Deze ondersteunt geen NPAPI-plug-ins meer (en hierdoor ook de Communicator).

 

In Firefox doet de plug-in het nog wel, maar dan moet je een aanpassing in about:config doen. Vanaf de volgende versie werkt ook dat niet meer.

 

Al met al kan je beter de Communicator laten schieten. Binnenkort zal geen enkele browser het meer ondersteunen. De plug-in is te onveilig.

Als de plug-in niet meer werkt, hoe krijg je dan de caches in de GPS? Ik gebruik geen GSAK.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben je Premium? Gebruik dan de GPX file button en sla het gpx-bestand op in de map \Garmin\GPX\ op je toestel.

 

Geen premium? Dan is het handwerk. Je kan een loc-bestand downloaden en via BaseCamp naar je toestel zenden. Maar dan moet je ook alle additionele waypoints handmatig toevoegen.

Met een beetje kopiëren en plakken kan je via een online tool van JaVaWa van het loc-bestand een gpx-bestand met alle belangrijke informatie maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...