Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Onlangs las ik dat een aantal plaatsen in Brabant vaste regelgeving hebben mbt het plaatsen van Geocaches. Ter informatie ook maar eens mijn buurgemeente benaderd met de vraag wat wel en wat niet mag. Onderstaand antwoord is exact dezelfde regelgeving als in Brabant. Zou dit langzamerhand een soort standaard worden?

Geachte heer **********,

Naar aanleiding van uw vraag over het plaatsen van een geocache in de gemeente Borne deel ik u mee dat hiervoor in de gemeente Borne geen vergunning vereist is. Wel hebben wij een aantal richtlijnen opgesteld waarvoor wij uw aandacht vragen. Zie onderstaand.

Wij wensen u veel plezier bij de uitoefening van uw hobby!

Met vriendelijke groet,

Richtlijnen voor het plaatsen van geocaches in de gemeente Borne:

- Veroorzaak geen schade of verstoring aan de natuur of gemeentelijke eigendommen;

- Licht geen deksels in de openbare ruimte;

- Verwijder geen verharding uit de openbare ruimte, ook niet als deze wordt herlegd;

- Zorg er voor dat de locatie bereikbaar is via gebaande paden;

- Zorg er voor dat de doelmatigheid en veiligheid van de openbare weg niet worden geschaad;

- Graaf niet in gemeentegrond;

- Veroorzaak geen hinder voor gebruikers van omringende onroerende zaken;

- Beperk de afmeting van het voorwerp tot maximaal 3375 cm3, waarbij de langste zijde niet groter is dan 15 cm;

- Plaats de voorwerpen niet op constructies zoals palen, beugels en standaarden;

- Plaats de voorwerpen niet op, in of boven het openbare water.

Geplaatst

Had ik maar zulke regels in mijn gemeente....dat zou een hoop gezeur communicatie en tijd schelen

Geplaatst

- Beperk de afmeting van het voorwerp tot maximaal 3375 cm3, waarbij de langste zijde niet groter is dan 15 cm;

Geen ammoboxen dus.

Geplaatst (bewerkt)

Onlangs las ik dat een aantal plaatsen in Brabant vaste regelgeving hebben mbt het plaatsen van Geocaches. Ter informatie ook maar eens mijn buurgemeente benaderd met de vraag wat wel en wat niet mag. Onderstaand antwoord is exact dezelfde regelgeving als in Brabant. Zou dit langzamerhand een soort standaard worden?

Geachte heer Munnink,

Naar aanleiding van uw vraag over het plaatsen van een geocache in de gemeente Borne deel ik u mee dat hiervoor in de gemeente Borne geen vergunning vereist is. Wel hebben wij een aantal richtlijnen opgesteld waarvoor wij uw aandacht vragen. Zie onderstaand.

Wij wensen u veel plezier bij de uitoefening van uw hobby!

Met vriendelijke groet,

Wxxxxxxxxx

Wij gebruiken hier allemaal nicknamen, dus zou het m.i. netjes zijn om o.a. de naam te verwijderen ( en misschien ook je eigen achternaam? )

bewerkt door Linkalovers
Geplaatst (bewerkt)

Je hebt een terecht punt, maar ik krijg geen enkele mogelijkheid het bericht aan te passen. Zie ik iets over het hoofd?

deze post kan ik wel bewerken, de andere niet, mogelijk omdat het de openingspost is?

bewerkt door merrlin
Geplaatst

Het zou ook kunnen liggen aan de tekst die je geplaatst hebt. Ik zou me kunnen voorstellen dat de brief een 'alleen lezen' document is, want het is natuurlijk niet de bedoeling dat je daar wijzigingen in aan kunt brengen.

Geplaatst (bewerkt)

Je hebt een terecht punt, maar ik krijg geen enkele mogelijkheid het bericht aan te passen.....

Misschien m.b.v. een PM ( privé mail ) naar een moderator, bv. Cachetor.

Waarschijnlijk is je eerste log ( nu al ? ) te oud, waardoor die niet meer gewijzigd mag worden.

bewerkt door Linkalovers
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...