Diederikus Geplaatst 1 september 2014 Geplaatst 1 september 2014 Ik denk dat ik maar wat overtollige cijfersloten in mijn caches stop.
Odlaniger Geplaatst 1 september 2014 Geplaatst 1 september 2014 Stel, de cache is een kluis. Dan is het toch vreemd wanneer je hem zomaar open kunt maken?
Diederikus Geplaatst 1 september 2014 Geplaatst 1 september 2014 Niet als er een kluizenaar in zit. Bij een wherigo laatst heb ik met virtueel dynamiet een virtuele kluis opgeblazen. Maar dat vergt wel wat van het voorstellingsvermogen van de bezoeker.
Odlaniger Geplaatst 1 september 2014 Geplaatst 1 september 2014 Mijn vraag welk slot goed is, wordt niet beantwoord. Wellicht is er vrees dat je bij mijn cache in 7 sloten tegelijk moet lopen. Door al jullie geleuter loop je het risico dat de moderator dit draadje op slot doet.
Diederikus Geplaatst 1 september 2014 Geplaatst 1 september 2014 Wat je hoopt aan te treffen is natuurlijk een echte schat. Gouden dubloenen, sieraden, edelstenen, dat soort dingen. Alleen stuit dat op praktische bezwaren. Als alternatief heb ik wel eens gedacht aan iets dat gesponsord wordt door het bedrijfsleven. Dubloenen die je indirect kunt inruilen tegen iets van waarde. De taak van de cacher wordt dan het verplaatsen van de dubloenen van cache naar cache. De beloning voor die verplaatsing wordt gesponsord. Maar ik kon er geen waterdicht verhaal van maken dat prettig blijft voor de cacher. Als je de commercie binnenhaalt kun je allerlei vervelende neveneffecten krijgen. Next best is dus denk ik inderdaad iets dat geen of weinig economische waarde heeft, maar wel emotionele waarde. Iets eigens van de cacher is dan een logische volgende stap.
Odlaniger Geplaatst 1 september 2014 Geplaatst 1 september 2014 (bewerkt) Praktische bezwaren? Aangezien je een schaker bent, doe je niets meer met jouw damstenen en sjoelschijven. Gladschuren en met de soldeerbout tekst erin branden. "Diederikus zij met u" en de kop van een gier erop. Spuitbusje met goudverf en je hebt een uniek aandenken. Commercie moet je nooit overwegen. Dan staat op jouw ammobox: deze cache is mede mogelijk gemaakt door Vluchthaven Lelystad. Dat wil je niet, tenzij je ze ziet vliegen. 1 september 2014 bewerkt door Odlaniger
Diederikus Geplaatst 1 september 2014 Geplaatst 1 september 2014 Dammen zie ik als een zeer plat spel. Het is een soort langzaam sjoelbakken. Dat soort hout is dan ook niet in huis. Ik ben inderdaad aan het experimenteren met een gier als poodie (personal goodie).
Odlaniger Geplaatst 1 september 2014 Geplaatst 1 september 2014 Alles is betrekkelijk. Ik ben een sneldammer en haal sneller een dam dan dat een bever hem bouwt. Je hebt dus blijkbaar iets tegen rondhout.
Cachetor Geplaatst 1 september 2014 Geplaatst 1 september 2014 Door al jullie geleuter loop je het risico dat de moderator dit draadje op slot doet. Inderdaad, Misschien anderen ook eens de kans geven en te beschrijven wat zij willen vinden en ruilen
Team Aragorn Geplaatst 2 september 2014 Auteur Geplaatst 2 september 2014 Personal goodies die ik de moeite van het bewaren waard zou vinden, moeten wat mij betreft toch ook een nuttige kant hebben. Er is al zoveel goedbedoelde rotzooi op de wereld ... Dus geen gelukspoppetjes, wooden coins, etc. etc. En eigenlijk ook geen sleutelhangers, winkelwagenmuntjes, flesopeners, ook al zijn ze nuttig. Aan één winkelwagen heb ik in de supermarkt doorgaans genoeg en dus volstaat ook één winkelwagenmuntje in de portemonnee. Iets nuttigs, en dan liefst ook nog geocaching-gerelateerd ... valt niet mee hoor.
Odlaniger Geplaatst 2 september 2014 Geplaatst 2 september 2014 Dat wordt lastig, nuttig èn geocaching gerelateerd, bijna een contradictie. Ik dacht serieus aan sleutelhangers, maar dat is dus ook geen optie, althans niet voor Aragorn.
Team Aragorn Geplaatst 2 september 2014 Auteur Geplaatst 2 september 2014 (bewerkt) Ja, ik heb al een sleutelhanger ... meerdere zelfs, voor elke sleutelbos eentje. En om nou een extra sleutelbos te gaan maken omdat ik toevallig een sleutelhanger vind gaat te ver, toch? Edit, of zijn er meer nuttige toepassingen voor een sleutelhanger? 2 september 2014 bewerkt door Team Aragorn
Odlaniger Geplaatst 2 september 2014 Geplaatst 2 september 2014 Ik heb voor iedere sleutel een sleutelhanger. Wanneer ik er één verlies, dan verlies ik er slechts één. Stel dat ik alle sleutels tegelijk verlies. Dan kan ik mijn huis niet meer in om de reservesleutel van mijn fiets of auto te pakken. En vind je mijn sleutelhanger echt het aankijken niet waard, dan heb je tenminste een ruilobject voor de volgende cache.
MarcoDomi Geplaatst 2 september 2014 Geplaatst 2 september 2014 Nogmaals, de ROT13 sleutelhanger. Voor als je app dienst weigert ;-)
brouwertjes Geplaatst 2 september 2014 Geplaatst 2 september 2014 Ik heb inmiddels tientallen http://www.markenglas.de/products/us/BARWARE-BARSTUFF/BOTTLE-OPENER/HEINEKEN-BEER/HEINEKEN-BOTTLE-OPENER4.html ingestopt. Waren altijd heel snel weg. Ongeactiveerde coins worden ook altijd dankbaar afgenomen. Eruit halen doe ik nauwelijks
Aanbevolen berichten