Linkalovers Geplaatst 14 april 2015 Geplaatst 14 april 2015 (bewerkt) ....als hij daar toestemming voor had gevraagd dan had deze draadje nooit ontstaan.... een beginners fout? of gewoon de zooi belazeren (niemand komt er toch achter!) Echt wereld schokkend vind ik dit inderdaad ook niet. Zo-wie-zo niet voldoende om iemand publiekelijk terecht te wijzen ( als je dat al zou willen ) . 14 april 2015 bewerkt door Linkalovers
de kikkers Geplaatst 14 april 2015 Geplaatst 14 april 2015 Hoi Linka, Vermoedelijk is dit inderdaad niet de intentie van Barny, maar wie ben ik om dat zo te stellen?? Trust Kikker
barny Geplaatst 15 april 2015 Geplaatst 15 april 2015 iemand die moedwillig de geocommunity belazert mag je in jou ogen dus niet openbaar "terecht wijzen" maar diegene die het belazeren openbaar maakt, mag je in jou ogen dan wel openbaar "terecht wijzen"? een erg rare denkwereld zit jij in Linkalovers Barny
JackHoe Geplaatst 15 april 2015 Geplaatst 15 april 2015 Barny weet blijkbaar iets dat wij niet weten. vertel Barny! Misschien kan hij wel goed lezen? ....als hij daar toestemming voor had gevraagd dan had deze draadje nooit ontstaan.... een beginners fout? of gewoon de zooi belazeren (niemand komt er toch achter!) Echt wereld schokkend vind ik dit inderdaad ook niet. Zo-wie-zo niet voldoende om iemand publiekelijk terecht te wijzen ( als je dat al zou willen ) . Is een vraag stellen gelijk een terechtstelling?
de kikkers Geplaatst 15 april 2015 Geplaatst 15 april 2015 Dit draadje volg ik met heel veel interesse. Op dit moment ben ik benieuwd naar alle antwoorden die JackHoe gaat ontvangen. Mooie dag maken. Kikker
Geo-Brein Geplaatst 15 april 2015 Geplaatst 15 april 2015 Voor natuurgebieden kun je op de buren/areainfo/Default.aspx een antwoord vinden wie in jouw omgeving het aanspreekpunt is. In andere gevallen ga alle bovenstaande tips (kijk op toegangsbordjes, vraag andere cacheleggers, overheden zoals gemeente, provincie, rijk, waterschap) af. Ondertussen werd deze link aangepast: de buren/Gebiedsinformatie Verder weet ik ook niet hoe het in Nederland is gesteld. Wel is het zo dat voor ELKE cache toestemming nodig is. Dat betekent dus ook voor kokertjes achter een boom, verkeersbord, steen, enz. In principe heb je van de gemeente toestemming nodig, want het is hun grondgebied. Wij (GEO-BREIN) hebben bv. aan de bevoegde gemeenteraadsleden toestemming gevraagd om caches te mogen plaatsen in onze gemeente/stad. Dit werd op de gemeenteraad voorgelegd, besproken en goedgekeurd. Zo hebben wij zwart op wit toestemming om caches te leggen in onze stad. In het verleden hebben we daar ook een artikel over geschreven én daarin vind je een voorbeeldbrief/mail die je kan sturen naar de bevoegde personen binnen jouw gemeente/stad.
JackHoe Geplaatst 15 april 2015 Geplaatst 15 april 2015 (bewerkt) Dit draadje volg ik met heel veel interesse. Op dit moment ben ik benieuwd naar alle antwoorden die JackHoe gaat ontvangen. Mooie dag maken. Kikker [ ] Inmiddels heb ik mijn eerste cache voor vandaag al weer gevonden. En het is heeeeerlijk buiten 15 april 2015 bewerkt door JackHoe
Linkalovers Geplaatst 15 april 2015 Geplaatst 15 april 2015 (bewerkt) iemand die moedwillig de geocommunity belazert mag je in jou ogen dus niet openbaar "terecht wijzen" maar diegene die het belazeren openbaar maakt, mag je in jou ogen dan wel openbaar "terecht wijzen"? een erg rare denkwereld zit jij in Linkalovers Barny Algemeen gesproken: Natuurlijk mag je iemand aanspreken op zijn/haar gedrag, als je vindt dat wat hij/zij doet, iets is wat b.v. verboden of wat ( jij? ) moreel verwerpelijk vindt. De manier van aanspreken moet natuurlijk, qua zwaarte en gevolgen, altijd in overeenstemming zijn met de ( in jouw ogen? ) gepleegde misstand. De reden en de wijze waarop je iemand aanspreekt, zegt ook iets over jezelf. Ik heb echt geen idee hoe veel CO’s geen toestemming hebben gevraagd, om b.v. een cache in een publieke omgeving te leggen. Persoonlijk vind ik het net zo belangrijk, dat zij zelf hebben nagedacht over de gevolgen van hun actie, regelmatig controleren of hun aanname juist was en daar ook naar handelen. Blijkbaar heeft iemand toch het ‘licht’ gezien en wil zijn geocache-leven beteren, door een vraag aan de betreffende gemeenschap te stellen. Voor sommigen blijkbaar HET moment om erop te timmeren, i.p.v. te helpen. Ik heb helemaal niemand terecht gewezen. Ik heb alleen gesteld, dat ik de door jou gedane ‘actie’, niet met het ‘delict’ overeen vind komen. Wat puur mijn menig is en waarop verder helemaal niemand hoeft/moet reageren. 15 april 2015 bewerkt door Linkalovers 3
