Askikker Geplaatst 10 augustus 2014 Auteur Geplaatst 10 augustus 2014 Danger oil; Hoe kommie dr bij dat ik boos reageer? Dat kwam per ongeluk misschien verkeerd over Ik waardeer elke reaktie, en zekers ook die van jou!
Team Tabak Geplaatst 11 augustus 2014 Geplaatst 11 augustus 2014 (bewerkt) Maar het blijft zoals het is.... Wat sommigen hier al gezegd hebben. Contact met geocaching.com is de enige juiste weg. Daar zul je het idee van jouw cache in mooi engels moeten ontvouwen en vragen of het mogelijk is voor dit idee een nieuw type cache te ontwikkelen. Hier kunnen we je wel dit advies geven, maar verder weinig voor je betekenen. Zolang jij het idee achter je cache hier ook niet voor 100% wilt ontvouwen wordt het sowieso moeilijk om er iets zinnigs over te zeggen. Mijn advies is overigens..... Probeer het onderdeel van je cache dat zou moeten leiden tot een nieuwe vorm te vermijden en maak er een multi van. Geen gedoe en iedereen blij! 11 augustus 2014 bewerkt door Team Tabak
Vlindertje Geplaatst 11 augustus 2014 Geplaatst 11 augustus 2014 GC.com ontwikkelt geen nieuwe cachetypen. Alle variaties op het oorspronkelijke thema zijn bedacht door geocachers zoals jij en ik. GC.com bepaalt niet hoe het cachen zich ontwikkelt. Willen ze ook helemaal niet. Het is een webshop die geocaching-artikelen verkoopt en daarbij de markt volgt. Als een idee hun belangen niet schaadt en tevreden bezoekers aan de website en winkel oplevert, dan zal de cache worden opgenomen in hun database. Maak je cachepagina en bied deze ter publicatie aan. Laat pas stof opwaaien als een reviewer dwarsligt. Jouw idee voorleggen aan een organisatie die geocaching controleert en nieuwe cachetypen moet goedkeuren is onmogelijk, want een dergelijke instantie bestaat niet.
Askikker Geplaatst 11 augustus 2014 Auteur Geplaatst 11 augustus 2014 De conclusie is dus voorlopig dat een nieuw soort cache aanmaken niet gaat lukken. Wat ik in zoon beetje in mn kop heb kan niet als multi (er is geen fysieke stash), en aanbieden en in de clinch gaan met een reviewer gaat ook niet, want ik kan dus niet een nieuw type aanbieden. Gelukkig valt er met de oude typen ook nog genoeg te stoeien..........
aernout2005 Geplaatst 11 augustus 2014 Geplaatst 11 augustus 2014 Bv. een museum, beeldentuin, of anderszins interessante plaats met mooie of interessante objecten. Je geeft als coördinaten de locatie van de ingang weer. In de listing plaats je een foto van een schilderij, beeld of object. Dan moet de cacher de legger een paar antwoorden mailen die je alleen kan weten als je ter plekke bent geweest (bv. zaalnummer, of wat er naast staat of hangt; dus niet iets dat je kunt googelen). Eigenlijk dus ipv. een Earthcache meer een Artcache Er is bij Google een nieuwe ontwikkeling, een soort google streetwise maar dan een soort "kunst wise" http://google-art-project.nl.softonic.com/web
Vlindertje Geplaatst 11 augustus 2014 Geplaatst 11 augustus 2014 Als er geen fysieke stash is, een zogenaamde geocache, dan is er ook geen sprake van geocaching, laat staan van een nieuw soort cache. Verdiep je eens in het spel. Uit postje #30 blijkt dat jij je bewust bent van het deplorabele niveau van wat tegenwoordig voor geocaching door moet gaan. Dat besef geeft jou een voorsprong. Haal het niveau niet verder omlaag met maffe verzinsels, maar probeer je te onderscheiden met een originele multi in de geest van het spel. Daarmee verhoog je het niveau en dwing je als geocacher respect en bewondering af. Clowns zijn er genoeg. Succes!
barny Geplaatst 11 augustus 2014 Geplaatst 11 augustus 2014 toch wel leuk dat askikker ooit eens een tradie loper was, mutly's verafschuwde , laat staan puzzels, en nu is er net een puzzel van hem online. Barny
stekelbaars Geplaatst 11 augustus 2014 Geplaatst 11 augustus 2014 Toch wel grappig dat Geowolf en Barny zelf in het verleden ook niet fysiek aanwezige geocaches gelogd hebben. Zelfs de door Barny verafschuwde earthcaches werden gelogd. Mensen kunnen van mening veranderen blijkt, dus ook askikker. 4
Vlindertje Geplaatst 11 augustus 2014 Geplaatst 11 augustus 2014 Mensen kunnen leren en tot nieuwe inzichten komen, mits zij open staan voor informatie, zelfstandig denken en niet alles voor zoete koek slikken. GeoWelpje heeft ook in Sinterklaas geloofd.
