Spring naar bijdragen

Bewegende Banner (Gif) Functioneert Niet Meer


Dagwacht

Aanbevolen berichten

Gisteren zag ik dat de bewegende banner (gif) bij een van onze caches (Een Sprooi Mookje) het niet meer deed. Deze was geüpload naar geocaching.com. Inmiddels staat deze op een eigen server.

Vanavond viel het me op dat al onze andere gif-banners het ook niet doen. We kunnen deze banners ook wel 'lokaal' gaan zetten, maar het houdt nog steeds in dat cachers die deze banners in hun profiel hebben geplaatst met hetzelfde fenomeen te maken hebben.

Is dit een probleem dat ook bij andere forumbezoekers bekend is? Hoe zou dit opgelost kunnen worden?

bewerkt door Dagwacht
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Op het forum van geocaching .com zag ik de volgende reactie van De Kalkendotters:

The gif's do play, but you have to use the original filename instead of the /thumb/ or /large/ version.

Your URL should therefore be shortened to:
http://imgcdn.geocaching.com/cache/12fe7a9a-11f6-4dd0-84b0-37e7b83dae22.gif
instead of the automaticaly generated (and slightly smaller):
http://imgcdn.geocaching.com/cache/large/12fe7a9a-11f6-4dd0-84b0-37e7b83dae22.gif

Also automatically generated are the small and thumbnail versions:
http://imgcdn.geocaching.com/cache/small/12fe7a9a-11f6-4dd0-84b0-37e7b83dae22.gif
http://imgcdn.geocaching.com/cache/thumb/12fe7a9a-11f6-4dd0-84b0-37e7b83dae22.gif

 

Geocaching.com heeft een en ander veranderd waardoor de oorspronkelijke banner niet werkt. Niet fraai. Het aanpassen werkt inderdaad, maar dan nog steeds niet bij de cachers die hem in hun profiel hebben geplaatst.

Ik ga ze dan toch maar allemaal op een eigen server plaatsen. Dan blijven toekomstige wijzigingen ons tenminste bespaard.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Dagwacht,

 

Het probleem is eigenlijk heel simpel op te lossen. In de bannertekst staat vaak het woordje 'large'. Haal dit woordje uit de bannertekst weg (inclusief de backslash) en de banner werkt weer feilloos. Ik heb het zelf al op mijn profielpagina doorgevoerd en het werkt uitstekend.

 

Hartelijke groet, Brandweerman Jaap

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel brandweerman Jaap, dat is een handige oplossing.

Ik had ook al gezien dat enkele banners niet meer bewogen, maar ik vond dat eigenlijk niet belangrijk.

Maar zo'n oplossing, die ik ook zelf gemakkelijk kan uitvoeren, vond ik het proberen wel waard.

Ze doen het inderdaad allemaal weer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Dagwacht,

 

Het probleem is eigenlijk heel simpel op te lossen. In de bannertekst staat vaak het woordje 'large'. Haal dit woordje uit de bannertekst weg (inclusief de backslash) en de banner werkt weer feilloos. Ik heb het zelf al op mijn profielpagina doorgevoerd en het werkt uitstekend.

 

Hartelijke groet, Brandweerman Jaap

Dank je wel! Ik weet wel dat de één het belangrijk vind en de ander niet (zal wel wel als zo'n 'vervuilende'toevoeging van het oorspronkelijke spelletje worden beschouwd), maar ik ben blij met deze oplossing en constructieve bijdrage aan het forum!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 years later...

Ik maak bewegende banners in photoshop elements en plaats deze dan op mijn harde schijf.

Klik ik daarna op de banner dan zie ik dat hij netjes werkt.

Vervolgens ga ik naar mijn cachepagina op geocaching.com en upload daar de banner (een bewegend gif plaatje).

De URL van deze banner eindigt altijd op _l.gif en daardoor beweegt de banner niet.
Als ik nu die _l weg haal, eindigt de URL op .gif en dan beweegt de banner wel.

Deze laatste URL plaats ik op mijn cachepagina, zodat ik daar een bewegende banner zie.

 

Dit heb ik al vele malen gedaan (zelfs twee weken geleden nog) met een goed resultaat.

 

Maar.....

Nu ben ik met een nieuwe banner bezig.

Klik ik op de banner die op mijn harde schijf staat, dan werkt hij prima.

Als ik deze upload naar geocaching.com en alle bovenstaande handelingen verricht, wil de banner maar niet in beweging komen.

Heeft iemand enig idee wat de oorzaak hiervan kan zijn?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Je kunt helaas geen (nieuwe) *.gifs meer laten zien via geocaching.com :no: .

Als je een *.gif upload wordt het omgezet naar een *.jpg :excl: .

 

Heb HQ twee keer om een toelichting gevraagd en kreeg onderstaande minimale antwoorden .

 

-------------------------

Hello

Thank you for contacting Geocaching HQ.

We are no longer support GIF images on our website. You will need to upload a JPEG file.

Best regards,

Andrew
-------------------------

Hello

Thank you for contacting Geocaching HQ.

We changed the way we allow images on our website for security reasons.

Best regards,

Andrew

-------------------------

 

Geen enkel waarschuwing of informatie vooraf :eek: .

Typisch Geocaching.com :angry: !

Helaas :( !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 years later...

Ah ook ik zit hier dus  al even mee te klooien. Een nieuwe cache listing maar met geen mogelijkheid kwam hij er bewegend op.  Het op een oude al langere cache pagina geprobeerd  en daar doet hij het wel gewoon. 

Nou zonde dan van een leuke bewegende banner en de tijd die er in zit.

Maar dat gaat dus volgens bovenstaande antwoorden niet meer lukken :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...