Spring naar bijdragen

Korte Multi Of Makkelijke Mystery


roykuh

Aanbevolen berichten

Door ruimte gebrek in het bos (ivm andere geplaatste caches van me) kan ik of een kleine multi maken of een simpele mystery maken.

ik heb daar 3 tradjes liggen en wilde ipv een 4e tradje een multi of een simpele mystery maken.

wat zal ik doen?!

Ik weet dat veel cachers tradjes oppikken als ze een mystery hebben opgelost...

 

Wat is leuker en trekt meer cachers aan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Als een multi uit een eindcache bestaat en virtuele waypoints (questions to answer) conflicteert die op net zo weinig punten met andere bestaande caches dan wanneer je er een traditional of een mystery met uitsluitend een eindcache legt.

Gaat het je werkelijk om zoveel mogelijk cachers te trekken dan zou ik er gewoon een trad van maken.
Met in de trad nog een bonuscoord voor nog een extra cache.

En dan bij de parkeerplaats nog een plopperdeplop micro.

:clown:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het gaat er meer om dat andere er iets leuks aan beleven... de trads die ik heb liggen zijn ook geen gewone trads zie:

 

-GC54ZK9 puzzel: de juiste keuze

-GC53NGE puzzel: de sleutel is de sleutel

-GC53K7C puzzel: help, haal me hieruit!

En gezien de favo punten vinden andere hem ook erg leuk.

Er wordt zelfs al uitgekeken naar de cache die ik nu heb klaar liggen, dus geen gewoon kokertje bij een stam of wat dan ook.

 

ik dacht dat het misschien wat leuker was om een puzzel multi te maken (makkelijke wp's en de eind cache is natuurlijk weer een kleine puzzel)

Ik denk er nog even over na wat ik doe... misschien toch wel een tradje van maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@rend Een wijze opmerking.

 

Wij hebben gisteren een multi gelopen van iemand uit Heerjansdam, die na minder dan 100 founds ook wel een bijdrage wilde leveren aan het op peil houden van het cachebestand... Dan denk je.... Ha, leuk, Heerjansdam heeft vast wel iets te bieden, dat wij nog niet gezien hebben, alhoewel het ons verbaasd zou hebben, want we kennen het dorp een beetje..... Welnu, het bleek een wandeling van hooguit 2 of 3 kilometer met 14 waypoints door een doodgewone woonwijk zonder enige bezienswaardigheid, of het moet de jongedame van nummer 10 geweest zijn, die haar melkwitte voorgevel wilde doen bijkleuren. Punten op hekken tellen, nummers op waterbordjes, bij niets vermoedende burgers in de tuin kijken of er iets aan de gevel hangt. Je kent dat werk wel. Wij zijn er hartstikke goed in en als ik ooit een nieuw hek nodig heb, dan weet ik inmiddels de namen van minstens 14 hekkenbouwers, want naar hun bordjes hebben we de laatste jaren regelmatig staan staren. Ik ken nog net de telefoonnummers niet uit mijn hoofd....

 

De legger had geen idee van het verschil tussen woordwaardes en letterwaardes, alsmede het begrip stapeltellen. Hij deed maar wat. Je moest het zelf maar uitzoeken. En als kers op de taart gaf hij een hint waarbij je op waypoint 13 aan de bel kon trekken voor nadere informatie.... We waren de eersten die de multi deden, want niet iedereen staat onmiddellijk klaar met de strikte wens om naar Heerjansdam af te reizen. We kwamen er uiteraard niet helemaal uit en het kokertje (meer was het niet) konden we ook niet op z'n carottes vinden. Dus trokken wij bij waypoint 13 aan de bel, al was het maar om de koffie met Heerjansdamse bollen tot de onze te maken. . God zij dank was er niemand thuis, want vanochtend bleek dat de legger zich vergist had en de persoon in kwestie niet bij waypoint 13 maar bij nummer 14 woonde..... Nu ga je geheel terecht zeggen "dat had je toch van te voren wel een beetje kunnen zien aankomen" en dan moet ik beschaamd zeggen "Ja, ik had het kunnen zien aankomen", maar omdat wij in de wijde omgeving alle multi's gedaan hebben en blij zijn met iedere nieuwe multi, geef je de legger het voordeel van de twijfel... Zo zijn wij ook wel weer.

 

Toegegeven, het is moeilijker om in Heerjansdam een multi uit te zetten dan in de Ardennen, Drenthe of het bos van Bergh, maar vraag je in eerste instantie eens af, waarom je een multi zou willen uitzetten door een oersaaie woonwijk? Voor je zelf? zodat je 's avonds een route hebt om je hond uit te laten? Om iemand deelgenoot te maken van jouw liefde voor die wijk? Om je IQ 120 of meer aan derden te tonen? Ik heb geen idee, maar in 99% van de gevallen zou het antwoord moeten zijn: Laat maar, ik doe er niemand een plezier mee, zelfs de hond niet, die immers gewend was om de andere kant op te lopen....

