Spring naar bijdragen

Favorieten In Gsak


MilkoA

Aanbevolen berichten

Hallo medecachers,

Sinds kort maak ik gebruik van GSAK. Nu ben ik aan het zoeken op internet maar kan geen goed antwoord vinden.

Mijn vraag is: Is het, via een macro, mogelijk om het aantal favorieten te zien van een cache in GSAK?

Het lijkt me zo handig om ook daarop te filteren.

 

 

 

Groet Marleen (team MilkoA)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hallo medecachers,

Sinds kort maak ik gebruik van GSAK. Nu ben ik aan het zoeken op internet maar kan geen goed antwoord vinden.

Mijn vraag is: Is het, via een macro, mogelijk om het aantal favorieten te zien van een cache in GSAK?

Het lijkt me zo handig om ook daarop te filteren.

 

 

 

Groet Marleen (team MilkoA)

 

Ga in GSAK naar het menu: SCHERMLAYOUT.

Kies daar voor: KOLOM TOEVOEGEN/VERWIJDEREN

Er komt een scherm in beeld met alle kolommen.

Die met een V (vinkje) zijn zichtbaar.

Zet het vinkje aan bij: FAVORITE POINTS

 

Alle favorieten zijn zichtbaar.

Let wel op: alleen de favorieten die aanwezig waren toen je de cache(s) in de database van GSAK geplaatst werd(en).

Wil je alle latere toegevoegde favorieten zien, dan moet je de database regelmatig verversen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daffy Duck

Die kolom had ik inderdaad al toegevoegd en ik zie ook bij enkele caches favorieten maar lang niet bij alle. Bedoel je met regelmatig de database verversen de pocket queries verversen?

Dat doe ik al maar dat veranderd niet aan de favorieten.

Groet Marleen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daffy Duck

Die kolom had ik inderdaad al toegevoegd en ik zie ook bij enkele caches favorieten maar lang niet bij alle. Bedoel je met regelmatig de database verversen de pocket queries verversen?

Dat doe ik al maar dat veranderd niet aan de favorieten.

Groet Marleen

 

 

Nope, live api update, of een speciale macro runnen. Zie GSAK Macro pagina van Clyde en zoek eens op Favo.

 

Favorieten kun updaten in GSAK met de macro FavCacheCounter

bewerkt door DaffyDuck53
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daffy Duck,

Bedankt, hier kan ik iets mee!

 

Nog een vraagje, ik heb al veel coordinaten in Geocaching.com veranderd omdat ik de puzzels opgelost heb, kan ik in GSAk iets doen zodat ik kan zien welke puzzels er wel opgelost zijn en welke niet of moet ik de coordinaten van de opgeloste puzzels nu met de hand in GSAk gaan invoeren?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij passen de opgeloste coordinaten gewoon op de site aan, vervolgens verversen we de cache in GSAK. In GSAK is daarna te zien dat het aangepaste coordinaten zijn (= opgelost). Je kunt er in het overzicht een kolom toevoegen waar dit ook met een icoon zichtbaar is.

Om het af te maken, de macro: http://gsak.net/board/index.php?s=7c039e0791398996ef80fe731851ebfa&showtopic=17505&st=20&&do=findComment&comment=210159

Deze laat de geselecteerde caches mooi in Google Maps zien, ook daar zie je dan gelijk aan het afwijkende icoon dat het een opgeloste mysterie is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is een foutje van Groundspeak. Bij pq's worden gecorrigeerde coördinaten niet meegenomen. Je kan beter je coördinaten in GSAK bijhouden, zoals thex al zei. Rechtsklik op een cache en kies Gecorrigeerde coördinaten.

 

Als je GSAK gebruikt hoef je in principe nooit meer met pq's te werken.

Je kan via 'Geocaching.com API toegang' --> 'Cachegegevens vernieuwen...' alle caches in je database bijwerken. Light is alles exclusief logs en full is alles inclusief de laatste x logs (kan je zelf ingeven).

Via 'Geocaching.com API toegang' --> 'Geocaches ophalen...' kan je nieuwe caches in een gebied opvragen. Je kan zelfs m.b.v. een kaartje het middelpunt en de straal opgeven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt alles is gelukt, nog een vraagje: Je kunt 'maar' 6000 caches vernieuwen. Hoe weet ik nu wat er vernieuwd is en wat niet? Hoe vaak moet je de caches vernieuwen? Doen jullie dat per soort? of per gebied/provincie? (als het per provincie gaat welke macro heb ik nodig om de provincies te bepalen?

Zo zie je maar elk antwoord levert weer nieuwe vragen op!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gebruik de CountryStateCounty macro, deze vult land, provincie en gemeente voor je in. Daarna kan je bv. filteren op provincie en elke dag een gedeelte van je database refreshen. Tip: met een light refresh heb je een limiet van 10000 i.p.v. 6000. Er worden dan weliswaar geen recente logs toegevoegd, maar heb je die daadwerkelijk nodig?

 

Als je een database van heel NL onderhoudt (momenteel iets meer dan 30600) is er een aparte macro beschikbaar om die database up-to-date te houden zonder dat het al te veel van je limiet afsnoept. Eigenlijk kost het alleen puntjes als er nieuwe caches bij komen. Helaas mag de naam hier niet worden genoemd, maar zoek maar eens op 'CacheStatusUpdate'.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is een foutje van Groundspeak. Bij pq's worden gecorrigeerde coördinaten niet meegenomen. Je kan beter je coördinaten in GSAK bijhouden, zoals thex al zei. Rechtsklik op een cache en kies Gecorrigeerde coördinaten.

 

Als je GSAK gebruikt hoef je in principe nooit meer met pq's te werken.

Je kan via 'Geocaching.com API toegang' --> 'Cachegegevens vernieuwen...' alle caches in je database bijwerken. Light is alles exclusief logs en full is alles inclusief de laatste x logs (kan je zelf ingeven).

Via 'Geocaching.com API toegang' --> 'Geocaches ophalen...' kan je nieuwe caches in een gebied opvragen. Je kan zelfs m.b.v. een kaartje het middelpunt en de straal opgeven.

 

Als je dan je cachegegevens gaat vernieuwen, 'hersteld' ie dan niet de door jezelf gecorrigeerde coordinaten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...