Spring naar bijdragen

Fietstocht Maken


Jaylaveldt

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal. Wij zijn van plan een fietstocht te gaan maken met als doel natuurlijk om geocaches te zoeken.

Nu heb ik al een PQ klaar staan, maar ik vroeg me af of er een programma bestaat die voor ons een route kan bedenken. Dat je bv kunt aangegeven hoeveel km je ong. wilt fietsen en dat er dan een route wordt gemaakt.

Het lijkt mij namelijk erg handig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

In BaseCamp kan je een route laten maken met de punten uit je PQ als basis. Als je dan de eigenschappen van die route opvraagt zie je een 'optimaliseer' knop. Die knop zou de meest efficiënte route voor je moeten berekenen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een beetje off topic, maar dit is een bekend 'moeilijk' probleem in de informatica, en het is dus zeer onwaarschijnlijk dat een programma als Basecamp voor meer dan een stuk of 25 plekken / caches de optimale route kan berekenen. Maar hij kan natuurlijk wel een route berekenen en die is misschien ook wel heel mooi om te fietsen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heb nog even zitten zoeken en het nu wel gevonden. Dat is inderdaad wel wat ik bedoel. Nu alleen nog op mijn etrex 30 zetten en het liefst zou ik hem ook via mijn mobiel (android) willen volgen. Is er een app die werkt met routes en dus aanwijzingen geeft welke kant je op moet fietsen? en hoe kun je zo'n route het beste op je etrex zetten? En waar vind je hem dan in het apparaat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met de topo Benelux 2.0 kaart op je gps kun je hem instellen op routering toerfietsen en zo je route laten bepalen. Mijn ervaring hiermee is dat je dan niet altijd de snelste route krijgt. Controleren is steeds wel een must. Veelal worden ook de routes van de fietsknooppunten gebruikt en dat zijn vaak wel de mooiste stukken om te fietsen.

 

Voor meer fietscache-genot, kijk ook nog eens hier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...