Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Dit topic gaat volgens mij niet over het zo moeilijk mogelijk maken van caches, maar meer over het spel tussen cacher en cachelegger.

Wat geeft de legger, wellicht onbedoeld, prijs en ziet de cacher dat.

Als voorbeeld is o.a. genoemd, of iets van die strekking:

Parkeren op N52 12........... Getal op bord = AB

WP1 N52 AB................

Ik heb ook wel eens een legger attent gemaakt op een te simpele en onnodige opdracht. Dat werd op prijs gesteld.

En ja, ik zoek ook caches uit die een leuke wandeling garanderen. Niet al te moeilijke opdrachten die de geest een beetje wakker houden, het liefst verpakt in een grappig waypoint.

Geplaatst

Het is een beetje de gulden middenweg vinden. Onnodig moeilijk doen vermijden. Maar een multi waarbij alles van een leien dakje gaat daar vind ik niet veel aan. Dan valt er meestal ook niet veel te schrijven. Je moet er altijd zonder hulp uit kunnen komen, dus ik ben een groot voorstander van een alternatieve oplosmethode bij lastige waypoints (een strafloopje naar een extra hint in het veld, bijvoorbeeld).

• Top! 2
Geplaatst (bewerkt)

Inderdaad, de gulden/euro middenweg.

Belangrijk dat bijtijds het kwartje/muntje van 20 eurocent valt.

Zonder hulp er uit komen ligt echter ook aan de cacher. Ik heb een cache waar menigeen er zonder hulp uitkwam, terwijl anderen mijn hulp nodig hadden.
Moet ik daar een alternatief voor bieden? Daar ga ik even over nadenken.

bewerkt door Odlaniger
Geplaatst

Od, als medemensen in problemen komen is het toch niet zo moielijk om de helpende hand aan te bieden,

kijk waar de problemen zitten en plaats daar bijvoorbeeld een rot 13 gecodeerde hint bij, zodat de onfortuinlijke bezoeker van jou cache ten alle tijde verder kan

zelfs als hij een intikfout heeft gemaakt kan hij via de hint er achter komen dat jij op de verkeerde plek staat

en wees nu eerlijk, mensen die voor het puzzelen gaan die kijken toch niet naar de hint, mensen die "zoeken" (en daarmee vinden dat ze het recht hebben om de boel slopen) lezen toch ook niet de hints, dus noem mij dan maar 1 reden waarom cacheplaatsers geen goeie hint zouden willen geven,

of het moet toch echt zo zijn dat cacheplaatsers, tegen alle beweringen in, die zieke geest hebben om het hun "hobbygenoten" zo moeilijk mogelijk te maken,,,,,,,,,

Barny

Geplaatst

..................................................Je moet er altijd zonder hulp uit kunnen komen, dus ik ben een groot voorstander van een alternatieve oplosmethode bij lastige waypoints (een strafloopje naar een extra hint in het veld, bijvoorbeeld).

Nou, dat dan weer liever niet. Zo zie je maar, het is moeilijk om met iedereen rekening te houden, maar caches genoeg om uit te kiezen en wanneer iedereen een beetje in "de geest van het spel" handelt, dan zullen er ook geen problemen zijn, toch?

• 1 month later...
Geplaatst

Zojuist kreeg ik een berichtje dat iemand één van mijn geocaches had gevonden via een hint in een geocachebeschrijving.
Je begrijp, als initiator van dit draadje, dat ik toch wel heel nieuwsgierig werd. Ik laat me dan graag verrassen.

Wat blijkt, schrik en huiver, een nietsvermoedende geocacher had een foto gemaakt van de geocache-doos. En ja ... je raadt het al ... in de Exif informatie stond keurig het geocache coordinaat. Oh - help - moet ik nu alle 50.000 logjes van mijn geocaches langs op zoek naar plaatjes die bijv. IMG_... heten?

Yep, ik heb de hint met tip-gever vermeld in de lijst.

Nog de beste wensen voor een leuk 2017!

