barny Geplaatst 7 augustus 2014 Geplaatst 7 augustus 2014 ow, waar staat dat speeltuinen een no-go aria is? brallen dat er iets ergens staat, dat allemaal zonder duidelijke link is totale leeghoofdig brallen, en dat zouden we toch niet moeten willen? Barny
Casteel Geplaatst 7 augustus 2014 Geplaatst 7 augustus 2014 (bewerkt) Uit de guidelines: 4.De cache is problematisch omdat hij te dichtbij een publiek bouwwerk ligt, inclusief, maar niet beperkt tot, snelwegbruggen, grote wegen, dammen, overheidsgebouwen, scholen, militaire installaties, ziekenhuizen, vliegvelden en andere soortgelijke locaties. Je hebt gelijk Barny, er staat niets over speeltuinen. Stond dat er ooit wel of heb ik het er zelf bij verzonnen? Ik vind het wel behoren tot de 'soortgelijke locaties'. 7 augustus 2014 bewerkt door Casteel
Odlaniger Geplaatst 7 augustus 2014 Geplaatst 7 augustus 2014 Een weldenkend mens heeft die richtlijnen niet eens nodig. 1
Vlindertje Geplaatst 7 augustus 2014 Geplaatst 7 augustus 2014 Bij volwassenen, die zich ophouden in het struikgewas rond speeltuinen en basisscholen, gaat het ook niet om weldenkenden maar om zwakbegaafden met een beperkt voorstellingsvermogen. Hun mentale capaciteiten blijven doorgaans ver achter bij die van de kinderen die zij de stuipen op het lijf jagen.
Birdie.NL Geplaatst 7 augustus 2014 Geplaatst 7 augustus 2014 Na het draadje van voorafaan te hebben gelezen wordt er snel voorbijgegaan aan de vraag of er een apart speeltuin-symbool nodig is. Mij lijkt dit niet nodig aangezien er al twee bestaan: kindvriendelijk én de wandelwagen. Bovendien wordt meestal in de titel / beschrijving aandacht gegeven aan het feit dat er een speeltuin / speelterrein wordt aangedaan.Lezen is ook een kunde. Wie zegt trouwens dat je alle caches zou moeten doen? Zelf varieer ik tussen alle extremen: samen met mijn neefjes van 5 en 8 een kindvriendelijke cache, met een groepje collega-cachers moeilijke multi's of langere wandelingen, alleen of met mijn vader van alles ertussen in. Een cachemaatje mijdt bij voorkeur traditionals, een andere mysteries.
regenboog2 Geplaatst 7 augustus 2014 Geplaatst 7 augustus 2014 Het symbool kindvriendelijk wil niet altijd zeggen dat er een speeltuin in de buurt is. Soms is het ook een cacheroute die leuk is voor kinderen, bijvoorbeeld over kabouters. Of er is iets extra's in de cache, kinderen mogen bijvoorbeeld een munt eruit nemen. Of er zijn leuke opdrachten onderweg.
JandeBeHanger Geplaatst 7 augustus 2014 Geplaatst 7 augustus 2014 (bewerkt) Heb je geen echt shirt dan, met van die handige zakken achterop? Jazeker, maar in die 3 zakken zit een kamera, portemonaie, sleutels, soms 4 plakken brood enz. Moet toch eens denken aan simpel tasje aan het stuur, maar daarmee durf ik mij niet te vertonen op de wielerbaan. Het symbool kindvriendelijk wil niet altijd zeggen dat er een speeltuin in de buurt is. Soms is het ook een cacheroute die leuk is voor kinderen,. Je bedoelt een multie die rap te doen is zonder buitensporig rekenwerk? 7 augustus 2014 bewerkt door JandeBeHanger
Odlaniger Geplaatst 7 augustus 2014 Geplaatst 7 augustus 2014 Vlinder, de richtlijnen zijn er dus voor zwakbegaafden, maar dat is zwijnen proberen te verleiden met paarlen terwijl ze liever blijven aanmodderen. Jouw reactie is wellicht enigszins gechargeerd, maar heeft een positief effect op mijn lachspieren.
regenboog2 Geplaatst 7 augustus 2014 Geplaatst 7 augustus 2014 Ik bedoel inderdaad (een) Multie (s), maar die hoeft niet per se rap te doen te zijn. De opdrachten zijn niet met buitensporig rekenwerk, maar bijvoorbeeld wel met veldpuzzeltjes die bij een bepaald onderwerp passen. Je weet het niet altijd van te voren, maar soms kan je wel inschatten voor welke leeftijd ze het meest geschikt zijn. Gelukkig ben ik nog jong van hart en kan ook heel erg van dergelijke puzzeltjes genieten.
