Jump to content
Sign in to follow this  
de knokjes

Leesbaarheid Afgedrukte Cachepapieren

Recommended Posts

Hallo,

Ik heb de laatste tijd erg veel moeite om mijn afdrukken van de cachepapieren goed te kunnen lezen.

Dit ligt niet aan mijn ogen en ook niet aan mijn printer. De letters en daardoor ook de woorden en zinnen worden erg klein afgedrukt.

Ik laat de papieren meestal in het pdf-formaat afdrukken. Paperless cachen is geen optie, want die kleine letters kan ik al helemaal niet lezen!

Ik zou graag willen weten hoe men daar een verandering in kan aanbrengen.

Alvast dank.

De Knokjes (Jan en Ellen)

Ik kopieer altijd de relevante informatie naar mijn tekstverwerker en pas dan zonodig de lettergrootte aan.

Ik gebruik Firefox met Greasmonkey script "GC Tour" voor het afdrukken van cachebeschrijvingen.

Daarmee kun je allerlei zaken naar eigen smaak editen, oa lettergrootte, teksten, overbodige plaatjes verwijderen etc.

Ook handig voor het loggen achteraf, want de geselecteerde caches belanden met één klik in een soort bookmarklist die vanaf iedere gc.com pagina benaderbaar is.

Zie http://gctour.madd.in/

Ik heb het idee dat het met de laatste update van .com is gekomen, hiervoor was het standaard letterformaat bij afdrukken groter.

Ik gebruik Firefox met Greasmonkey script "GC Tour" voor het afdrukken van cachebeschrijvingen.

Daarmee kun je allerlei zaken naar eigen smaak editen, oa lettergrootte, teksten, overbodige plaatjes verwijderen etc.

Doet dat het bij jou nog? Sinds de laatste gc.com update krijg ik alleen nog maar de standaard afdruk van gc.com en alleen maar van de eerste cache.

Met greasemonkey en gc little helper (en aanverwanten) zijn wat problemen qua compatibiliteit.

Gebruik greasemonkey 1.15 Zie hier voor de versies

Tevens Firefox 31 of lager (dus NIET updaten naar FF 32!)

Vandaag werd een update van gc-tour geïnstalleerd, maar het probleem is er nog niet mee opgelost als je de laatste versie van firefox en greasemonkey hebt.
Een versie terug en het probleem is wel opgelost, net zoals Twentse Mug ook al meldt voor gc-little helper.

Bij mij doet GC-Tour het nu wel onder FF32 en GM 2.2.

Alleen lukte het niet automatisch. Ik moest het scriptje handmatig naar de juiste map kopiëren.

Kijk dus goed of GC-Tour echt versie 2.3.14249 heeft!

Mmmm, FF32.0, bij mij werkt alles wel met een oudere versie van GM, maar niet met versie 2.2
GC tour is build no. 14249.
Zodra ik GM terugzet naar versie 2.1 of ouder werkt GC-Tour prima.