Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Wat de Hel heeft (geo)cachen nou te maken met stomme goodies ruilen?

Ik wil mooie routes lopen, plekken ontdekken, grappige vondsten zien, dingen bijleren; mij een rotzorg of daar een ammobox met kinderspul, een Nano of een interessante vraag op een bord is..............

Geplaatst

Hmmm Askikker, ik ben het deels met je eens, die dingen die jij noemt, vind ik ook belangrijk.

Ik bekeek het echter vanuit de oorsprong van het spel. En dan komen die goodies om de hoek kijken. In den beginne was dat heel wat stoerder spul dan de rommeltjes die je tegenwoordig vaak aantreft.

Geplaatst (bewerkt)

Goodies ruilen was ooit misschien leuk, maar in de hedendaagse puntenjacht is het een verwaarloosd onderdeel geworden. Je mag niet verwachten dat een cacher die 60 kokertjes op een dag vindt in iedere koker een goodie plaatst.

bewerkt door Odlaniger
Geplaatst

Dat klopt Od.

Ik wilde alleen ingaan op de terminologie ;-)

Men valt over het verschil "geocache/cache", maar men maakt in mijn ogen dus eigenlijk stampij over het verkeerde stukje v h woord ;-)

Not that I care, overigens. Al heet het een friemelframmel, ik blijf het een leuk spel vinden ;-)

Geplaatst

Tja en zo zal je altijd punten jagers hebben en geocachers. Niets mis mee natuurlijk, blijft het zelfde spelletje.

Geef mij maar een mooie kist om te vinden en een mooie route om te lopen, rondje verzopen micro's lopen op plaatsen die niets zeggen en tig punten op een dag scoren, nee dank u.

Een micro op een mooie plek of zeer creatief verstopt is weer een ander verhaal, dan heb je de kick van het zoeken weer.

De goodies zijn altijd leuk voor de kinderen.

Dat geocachen is veranderd? Zeker kijk maar naar de kaart van NL, waar er vroeger een jaar of 11 geleden nog maar 3 of 4 caches te vinden waren is het nu een grote vlek van gekleurde bolletjes in alle vormen en maten.

Voor iedereen wat wils dus.

Punten jagen of een mooie geocache lopen, geef mij het laatste maar.

In mijn ogen is een earth cache dan ook geen cache, zeker wat NL betreft, ik log ze zo af en toe als ik er toch ben, mooi gebied met info bord, leuke info over het gebied, lees ik toch wel omdat ik interesse heb in waar ik ben, ah het is ook nog een cache... naja maar even loggen dan maar, even selfie maken met gps en foto van bord om thuis wat dingen door te kunnen mailen, Goh krijg er ook nog een souvenir voor ... weer wat nieuws.... en voor die souvenirs kan je dan ook weer coins bestellen.... Kassa .... :goof:

• 3 months later...
Geplaatst

Voor mij is een cache als Groundspeak zegt dat het een cache is.

Maar persoonlijk vind ik die dingen vaak gewoon niet leuk. De locatie bezoek ik vaak wel om even rond te kijken maar heb dan geen zin om vogeltjes op een info bord te tellen en een (herkenbare) selfie in een log zetten prakkiseer ik niet over. En ondertussen ben ik ook al een keer of tien langs Griend gevaren zonder een foto te (laten) maken. Feitelijk zit daar net zoveel uitdaging in als de lantaarnpaal-petling om de hoek.

Geplaatst

Voor mij is een cache als Groundspeak zegt dat het een cache is.

Maar persoonlijk vind ik die dingen vaak gewoon niet leuk. De locatie bezoek ik vaak wel om even rond te kijken maar heb dan geen zin om vogeltjes op een info bord te tellen en een (herkenbare) selfie in een log zetten prakkiseer ik niet over. En ondertussen ben ik ook al een keer of tien langs Griend gevaren zonder een foto te (laten) maken. Feitelijk zit daar net zoveel uitdaging in als de lantaarnpaal-petling om de hoek.

Grappig hoe verschillend mensen een goede cache zien. Een oppikker vind ikzelf veel minder uitdagend dan een earthcache. Een earthcache daar leer je in de regel nog wat van en ik vind het altijd leuk om een foto van mezelf te maken. Het valt me ook vaak op dat de meesten slechts een foto van hun GPS posten. Soms heb ik het idee dat mensen zich schamen voor hun hobby. Of gewoon anoniem willen blijven? Zou dat de reden zijn geweest voor een teamnaam? Ik blijf gewoon Barry heten, voor iedereen.

Geplaatst

Ooit was het wel de bedoeling om mijn real live naam en mn internet naam zo goed mogelijk van elkaar los te houden. Dat ik met internet begon was het nog redelijk speciaal om op internet iets te doen en had iedereen een nickname. De naam bjorri gebruik ik vrijwel overal op internet. Echter was er slechts één keer iemand voor nodig die een linkje maakte en sindsdien is mijn rl-name makkelijk te vinden via google. Ook weet vrijwel iedereen die mij kent dat ik op internet bjorri ben. Naast bjorri gebruik ik slechts één andere nick op internet. Die naam probeer ik dus echt los te houden van mijn echte identiteit.

Maar inderdaad cache ik met de illusie dat het stiekem en anoniem is. Van de week toch een keer iets in een woonwijk gedaan, na een paar minuten staat een buurman druk te gebaren waar ik moet zijn. Bah, voel me dan niet prettig. Een herkenbare foto past dus ook niet in mijn illusie van stiekem en anoniem. Een creatieve foto van mn voeten of zo doe ik wel eens.

Een 'oppikker' zoals GC26M47_traditional-reincarnated vind ik weer veel uitdagender dan boutjes tellen op een infobord met de parkeerplaats ernaast. Bij een hoop multies is het lastig in te schatten hoe lang je bezig bent en als je een waypoint niet kan vinden ben je gelijk klaar zonder resultaat. Laat mij maar mijn gekke-plekken-spel spelen. Earthcaches horen daar zeker bij om te bezoeken maar ik doe zelf dus heel weinig moeite om ze te loggen net zoals ik een cafecache (terras of zelfs binnen) ook voorbij ga zonder te loggen. Niet voor niets eindig ik elk log met "De reis is het doel". Ik wil onderweg zijn maar wel telkens een doel hebben. Puntjes scoren vind ik wel leuk maar het puntje moet wel ergens voor staan.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...