Dux0118 Geplaatst 15 april 2015 Geplaatst 15 april 2015 Beste Barny, Ik verbaas mij over jouw berichten. Je stelt veel te weten, maar je feiten kloppen niet allemaal. 1: ik ben niet de topicstarter, heb t topic geleend. Maar goed, dat is mierenander woord voor voortplanten 2: deze cache gaat inderdaad in de wijk Westerzicht liggen. Mijn eerste cache waar jij naar refereert ligt daar niet eens in de buurt, sterker nog. die lag in een ander dorp. En niet in een bossage. 3: had ik toen toestemming van de grondeigenaar? Nee. Ik had toen gegoogeld (net als nu), en kwam de site tegen waar eerder in dit topic naar gerefereerd werd. Waar een cachers de informatie gaf "aan de gemeente hoe je geen toestemming te vragen." Naïef? Ja, dat was naïef. 4: Moedwillig de geocache community belazeren? Nee. Ik heb nooit aangegeven (ook niet aan de reviewer!) dat ik toestemming had. 5: Vind ik je reactie overtrokken? Ja dat vind ik. Misschien voortaan eerst even een vraag stellen voordat je zulke berichten plaatst 6
Triskelle Geplaatst 15 april 2015 Geplaatst 15 april 2015 [...] 4: Moedwillig de geocache community belazeren? Nee. Ik heb nooit aangegeven (ook niet aan de reviewer!) dat ik toestemming had. [...] Moedwillig en belazeren zijn misschien wat zware woorden, maar volgens mij heb je voordat die cache ter review werd aangeboden wel aangevinkt dat je akkoord ging met de voorwaarden, waarvan het hebben van toestemming er één is. Je bent dus op z'n minst niet helemaal eerlijk geweest.
barny Geplaatst 15 april 2015 Geplaatst 15 april 2015 Beste Dux0118 het klopt wat je zegt, het klopt niet helemaal 1. je heb inderdaad geen nieuw topick aangemaakt zo als het gebruikelijk is en overzichtelijker 2. Oost-Souburg ligt gewoon in de gemeente Vlissingen dus daar had je toen ook toestemming voor moeten vragen 3. klopt naief, heel naief, maar dat is wel lekker makkelijk, toch? 4. die opmerking van "geen toestemming nodig" is al beantwoord door RHCV en Triskelle, met een beetje zelfstandig nadenken kan je uit fatsoen ook zelf wel begrijpen dat je eerst toestemming gaat vragen voordat je iets ergens gaat plaatsen waar dan allemaal vreemde mensen op af komen, 5. dat mag jij vinden. ik vind mensen belazeren, niet goed informeren die geheel vrijwillig in hun vrije tijd er voor zorgen dat jij jou cache gepubliceerd krijgt is gewoon een minne streek, ook al doen vele prutsers dat, maar dat gegeven mag nooit en excuses zijn dat jij er ook aan mee moet doen. dus mijn missers zijn niet in verhouding van jou verdraaiingen Barny
Dux0118 Geplaatst 15 april 2015 Geplaatst 15 april 2015 Barny, ik ga er niet meer verder op in als je het niet erg vind. Dat ik t toen fout deed wil ik best toegeven. Ik wil t nu op de juiste manier doen, en daar wil ik t bij laten. Als je er nog iets over kwijt wil, ben je in een privebericht altijd welkom.
MarcoDomi Geplaatst 15 april 2015 Geplaatst 15 april 2015 Barny, ik ben even nieuwsgierig: heb jij zelf voor al jouw caches netjes toestemming gevraagd? En niet jokken. 1
barny Geplaatst 16 april 2015 Geplaatst 16 april 2015 Do, geloof me, bij alles geodinges wat ik doe word door de revieuwers meerdere malen op een weegschaal gezet, denk je nu echt dat ik geen toestemming zou vragen? Dux, ik begrijp het, de volgende keren niet meer de boel verdraaien, oke? \Barny
brouwertjes Geplaatst 16 april 2015 Geplaatst 16 april 2015 Geen antwoord geven op een simpele vraag maar terugspelen met een wedervraag wekt niet echt vertrouwen op :-) 2
Aanbevolen berichten