Odlaniger Geplaatst 11 augustus 2014 Geplaatst 11 augustus 2014 (bewerkt) In het begin vond ik het leuk om een schat te vinden, ongeacht de grootte. En ik wist dat ik niet de enige was, dus ik heb ook micro's verstopt. Tot het moment dat ik het zoeken en plaatsen van micro's zonde van mijn tijd vond. Ook banners en TB's interesseren me niet meer. Eenmaal heb ik acht caches op één dag gevonden en dat vond ik knap van mezelf, want het waren voor een beginneling best lastige caches en ik heb er heel wat kilometers voor moeten rijden. Mensen kunnen veranderen. Ik schaam mij niet voor mijn cachegedrag van enkele jaren geleden, ik had op dat moment plezier en ben altijd zorgvuldig omgegaan met de creaties van anderen. Waarmee ik maar wil zeggen: laten we mensen op dit forum niet herhaaldelijk afrekenen op zijn/haar verleden. Dat lijkt gemakkelijk puntjes scoren, maar daar is een beter alternatief voor bedacht: de trail. 11 augustus 2014 bewerkt door Odlaniger
barny Geplaatst 11 augustus 2014 Geplaatst 11 augustus 2014 WAW stekelbaars jij stijgt boven je eigen uit met deze goed verborgen churlijk homes ontdekkingen dat ik echt wel 2 aarde prutszooi als found heb gelogd en wel 2 webcams en 19 virtuele (waarvan het merendeel pas na mijn logs virtueel zijn geworden) Tjonge jonge wat een openbaring maar stel dat ik ze niet gelogd had dan had je vast gezegd (of een andere hemelbestormer) dat ik geen recht van spreken had omdat ik niet kan weten wat voor een genot het is om je zelf te belazeren met een simpel spelletje, maar als je had bekeken in wel tijdsbestek ik ze gelogt heb en daarbij nog wat logjes er bij pakt had je misschien (heel misschien) wel iets anders bedacht Barny
stekelbaars Geplaatst 11 augustus 2014 Geplaatst 11 augustus 2014 Nee het ging me erom dat je commentaar hebt op het veranderende gedrag van Askikker, terwijl jezelf in de loop der jaren ook van mening bent veranderd uit je profiel opmakend. Ook jij zal alleen de opmerking over Askikker kunnen maken n.a.v. het bekijken van zijn profiel. Niets meer en niets minder. Ik vind het namelijk heel normaal dat mensen een ontwikkeling doormaken. En ik weet wel degelijk dat je die jaren geleden gelogd hebt, dat bedoel ik ook juist, een ontwikkeling doormaken. Terug on topic: zoals al eerder gezegd kan je alleen bij GS terecht met je voorstel, ik geef je weinig kans, maar wie weet. Ik heb er zelf niks op tegen dat ik niet iets fysieks vind, als het me brengt op een interessante locatie en mij iets leert dan vind ik dat vaak leuker dan dat iemand een doosje achter een boom plaatst. De locatie kan een hoop goed maken.
barny Geplaatst 11 augustus 2014 Geplaatst 11 augustus 2014 askikker viel me in het begin al op, en ook een tijdje zijn logs gevolgd en daarom schrijf ik juist dat ik het juist leuk vind dat hij verandert met zijn geocachen, dat had ik toen niet verwacht omdat hij toen nogal sterk in zijn "mening" was allemaal niets ten nadele of ten voordele van askikker
Askikker Geplaatst 11 augustus 2014 Auteur Geplaatst 11 augustus 2014 De eerste tradi in een vogelhuisje vond ik destijds, net als iedere beginner, ook heel leuk. Dat ik dat nu niet meer vind is meer een gevolg van ervaring dan van een veranderde mening. Of die mening is gevormd door ervaring........ Maar ik zal me wel es gaan ''verdiepen'' in geocaching. (thanx Vlindertje). hahaha En dat mensen, dwz. geinteresseerde cachers, mekaar '''volgen'' is toch niet meer dan logisch. Wie volgt Barny dan niet? Maar we zijn inmiddels al wel in een ander draadje terecht gekomen, geloof ik.
vleddermuis Geplaatst 18 november 2014 Geplaatst 18 november 2014 Voordat men met nieuwe caches gaat beginnen stel ik voor om eerst weer de "oude" caches te leggen. Of wacht.. ik heb wel wat nieuws, een puzzel: Mooie locatie+munitiekist+logboek=geocache
Aanbevolen berichten