• Top! 1
Geplaatst

Dat is het probleem van het hedendaagse cachen. De analoge en digitale camera hebben plaats gemaakt voor de camera van een smartphone. Die legt alles vast als jij dat wilt. Maar publiceer dus nooit een foto van de cachelocatie.

• Top! 1
Geplaatst

Zo zie je maar, het is moeilijk om met iedereen rekening te houden, maar caches genoeg om uit te kiezen en wanneer iedereen een beetje in "de geest van het spel" handelt, dan zullen er ook geen problemen zijn, toch?

Waarin handelt een geocacher? Een geocacher handelt in de geest van het spel. (Vrij naar het alternatief handboek soldaat: waarin handelt een soldaat? een soldaat handelt in de geest van zijn commandant)

Geplaatst

volg de voetstappen (van de geocacher) in de sneeuw, daar waar het meest gestampt is ligt de cache

Barny

Zojuist kreeg ik een berichtje dat iemand één van mijn geocaches had gevonden via een hint in een geocachebeschrijving.
Je begrijp, als initiator van dit draadje, dat ik toch wel heel nieuwsgierig werd. Ik laat me dan graag verrassen.

Wat blijkt, schrik en huiver, een nietsvermoedende geocacher had een foto gemaakt van de geocache-doos. En ja ... je raadt het al ... in de Exif informatie stond keurig het geocache coordinaat.

dat is al jaren aan de gang, niets nieuws

gelukkig gaat het geocachen om het bezoek aan de cache

​Barny

Geplaatst

Die voetstappen ... geldt ook in de zomer ... alleen dan anders ;-)

@Barny - Ik zal je hint toevoegen met de eervolle vermelding van je naam.

Geplaatst

Mischien eens melden bij groundspeak dat ze bij het uploaden van een foto de exif info verwijderen.

Ik vind dat een goed idee. Ik ga hierover een ticket indienen. Misschien goed als meer geocachers dat doen?

Geplaatst (bewerkt)

Dat is al eens uitgeverd door Groundspeak. Maar dat is vervolgens na ruim twee maanden teruggedraaid, en worden exif's weer gewoon in de foto gelaten.

Namelijk van 9/11/2011 tot en met 17/01/2012

Waarschijnlijk gedaan omdat in de exif ook copyright gegevens kunnen staan, en dan is het nogal onhandig om die ook te verwijderen.

Tevens is het voor sommige puzzels vrij vervelend als er geen exifs meer in de puzzelfoto staan.

bewerkt door kalkendotters
Geplaatst

Zullen we er mee moeten leven ;-)

En intussen heeft de logger van één van mijn geocaches de foto verwijderd.

Ach - m.i. ook dit valt in de categorie - er zijn meerdere leuke manieren om een geocache te vinden.

Ik heb in ieder geval weer een manier erbij geleerd - niet alleen CO's voorzien hun cache-foto's van coordinaten - ook de loggers.

Geplaatst

Mischien eens melden bij groundspeak dat ze bij het uploaden van een foto de exif info verwijderen.

Ik vind dat een goed idee. Ik ga hierover een ticket indienen. Misschien goed als meer geocachers dat doen?

Dat is al eens uitgeverd door Groundspeak. Maar dat is vervolgens na ruim twee maanden teruggedraaid, en worden exif's weer gewoon in de foto gelaten.

Namelijk van 9/11/2011 tot en met 17/01/2012

Waarschijnlijk gedaan omdat in de exif ook copyright gegevens kunnen staan, en dan is het nogal onhandig om die ook te verwijderen.

Tevens is het voor sommige puzzels vrij vervelend als er geen exifs meer in de puzzelfoto staan.

Inderdaad. De reactie van Geocaching HQ:

Hello Piet-

Thank you for contacting Geocaching HQ.

Unfortunately we cannot change the format of the files.

It will be up to the Cache Owner to monitor the photos uploaded to their caches.

Best regards,

Andrew

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...