Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)

Ha ha, ga je weer lekker Barny? :wink2:

Weet je waar ik op afknap, Barny? Dat zijn mensen die vinden dat mensen er voor de regels zijn i.p.v. dat de regels er voor de mensen zijn. Dat is waar ik op afknap. Je weet wel, van die recht toe recht aan, zwart-wit redenerende personen, die desnoods een hele dag én een nacht voor een rood licht blijven staan omdat het nu eenmaal rood is; ook al weten ze dat het stuk is.

bewerkt door Peetee
  • Top! 2
Geplaatst

weet je waar ik op afknap,,,,,,, mensen die regels nodig hebben

regels nodig hebben omdat ze niet meer zelfstandig na kunnen/willen denken

je vind iets of je vind niets hoe moeilijk kan dat voor je zijn?

al zou de hele wereld zeggen dat ik mij zelf mag bedotten, ik zelf zou dat niet doen, waarom zou je het doen? welke meerwaarde geeft dat?

je vind iets of je vind niets, dat is alles, je zou niets anders willen loggen dan wat er gebeurt is, daar heb je helemaal geen regeltjes voor nodig, zelfrespect dat wel, zowel de (niet)vinder als de CO, die al helemaal niets te maken heeft het wel of niet "mogen" loggen

Barny

Geplaatst

Barny, waarom zijn jouw dnf-logs verwijderd? Was je in de ogen van de eigenaar te kritisch?

Een tijdje terug kon ik een cache niet vinden, heb van het nulpunt een foto gemaakt en naar de eigenaar gezonden met de vraag of de cache geript was.

Hij was inderdaad verdwenen, maar ik mocht hem alsnog als found loggen. Dat heb ik niet gedaan, ik had hem niet gevonden.

De enige reden die ik kan verzinnen om hem toch als found te loggen is het puntje dat aan de statistieken kan worden toegevoegd.

Maar nog sneuer is het om een cache te loggen die wel aanwezig is, maar die men niet heeft gevonden. Geocachen lijkt een spel geworden van jezelf belazeren, maar ik kan mij er niet (meer) druk over maken. Vind het inmiddels vermakelijk.

Wordt vervolgd: boomklimcaches.

• Top! 1
Geplaatst (bewerkt)

Nee, het gaat [...] mag ik hopen?

Pffff ... als alle energie die men steekt in het zoeken naar excuses om maar niet aan de richtlijnen te hoeven voldoen nu eens gestoken wordt in mogelijkheden om het spelletje leuk én in overeenstemming met de richtlijnen te houden.

Als je dus onderhoud aan jouw cache gepland hebt dan plaats je een paar weken daarvoor een berichtje op de beschrijving om de cache een week voor het onderhoud tijdelijke uit roulatie te nemen. Tenslotte leg je - in het geval het een multi betreft - bij het eerste waypoint een briefje neer met de mededeling dat de cache tijdelijk niet te loggen is. Het onderhoud is immers gepland en men kan dan weten dat de cache niet beschikbaar is. Voor de duidelijkheid: Nergens staat dat het zo omslachtig moet, maar in plaats van morrelen aan achterdeurtjes zou een dergelijke handelswijze uitgedacht kunnen worden.

Als de cache geript is dan zie ik dat - als volgende potentiële bezoeker - graag terug in de gele of blauwe lachebekjes en NM-logjes van laatste bezoekers zodat ik niet voor Jean Appendice op zoek ga naar een al dagen geleden geripte cache.

Bovendien heb ik altijd begrepen dat de ervaring of beleving centraal moet staan en dat het puntje slechts bijzaak is ...

Ik heb me altijd wijs laten maken dat virtuele caches zijn afgeschaft omdat daar geen TBs en coins in kunnen, waardoor de verkoop (= winst) zou inzakken ...

Bovendien is het bij een virtuele cache nog makkelijker om de toestemmingsregel te negeren, immers er ligt helemaal niets verstopt. Met alle kans op ongewilde overlast voor omwonenden van dien.

Ik hoop dat jij gelijk hebt, want dan kan het uitbannen van nano's en micro's niet lang meer duren ...