 

Gisterenmiddag heb ik de legger een mail van 2 meter lengte gezonden, want alhoewel men hier beweert, dat het me meer om de grappen dan om de hulp gaat, valt dat reuze mee.... De kennis die ik via derden en door ervaring heb opgedaan, wil ik graag delen met beginnende medecachers. Leuk! Ik heb de legger punt voor punt uitgelegd wat er wellicht verbeterd zou kunnen worden worden en wat er gebeurt als je het over stapeltellen of woordwaardes hebt. Een mailtje van 3 woorden "Dank U wel" was het antwoord. Inmiddels heb ik gezien dat de listing overeenkomstig is aangepast en het zou nu moeten lukken om zonder al te veel twijfels, misverstanden of wat dan ook door de wijk te kunnen banjeren en de koker te bereiken. Ruilspullen hoef je niet mee te nemen. Het keurmerk van Vlinder gaat hier geen plaats krijgen.

 

Al met al eindigt zo'n multi bij mij in sjachrijn (kan het niet helpen) en dat had prima voorkomen kunnen worden, indien er niet zo haastig, slordig en ongemotiveerd te werk was gegaan en er bovendien aan ervaren proeflopers was gevraagd om de zaak eens in het veld (lees de wijk) te beoordelen. Wat maakt het uit, of een mens in augustus of in oktober door een woonwijk van Heerjansdam schuift. Het blijft hoe dan ook een verdrietige bezigheid, maar wellicht is dat beter te verteren in de herfst, wanneer je toch al te lijden hebt aan enige vorm van neerslachtigheid. En wat zou het toch prachtig zijn, wanneer beginnende cachers, net als wij destijds eerst eens wat aan zelfreflectie zouden doen, voordat ze überhaupt aan het leggen van caches gaan denken en al helemaal aan multi's. Het valt me zo vaak op, dat cachers zo weinig kritiek en/of zelfkritiek ten toon spreiden. Er worden favo's gegeven, als of het pepernoten zijn en waarom? Wij kunnen ons er vaak helemaal niets bij voorstellen? Een badeendje onder een heg vormt voor velen al de aanleiding om ter plekke leeg te lopen.

 

Maar goed, de multi.... Helaas zijn we toch door de jaren heen al aardig van dit soort gedrochten tegengekomen. Kom je als eerste, dan loop je tegen een portie onbenul aan, kom je als dertigste dan is het een portie gebrekkig onderhoud.... Men is de multi dan immers al lang weer vergeten en het buurmeisje heeft de aandacht overgenomen.... Het heeft ons een haat/liefde verhouding bezorgd met deze discipline van het cachen. Ik weet het, ik weet het, elders liggen genoeg fraaie multi's van ervaren leggers, die goed worden bijgehouden, maar daar heb ik hier niet zo veel aan. Om 100 km in een auto te zitten voor een wellicht aardige wandeling vind ik kapitaalverspilling en draagt niet bij aan het milieu. Van bovenaf wordt deze bewustwording ons immers aangeleerd....

 

Les één is hoe dan ook. Loop zo'n tochtje nooit als eerste.... Na de 25e bezoeker is het redelijk veilig, als er tenminste onderhoud wordt gepleegd. Daarna volgen nog 25 lessen, die Diederikus vermoedelijk als wijs zou willen omschrijven, maar de voornaamste is: Bezint eer gij begint..... en ook... Geloof niet alles wat er in de logjes staat.... Lees tussen de regels door en probeer dan tot een eigen afweging te komen. Vaststaat, dat wij in de meeste gevallen tot de conclusie komen, dat ze overdreven zijn. Waarom weet ik niet. Ik heb nooit psychologie gestudeerd....

 

En om met de wijze les van Rend te eindigen: Op enig moment is het ook gewoon genoeg. Het moet niet leggen om het leggen worden. Ik had weer meer woorden nodig dan door sommigen gewenst, maar de conclusie is, dat ik deze bewering volstrekt ondersteun!

bewerkt door Team Tabak
  • Top! 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu ben ik het volledig met je eens TT, maar dit gaat voor de topicstarter in dit geval gelukkig totaal niet op. IK weet dat Roykuh zeker niet legt om het leggen. Zijn "puzzelbos" heeft zeker niet voor niets zo veel favo's.

Ik zou dan ook willen zeggen: wat je er ook van maakt, het wordt vast weer geweldig!

bewerkt door MarcoDomi
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het was zeker niet mijn bedoeling om de topicstarter te bewegen iets te doen of niet te doen. Ik wilde gewoon een gezellig zaterdag stukje schrijven over onze ervaring met een cache hier in de buurt en de opmerking van @rend "vol is vol" gaf mij het duwtje in de rug. De topicstarter heeft ervaring en heeft zich al lang bewezen. Op geen enkele wijze hoeft hij zich aangesproken te voelen..... Jeetje... wat moet je toch altijd voorzichtig zijn op zo'n forum..... :-) :-) Soms denk ik echt wel eens (net als Vlindertje).... Waarom schrijf ik hier.... Laten we het hier maar hebben over het cachemaatje, dat met je de boom in wilt en de flitsende GPS van Hannes van Ooyen.... En laat ik me daar vooral niet mee bemoeien....

bewerkt door Team Tabak
  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anharu, dit houdt je scherp, want je weet dat wij kritisch naar de caches in de buurt kijken..... haha. Maar wees niet bevreesd. Als jij je niveau houdt (en dat doe je) heb je niets te vrezen. Integendeel..... http://coord.info/GC3C3K0 Toppertje. Niet eenvoudig. Uitdagend verstopt en onverwachte opgaven onderweg.... Het was destijds volop genieten in ons eigenste bosje..... :-) :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...