omecor Geplaatst 11 september 2014 Geplaatst 11 september 2014 (bewerkt) Mocht iemand zijn of haar cache in Heiloo en omstreken willen archiveren, dan ben ik altijd geïnteresseerd deze over te nemen. Ook inmiddels gearchiveerde caches, die de moeite waard zijn, wil ik weer tot leven wekken. 11 september 2014 bewerkt door omecor
antarctica Geplaatst 11 september 2014 Geplaatst 11 september 2014 Kun je uitleggen wat het nut is van overnemen van caches? Is het niet veel leuker iets nieuws en vernieuwends neer te leggen? Antarctica
omecor Geplaatst 11 september 2014 Auteur Geplaatst 11 september 2014 De opmerking van Antarctica is inderdaad terecht: ik zijn bij mij in de regio een hop vernieuwende caches bijgekomen. Ik zie echter ook een verzameling caches waarvan ik het jammer vind dat ze verdwenen zijn. Ik doel dan op met name op multi's en mysteries. De route en vragen naar de multicache dan wel de puzzel van een mysterie vind ik dan een uitdaging. Je kunt hieruit afleiden dat ik niet alles de moeite vind. Het uitdenken van een cache blijkt op dit moment bij mij ten koste van andere activiteiten, zoals een gezin en een cursus die (te ?) veel tijd kost.
Djoekster Geplaatst 11 september 2014 Geplaatst 11 september 2014 Ik persoonlijk vind het wel eens leuk om "oude" caches te vinden. Dat heeft wel iets Ze worden tegenwoordig om de haverklap in het archief gegooid om vervolgens op bijna dezelfde plek een nieuwe te leggen ( voor het puntje dus ). Die worden dan ook bijna blind gevonden.
barny Geplaatst 11 september 2014 Geplaatst 11 september 2014 niemand houd iemand dan ook maar tegen om de gearchiveerde cache's te gaan bezoeken, je vind alleen geen cache maar dat is tegenwoordig niet meer het doel heb ik vernomen van de vele posts van het moderne geocacher op dit forum. Barny
Odlaniger Geplaatst 11 september 2014 Geplaatst 11 september 2014 Barny, heb je het over Earthcaches of iets anders? En nou niet weer beginnen te zeuren over mijn korte termijn geheugen. En ben je alweer terug in de polder of nog steeds bezig in Calais vluchtelingen uit oorlogsgebieden op te vangen?
barny Geplaatst 11 september 2014 Geplaatst 11 september 2014 ik heb het over alle oude en desnoods gearchiveerde cachelistings, simpel omdat je nog een heel hoop locaties gewoon nog steeds kan bezoeken doen wij zelf nog regelmatig met de gearchiveerde Lost Place cache's wat! is jou korte termijn geheugen slecht? ;P Barny
Odlaniger Geplaatst 11 september 2014 Geplaatst 11 september 2014 Locaties kun je altijd bezoeken, ongeacht of de cache er nog ligt.Mijn korte termijngeheugen is volgens jou niet goed, maar daar denk ik anders over. Mijn korte termijngeheugen is volgens jou niet goed, maar daar denk ik anders over. Jij probeert mij in het Nauw van Calais te drijven. Wel on topic blijven jongeman!
Team Tabak Geplaatst 12 september 2014 Geplaatst 12 september 2014 Ik ben blij dat je geheugenproblemen zich beperken tot de korte termijn. Als het de lange termijn was geweest had ik nu tegen 3453 opnieuw geplaatste berichten zitten te kijken.... Leuk gereageerd trouwens! Humor!
merrlin Geplaatst 12 september 2014 Geplaatst 12 september 2014 Ik heb recent, met veel pijn en moeite, een overzicht weten te achterhalen van caches die in mijn regio gearchiveerd zijn. Het viel me op dat het merendeel ook nauwelijks de moeite van het behouden waard leek. Deels liggen er al nieuwe cahces op dezelfde plek, de rest waren veel voortuin cahces van mensen die verhuisd zijn, of andere losse plekjes. Blijkbaar hebben traditionals vaak een kortere levensduur dan multicaches. Iets waar je meer moeite voor doet om het online te krijgen, is ook iets waar je meer moeite voor doet om het te behouden lijkt het wel. Ik kon in elk geval in een straal van 5 km rondom mijn huis maar 2 of 3 caches vinden waarvan ik het echt jammer vind dat ze weg zijn.
hidde109 Geplaatst 12 september 2014 Geplaatst 12 september 2014 Ik heb recent, met veel pijn en moeite, een overzicht weten te achterhalen van caches die in mijn regio gearchiveerd zijn. Het viel me op dat het merendeel ook nauwelijks de moeite van het behouden waard leek. Deels liggen er al nieuwe cahces op dezelfde plek, de rest waren veel voortuin cahces van mensen die verhuisd zijn, of andere losse plekjes. Blijkbaar hebben traditionals vaak een kortere levensduur dan multicaches. Iets waar je meer moeite voor doet om het online te krijgen, is ook iets waar je meer moeite voor doet om het te behouden lijkt het wel. Ik kon in elk geval in een straal van 5 km rondom mijn huis maar 2 of 3 caches vinden waarvan ik het echt jammer vind dat ze weg zijn. Mag ik vragen hoe je dat gedaan hebt? Gearchiveerde caches in kaart krijgen dus.
Japiejoo Geplaatst 12 september 2014 Geplaatst 12 september 2014 (bewerkt) Op deze pagina kan je zoeken op eigenschappen, één ervan is status. Zet deze op gearchiveerd, je krijgt vervolgens een tabel en kan ze ook op de kaart bekijken. 12 september 2014 bewerkt door Japiejoo
PnavE_81 Geplaatst 12 september 2014 Geplaatst 12 september 2014 is dit overzicht volledig? Kan me voorstellen dat er gearchiveerde caches die al gearchiveerd waren voor de buren bestond er niet in staan. En vanaf welke datum is dit dan?
Japiejoo Geplaatst 12 september 2014 Geplaatst 12 september 2014 (bewerkt) Geen idee, maar een eigenschap waar je op kan zoeken is publicatiedatum. Ik zie in ieder geval een gearchiveerde cache uit 2001 erin staan. (Gearchiveerd in 2004) 12 september 2014 bewerkt door Japiejoo
Aanbevolen berichten