Spring naar bijdragen

Snelle Hulp Gevraagd Om Pq Op Gpsmap 60Csx Te Krijgen..


Plastic-nl

Aanbevolen berichten

Goedenavond

 

Ik ben zelf fanatiek Geocacher en ben onlangs met mijn vader wezen cachen.

 

Hij vond het erg leuk en wilde het zelf ook gaan doen. Ik heb een Garmin 60CSx voor hem gekocht die ik hem morgen (!) 16/4 mee wil geven als hij voor een paar maanden naar Italie op vakantie gaat.

Ik dacht hem wel even snel te vullen met een PQ die ik gemaakt heb.

 

Ik ben echter al uren bezig om alles voor elkaar te krijgen maar wil maar niet lukken.

 

Heeft iemand een snelle handleiding????

 

Betreft dus een Garmin 60CSx met 2Gb geheugenkaartje

Ik werk met een Mac computer en heb Garmin BaseCamp geïnstalleerd.

 

 

Hoop dat iemand me op weg kan helpen zodat mijn vader er mee aan de slag kan!

 

Gr. Patrick

Papendrecht

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Volgens mij kan een Gps 60 maximaal maar 500 wp/caches opslaan en dit kan alleen op intern geheugen.

 

Je kan toch m.b.v. Basecamp de caches/Wp's naar Gps schrijven? Je moet dan wel schrijven naar intern geheugen en niet naar Sd ( dus Gps niet in "USB masaa opslag" mode ).

 

Op de SD kan je wel 1 kaart-bestand ( "\garmin\gmapsupp.img" ) zetten.

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kunt geen PQ's kwijt op de 60csx. Je zult dus waypoints (max. 1000) moeten schrijven naar het apparaat. De geheugenkaart kun je alleen gebruiken voor kaarten, niet voor wp's. Gebruik basecamp of GSAK om de wp's uit je PQ naar het geheugen van de GPS te schrijven. In GSAK kun je instellingen zo aanpassen dat je bijvoorbeeld dif/ter, grootte, cachecode of naam, hint in de notitie bij het waypoint mee kunt geven. Hierbij is het aantal tekens beperkt (15 ofzo?)

 

Super GPS, maar voor cachebeschrijvingen zul je een andere oplossing moeten vinden (smartphone, tablet, een dik pak prints).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Super GPS, maar voor cachebeschrijvingen zul je een andere oplossing moeten vinden (smartphone......

Inderdaad een super GPS

 

Voor cachebeschrijvingen kan je b.v. C:Geo op een Android smartphone zetten. In C:Geo kan je dezelfde PQ importeren en daarmee alle cache info bekijken. De opgeslagen caches/wp's kan je in C:Geo ook refreshen ( van GC inlezen ), maar dan moet je wel ergens Wifi 'lenen', anders kan het wat gaan kosten.

 

Je kan heel veel instellen in C:Geo, maar na installatie ( en zonder extra configuratie ) het werkt ook 100% met alleen een PQ import.

 

C:Geo staat hierzo

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik gebruik iCaching op mijn Mac daarin laad ik de PQ rechtstreeks. Daarna heb ik de keuze tussen twee mogelijkheden : een selectie maken en exporteren naar een GPX file en deze dan importeren in Basecamp waarna ik een route kan maken of de caches vanuit iCaching rechtstreeks naar de GPS sturen. Verder gebruik ik OSM kaarten die ik in mijn pc of microkaartje naar \garmin\gpsmapsupp.img installeer. De andere kaarten die op dat kaartje staan hernoem ik dan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De initiële vraag is hierboven al beantwoord en de bijbehorende 'tekortkomingen' ook.
Ik gebruik zelf ook de 60CSx. Mijn oplossing hiervoor is het volgende. Ik zet alle caches als POI (point of interest) erin. Het voordeel hiervan is dat je er een onbeperkt aantal (alleen gelimiteerd door de grootte van je geheugenkaartje) op je geheugenkaartje kwijt kan. Je kan ze in meerdere categorieën (cache soort) indelen en ook bijbehorende icoontjes geven. Bijkomend voordeel, het waypoint geheugen is nog helemaal leeg. Nadeel, je kan maar weinig informatie kwijt, maar dat probleem heeft de 60CSx bij waypoints ook. Ik heb alleen gc-code, (ingekorte) cachenaam, d/t waarde en grootte erbij staan (cache type zie ik aan het icoontje). Je kan ze in de gps niet wijzigen, dus ook niet als gevonden markeren of iets dergelijks.
De meeste nadelen ondervang ik door ook alle caches in mijn telefoon te zetten, ik gebruik GDAK (android). Hierin heb ik alles volledig offline voor elke cache bij de hand.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog 2 korte vragen;

 

- Als ik de mate van achtergrondverlichting bij instellingen verhoog van 0% naar bijv. 80%, staat hij nadat het apparaat uit is geweest weer op 0%. Kan ik instellen dat hij altijd op 80% blijft staan?

- Hoe kan ik het gemakkelijkst handmatig een coördinaat van een cache invoeren en daarnaar navigeren?

 

 

Bedankt alvast!

 

Patrick

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog 2 korte vragen;

 

- Als ik de mate van achtergrondverlichting bij instellingen verhoog van 0% naar bijv. 80%, staat hij nadat het apparaat uit is geweest weer op 0%. Kan ik instellen dat hij altijd op 80% blijft staan?

Vreemd, MAAR, bij mij blijft de verlichting ( ook? ) niet aan staan na een uit/aan. De optie blijft wel op "Blijft aan" staan, maar percentage staat ( inderdaad ) weer op 0.

 

- Hoofdmenu

- Instellen

- Weergave

- Schermverlichting duur

- [Enter] > "Blijft aan"

- Schermverlichting

- [Enter] > pas aan naar 80%

 

Als je ( na uit/aan ) 1 keer kort op de aan/uit schakelaar duwt, dan gaat de verlichting wel weer aan naar de ingestelde waarde en blijft dan aan staan.

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...