Askikker Geplaatst 7 augustus 2014 Auteur Geplaatst 7 augustus 2014 Ja, het symbooltje met de kinderwagen betekent ''stroller accessible'', net als het rolstoel symbooltje ''wheelchair accessible'' betekent. Dit zegt dus helemaal niets over de locatie van een WP of een stash. Alleen iets over het terrein. Het kindersymbooltje zegt ''recommended for kids'', dat ook helemaal niet hoeft te betekenen dat er een speeltiuin aan te pas komt. Overigens ga ik bij zo'n symbooltje wel eerst ff goed lezen of........ Maar dit soort caches liggen ook vaak in een ''belevingstuin'', dierenboerderij of iets anders wat kinderen leuk vinden, maar volwassenen evenzo. Feit is helaas dat ik (richtlijnen of niet) maar al te vaak ongewild in een speeltuin uitkwam. En ik wil niet met kinderen geconfronteerd worden (en zei niet met mij), en al helemaal niet met verontruste ouders of met dienders die denken dat dr een pedo rondloopt (al zie ik dr bepaald niet zo uit). Als ik daarentegen (met of zonder maat) uit de bosjes kom lopen met een grote grijns op mn smoel en ze denken dat we de heerenliefde hebben bedreven kan ik daar weer wel de humor van inzien.........
barny Geplaatst 7 augustus 2014 Geplaatst 7 augustus 2014 als je bij het prullenrapen wat het geocachen tegenwoordig steeds meer word en je komt op een plek die je niet aanstaand keer je toch gewoon om en schrijf je een prachtige not found. toch onder het stoeltje van de wip en schommel kijken en daarna huil huili doen dat je er niet op je gemak voelt is zo #raar Barny
Casteel Geplaatst 7 augustus 2014 Geplaatst 7 augustus 2014 Wat dacht je van onder de glijbaan, Barny?
Odlaniger Geplaatst 7 augustus 2014 Geplaatst 7 augustus 2014 Soms maak ik een verkeerde inschatting. In de tekst van één van mijn multi's staat o.a. te lezen: "Dit is vooral een gezinscache. Kinderen kunnen de meeste vragen (soms met een beetje hulp) beantwoorden en vader of moeder vult het cryptogram in.Vervolgens bepaalt moeder of vader de cachelocatie en mogen de kinderen de cache vinden." Een cache bedoeld voor kinderen. Misschien hebben de meeste cachers geen kinderen of zeggen zij tegen de oppas: geef de kinderen (of wanneer het ouders zijn van deze tijd: kids) een goed boek, want wij willen even een puntje scoren. Dat doet mij denken aan het verschil tussen kinderen en een aantal volwassenen, zoals genoemd in #34. Nu ga ik even verder met mijn cache die het symbool "niet geschikt voor kinderen" krijgt. Vanwege mijn kindvriendelijkheid.
Knight of Ni Geplaatst 8 augustus 2014 Geplaatst 8 augustus 2014 Een apart pictogram voor speeltuincaches lijkt me niet nodig. Natuurlijk zullen de GSAK en pocket query-fielen zeggen dat het handig is om caches uit te filteren die ze wel/niet willen doen. Sowieso zoals bij zoveel iconen blijkt het lastig te defineren, helemaal omdat de cachelegger ze zelf kan selecteren. Vlakbij mijn cache ligt een speeltuin? Mag ik het pictogram toevoegen? Op een van mijn waypoints moet je bouten tellen van een klimtoestel, is dat een speeltuincache of is het pas een speeltuincache als je inderdaad onder de glijbaan de cache vandaan kan toveren of er een magnetische nano hangt aan de springveer van een wipkip? Een aantal jaar geleden heb ik een schitterende multi in een speelbos gedaan, zelfs als eenzame (op dat moment) eind twintiger/begin dertiger voelde ik me daar absoluut niet ongemakkelijk. Veel vragen konden vanaf het pad beantwoord worden en volgens mij zag niemand van de overige bezoekers aan als een perverseling die met verkeerde bedoelingen bezig was en de eindcache lag netjes een eindje van het pad af in een rustige omgeving. Daarentegen speeltuinen in een woonwijk, als geocacher krijg ik spontaan jeuk en al helemaal als er de (eind)cache zelf in of bij een speeltuin verstopt ligt. Hoewel misschien de cachelegger netjes de omgeving heeft geïnformeerd wat er daar verstopt ligt, zou ik indien mogelijk deze plaatsen toch echt vermijden. Natuurlijk van een beetje avontuur ben ik zeker niet wars, maar als cachelegger denk je toch wel na wat voor bezoek er op je cache af kan komen en wat de omgeving van opvallend "onopvallend" zoekende mensen zou vinden. Wat mij betreft zijn daar geen guidelines (ongeacht of dit regels of richtlijnen zijn) voor nodig, maar gewoon gezond verstand. Maar waarschijnlijk zijn er net als voortuincaches cacheleggers die een kick krijgen van cacheleggers die zich erg ongemakkelijk voelen op de plek waar ze zijn, maar toch die cache moeten vinden, omdat ze er nu toch zijn.
Aanbevolen berichten