Ha ha, ga je weer lekker Barny? :wink2:

Weet je waar ik op afknap, Barny? Dat zijn mensen die vinden dat mensen er voor de regels zijn i.p.v. dat de regels er voor de mensen zijn. Dat is waar ik op afknap. Je weet wel, van die recht toe recht aan, zwart-wit redenerende personen, die desnoods een hele dag én een nacht voor een rood licht blijven staan omdat het nu eenmaal rood is; ook al weten ze dat het stuk is.

Ach ja, de één kent de regels en probeert binnen de gegeven mogelijkheden dingen voor elkaar te boksen en de ander kent de regels en probeert zoveel mogelijk uitzondering te bedenken. Voor mezelf sprekend: Ook al sta ik lang genoeg voor een gesloten overweg om te snappen dat kwajongens een muntje op het spoor hebben gelegd dan nog zal ik een andere overweg opzoeken. Ik raad jou aan dat ook te doen, want gokken op een uitzonderlijke situatie kan dan wel eens verkeerd aflopen.

bewerkt door Triskelle
Geplaatst

@ od zo als altijd stel ik de co aansprakelijk voor het niet vinden van de cache, met uitleg waarom ik vind dat hij gefaald heeft,

in dit geval een erg flauwe en onduidelijke hint

bij logjes teruglezend las ik regelmatig de zin "Met toestemming van de CO deze mogen loggen"

daar heb ik natuurlijk ook op naar verwezen

Barny

Geplaatst

Blijft jammer dat DNF logjes niet makkelijk terug te vinden zijn op je profiel voor je "vrienden, kennissen en geïnteresseerden" Ik zal deze cache ook moeten DNF-en, ik zal daar voor mezelf en de eigenaar een leuk logje van maken. Maar een overzicht van DNF's op je profiel zou misschien meer mensen motiveren om niet gevonden caches op de juiste manier te loggen. Een DNF teller lijkt me geen goed idee, dan wordt dat ook weer een wedstrijd.

Best jammer, 19 meter klimmen en dan de cache net niet (op een veilige manier) kunnen pakken... Het was een geslaagde cachedag :-)

Geplaatst

Wat een vraag al niet teweeg kan brengen...

Ja, nou schrik er maar niet van hoor. Dat draadjes ineens een onverwachte wending krijgen dat gebeurt op dit forum wel vaker. Dat heeft over het algemeen niks met de startvraag te maken, laat staan met de topic starter.

Geplaatst

Weer even terug naar de eerste vraag: wat te doen als er geen toestemming wordt gegeven.

Ik heb meerdere keren meegemaakt dat er in eerste instantie geen toestemming werd gegeven. Maar na veel praten en overtuigen kreeg ik uiteindelijk op alle plekken mijn toestemming toch.

Argumenten als "kinderen kennis laten maken met de natuur en achter de spelcomputer wegkrijgen doen het altijd goed.

Dus mijn advies: probeer het opnieuw en probeer je verhaal goed te verkopen.

Geplaatst

Peetee, een onverwachte wending is niet altijd leuk, vooral wanneer het steeds negatiever wordt.

Maar wanneer ook over andere aspecten van gedachten wordt gewisseld, dan is daar volgens mij niets mis mee.

spoekie, een goed verhaal heeft altijd meer succes dan geen verhaal. Maar blijf wel in jezelf geloven.

Geplaatst

Peetee, een onverwachte wending is niet altijd leuk, vooral wanneer het steeds negatiever wordt.

Maar wanneer ook over andere aspecten van gedachten wordt gewisseld, dan is daar volgens mij niets mis mee.

Nee, daar is ook niks mis mee. Maar het is wel eens wat vervelend voor een topic starter dat zijn/haar draadje gekaapt wordt, of in ieder gevaleen heel andere kant op gaat als de bedoeling was. Ik wijs naar niemand hoor, want ik deed er zelf aan mee.

Geplaatst

Nee, een andere wending is niet erg, maar ik schrok van sommige negatieve reacties.

Ach ja: dat was ook wel te verwachten want dit is gewoon internet. :-D

In elk geval heb ik (denk ik) een aardig beeld van wat de gemiddelde cachelegger hiervan denkt.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...