Spring naar bijdragen

Achtergrond Opslaan


ryjansma

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Thex misschien begrijp ik het niet goed, maar ze wil geen puzzel bespreken. Wat ze vraagt is misschien niet eens de goede denkrichting, maar een technische vraag hoe ze iets kan controleren.

 

Ryjansma gaat het om de achtergrond die achter de tekst staat? Dan staat vaak de afbeelding iets naar beneden vermeld. Rechts klikken op de link van de afbeelding en dan downloaden. Kun je er lokaal alles mee doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@moeilijkdoeners.....Wat een onzin, je kunt de vraagsteller in algemene zin toch wel helpen. Als je met je muis op de achtergrondafbeelding gaat staan en je klikt op de rechterknop, dan zie je de optie "achtergrond bekijken". Klik je, dan krijg je de ene foto te zien, waaruit de achtergrond is opgebouwd. Vervolgens ga je op die foto staan en klik je weer op de rechtermuisknop en dan zie je de optie "opslaan als" verschijnen. En dan kun je het plaatje netjes opslaan. Vaak staat de foto waaruit de achtergrond is opgebouwd ook gewoon in de fotogalerie onder de beschrijving. En ook die kun je downloaden door met je rechterknop van de muis op de foto te klikken en de optie "opslaan als" te kiezen.... En wat je er dan verder mee moet dat is een zaak tussen puzzelmaker en jou.... Succes. Oh ja... wat ik beschreven heb is de procedure in Firefox maar ik neem aan dat dit in IE ook zo iets dergelijks is.

bewerkt door Team Tabak
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik begrijp niet helemaal (of beter gezegd helemaal niet) wat je bedoelt. In puzzels wil het nog wel eens zo zijn, dat je wanneer je op Ctrl A drukt de tekst in de listing selecteert en bij sommige puzzels zie je dan extra tekst verschijnen, waar je verder mee kunt. Ook dit is "in algemene zin", want er zijn veel variaties te bedenken. Als je er in jouw specifieke geval niet uitkomt, dan zou het raadzaam kunnen zijn om de bedenker van het puzzeltje een mailtje te sturen en om een extra hint te vragen Dat is niet ongebruikelijk en als de legger een vriendelijke inslag heeft (99,9 % van de leggers hebben dat......) dan krijg je na korte tijd een keurig mailtje terug met een antwoord op jouw specifieke vraag en dan kun jij weer verder met je puzzeltje.... Succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hartelijk dank voor het meedenken. M.n. het antwoord van Team Tabak is voor mij heel waardevol. Ik heb Firefox neergehaald en in die browser krijg ik inderdaad toegang tot de achtergrond. Deze afbeelding heb ik opgeslagen. Vervolgens moet ik nog uit gaan zoeken of ik daar verborgen tekst in kan vinden door gebruik te maken van softwarepakketten of URLS. Hopelijk zinvol!

 

Nogmaals bedankt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

#Typoo...voor de goede orde en jouw gemoedsrust, maar ook die van de vraagstelster... zo die al is aangetast...:-)

Van de afdeling moderatie ontving ik ongevraagd een PM met de volgende tekst:

 

Ik heb het draadje even nagezien van het puzzeltje, maar kan geen zaken vinden die ik zomaar zou verbieden.
Dit wilde ik je even laten weten.

 

Daar wil ik het verder bij laten. Ik ben de wiloplegging, de veroordelingen, de belering en de schoffering van een deel van de oude hap inmiddels even helemaal zat. Soms is er gewoon even een grens voor jezelf overschreden. Ik heb mijn eigen laatste cache opgeruimd vanwege de uitermate aanmatigende e-mail (bij plaatsing) en daarop volgende opmerkingen in het forum van Barny. Met als toppunt zijn bezoek aan mijn cache met het enkele doel zijn gelijk te kunnen behalen. Dat werd dan verwoord (waarschijnlijk al vóór het bezoekje) in het vervelendste logje, dat ik in vier jaar tijd bij onze caches heb gehad. Een blank logje mag je van sommigen blijkbaar zo maar deleten, maar is dit dan wel "done"? Geef mij dan maar een blank logje. Daar krijg ik geen opmerkingen over van mijn omgeving.

 

Ik stoor me tevens mateloos aan het gegeven dat nieuwkomers de les gelezen wordt en weggestuurd worden met flauwekul verhalen, alleen omdat men denkt hun eigen autoriteit op dit forum hiermee te kunnen onderschrijven....

 

Ik vind het fijn, dat een door mij zeer gewaardeerd forumlid (ook al zijn we het zelden eens), genaamd Vlinder reageert, maar ik maak nu met hem de afspraak, dat ik terugkeer op het moment, dat hij dat ook doet. En dat geldt ook voor Odlaniger, wiens schrijfstijl ik zeer waardeer (en daar ook veel van leer, al zal hij dat niet willen geloven...), maar waar over en weer ook regelmatig van onenigheid sprake is. Dat moet ook kunnen, want daar is een forum voor.

 

Als Vlinder woord houdt (en dat doet hij), wens ik jullie t.z.t. een goed en fijn 2015 toe! Tot die tijd. Veel plezier tijdens het cachen! Dat heeft Team Tabak ook! Want de lol in geocachen is onaangetast.

 

TT

bewerkt door Team Tabak
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat de herfst in aantocht is moge duidelijk zijn.

Helaas moet ik weer een door mij gerespecteerd forum lid zien verdwijnen (hopelijk niet te lang)

 

Zullen we weer proberen met respect naar elkaar toe te posten, zodat het voor een ieder weer aangenaam lezen word.

 

Alvast bedankt,

 

Cachetor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Team Tabak, dat spijt mij zeer. Ik keek inderdaad nogal op van een redelijk bot antwoord. Maar als nieuwkomer maak ik een pas op de plaats. Het is toch wat aftasten wat de gewoontes zijn in zo'n forum.

 

Maar. Het is te zonde dat je het forum verlaat door dit soort dingen. Al begrijp ik wel dat je de buik ervan vol hebt.

Helemaal eens met de moderator. Op deze manier raken we de goeien kwijt en daalt de kwaliteit van het forum. Zo jammer!

 

Hoop je gauw weer hier te zien voor een beetje hulp aan de beginners!

 

Groet, Ria

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...