MilkoA Geplaatst 27 oktober 2014 Geplaatst 27 oktober 2014 Hallo, Ik heb een geregistreerde versie van GSAK draaien op mijn pc. Nu heb ik een laptop waar ik vanaf nu met GSAK op wil werken, dus GSAK geinstalleerd. Maar hoe nu registreren? De link die ik toentertijd kreeg werkt niet, kom daarmee op het GSAK forum en weet daarvan geen inlog naam of wachtwoord (nooit gehad denk ik). Dan probeer ik een veiligheidskopie terug te zetten maar dat lukt niet. Komt dat omdat het (nog) geen geregistreerde versie is? Wie kan mij helpen??
thex Geplaatst 27 oktober 2014 Geplaatst 27 oktober 2014 Je registratie is geen link, maar een code en je naam die je opgegeven hebt bij betalen.
Team WilP Geplaatst 28 oktober 2014 Geplaatst 28 oktober 2014 En mocht je de code niet meer weten kun je die grats opvragen via http://www.gsak.net. Tenminste dat kon ik een half jaartje geleden. Mail verzonden en binnen een dag werd de code teruggestuurd. 1
MilkoA Geplaatst 28 oktober 2014 Auteur Geplaatst 28 oktober 2014 Ik heb na de registratie een mail ontvangen met een link, op die pagina kan ik een User ID en een Validation key invullen ook die staan beide in de mail, maar het werkt niet!
Triskelle Geplaatst 28 oktober 2014 Geplaatst 28 oktober 2014 Kan het zijn dat de link en het registratienummer stammen uit de tijd voordat versie 8 het daglicht zag en dat je nu versie 8 probeert te valideren?
MilkoA Geplaatst 28 oktober 2014 Auteur Geplaatst 28 oktober 2014 Nee ik ben pas gebruiker van GSAK dus met versie 8, toch blijkt dat je daarmee niet een tweede programma kunt registreren. Maar bedankt voor jullie reacties en meedenken, ik heb via een mailtje een serienummer gekregen en daarmee de andere versie geregistreerd. Dat is dus gelukt, ook de veiligheidscopie teruggezet, dus (bijna) helemaal blij! Nu nog mijn macro's moet ik die opnieuw downloaden of kan ik die ook importeren? Zij worden met de veiligheidskopie terugzetten niet meegenomen.
thex Geplaatst 29 oktober 2014 Geplaatst 29 oktober 2014 (bewerkt) MILKOA, je klinkt wat verdwaald. De licentie kun je gewoon intypen in Help _> Register -> Register Now. De link die daar staat verwijst naar een benefit pagina van GSAK op het internet waar je een extra donatie kunt doen (zoals dat daar ook staat). Mag, maar hoeft niet. Die licentie is geschikt voor meerdere PC's (staat opjouw naam), hoewel niet zo bedoeld denk ik. De registratie komt niet mee in de veiligheidscopy, wel alle macro's mits je maar het juiste aanklinkt bij het maken van de backup en het restoren op de andere pc. Dat zijn simpele vragen, gewoon alles aanklikken. Daarna even een nieuw live-api token aanvragen. 29 oktober 2014 bewerkt door thex
Trujan Geplaatst 24 juli 2015 Geplaatst 24 juli 2015 Goedemorgen Ik moet door omstandigheden ook een nieuwe autorisatie aanvragen maar ik krijg geen contact met geocashing.com. Hoe zou dat kunnen? terwijl bij de instellingen Autorisatie aanstaat.. Ook niet om de P.Q op te vragen en andere dingen. Is het misschien beter om de Autorisatie op Geo.com te verwijderen!! Graag hoor ik reactie
Birdie.NL Geplaatst 24 juli 2015 Geplaatst 24 juli 2015 @Trujan: Er kunnen diverse dingen spelen: Groundspeak heeft recent de termijn voor authorisatie verkort naar 60 (of 90) dagen, zodat je nu regelmatig die moet vernieuwen.Je zou in GSAK een waarschuwing hierover moeten krijgen. De Geocaching API (protocol voor communicatie tussen programma's / websites) is aangepast zodat je nu minder logs / statusupdates per minuut kunt binnenhalen. Bij UPC / Ziggo als provider blijkt er een kink in de kabel richting Seattle te zitten. Hiervoor kun je Zenmate installeren.
thex Geplaatst 24 juli 2015 Geplaatst 24 juli 2015 Birdy, ZenMate is er voor Firefox, niet voor IE. GSAK gebruikt IE onder de motorkap. Voor meer info. Op de gsak facebook pagina van Martin Holkamp vind je gedetailleerde info.
Bandiet Geplaatst 24 juli 2015 Geplaatst 24 juli 2015 ............. Nu nog mijn macro's moet ik die opnieuw downloaden of kan ik die ook importeren? Zij worden met de veiligheidskopie terugzetten niet meegenomen. Jawel, macro's kun je met het terugzetten van de back-up ook meenemen. Zet hiervoor in de onderste helft v.h. "terugzet-scherm" vinkjes bij "Niet-database-items". Succes.
Aanbevolen berichten