Spring naar bijdragen

Kaart Blijft Grijs


merrlin

Aanbevolen berichten

Sinds enkele dagen kan ik vanaf een computer op mijn werk de Geocaching.com site niet meer openen zoals gebruikelijk. Wanneer ik de overzichtkaart waarop de geocahces in een bepaald gebied staan, open, zie ik alleen een groot grijs vlak.

 

In eerste instantie vermoedde ik een locaal probleem. Helaas treed hetzelfde probleem nu ook op wanneer ik de kaart open op de computer van een familielid. In beide gevallen lijkt het een aan Internet Explorer 8 gerelateerd probleem. De computer draaien onder Windows 7 en Windows XP.

 

Iemand ook deze ervaring en hopenlijk een oplossing?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik verwachtte al een dergelijk antwoord te krijgen. Misschien had ik er bij moeten vermelden dat ik voor de overheid werk, ik geen enkele invloed heb op het softwarebeleid, best een discussie aan wil gaan over updates, opensource en alternatieve browsers, maar dan gaat het onderwerp een heel andere richting uit.

 

Vooralsnog zou ik liever een oplossing hebben voor een situatie IE8 met een plotseling opduikend probleem. Met een locale netwerkbeheerder die ook niet mag afwijken van een landelijk beleid en een conflictsituatie tusen IE9 en andere bedrijfscritice applicaties is die versie geen oplossing. IE10 en IE11 zijn nog niet als bruikbaar vrijgegeven en andere varianten van browsers niet toegestaan.

 

Vooralsnog zit ik dus echt aan IE8 vast.

bewerkt door merrlin
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Okee, als iemand die er verstand van denkt te hebben durf ik te zeggen dat ik dat beleid ronduit belachelijk vind, en dat het voor mij (serieus) een reden zou zijn om mijn baan op te zeggen, maar de discussie gaat hier natuurlijk niet over de verschrikkingen van de overheid en ict.

 

Waarschijnlijk gaat het met een 6 jaar oude browser niet lukken, dat is in het computertijdperk namelijk een behoorlijke tijd, maar je kunt wat dingen proberen: welke maps gebruik je? De Google Maps of de Leaflet maps? Je kunt links onderin via "Set Map Preferences" dit instellen. En krijg je foutmeldingen, of staat er ergens onderin een uitroeptekentje waarop je kunt dubbelklikken om een foutmelding te krijgen? Dat zou helpen om te kunnen achterhalen waar de fout zit.

bewerkt door J-Thread
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat mij het meest stoort is dat het vorige week in exact dezelfde setting als nu wel werkte en nu ineens niet meer. Dan krijg ik het idee dat gc.com inhoudelijk aangepast is, met gevolg dat de functionaliteit verloren is gegaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mag je wel andere software installeren op je laptop of zit deze echt helemaal dicht getimmerd? Je zou dan bv ietester kunnen installeren hierin zitten diverse versies van ie maar je standaard browser wordt niet overschreven of wat dan ook.

 

Mocht hij helemaal dicht getimmerd zitten wordt het lastig denk.

bewerkt door pa4mic
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je bent niet de enige, dit probleem is gemeld bij Groundspeak, zie topic

 

Het probleem wordt wss veroorzaakt doordat de geocaching.com map sinds de laatste update van 13 mei enkel nog maar bereikbaar is via secure connectie HTTPS.

 

Ik heb ook nog ergens een WinXP met IE8 draaïen en daarop werkt de kaart prima.

 

Check eens of je nog wel bent ingelogd op geocaching.com. (rechtsbovenaan "You are logged in as ...")

Ter info: wanneer je niet ingelogd bent blijft de kaart sowieso grijs.

bewerkt door DanPan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...