Spring naar bijdragen

Op Zoek Naar Eerste Gps Apparaat


taske1380

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Welkom op het forum!

 

Er zijn veel verschillende soorten GPS-apparatuur in verschillende prijsklassen.

Wil je met of zonder touchscreen?

Wil je het nieuwste van het nieuwste, of is een ouder model ook goed?

 

Pas als wij (als lezers) dit weten, kunnen we je helpen.

 

Op het forum is een Koop/Verkoop-afdeling, daar wil nog wel eens het een of het ander te koop staan.

En anders is er (natuurlijk) Marktplaats.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zijn inmiddels zoveel smaken en soorten op de markt, dat de vraag zich niet 1-2-3 laat beantwoorden, zonder extra informatie. Waarschijnlijk zal een hoop goed bedoelde adviezen krijgen van ervaren die hard cachers die apparaten die alles voor je kunnen zullen aanprijzen, en daar hangt natuurlijk wel een prijskaartje aan. Laat je daar vooral niet door beïnvloeden een hoop functies zal je als beginnende cacher (nog) niet nodig hebben.

 

Vergelijk het met een auto die je gaat kopen, natuurlijk een state-of-the-art sportauto is hartstikke leuk, maar als je hem gebruikt voor dagelijks woon-werk verkeer is het de dure aanschaf misschien niet geheel waard.

 

Daarom is het belangrijk voor jezelf eerst een beeld te maken van waarvoor wil ik mijn GPS gebruiken en welke toeters en bellen vind ik leuk/noodzakelijk:

 

Wat is je budget?

Wil je paperless kunnen cachen?

Moet hij kunnen routeren (je de wegwijzen als een soort tomtom)?

Moet hij topo/OSM kaarten kunnen weergeven? (Het kan zowel leuk als frusterend te zijn om een 5 meter brede sloot tussen jezelf en de cache te zien liggen)

Wil je er ook mee kunnen fotograveren? (Ja ook dat kan blijkbaar tegenwoordig)

Touchscreen of ouderwetse knoppen?

Wil je extra sensoren voor een betere nauwkeurigheid? (hoogtemeter, elektronisch kompas)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een hoop antwoorden. Ik wil dit met mijn zoon van 9 gaan doen. Ben beginner. Op marktplaats ben ik aan het kijken maar alleen maar mooie verhalen maar reageren niet terug.

 

Wat betreft budget. Graag wat goedkoop. En ik hoef niet het nieuwste van het nieuwste. Laat me graag adviseren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedkoop met touchscreen: Garmin Dakota 20 (100-130 euro), Garmin Oregon 300 (150-180 euro) tweedehands.

Zonder touchscreen kijk ik eigenlijk zelf niet naar, maar daar kunnen anderen je misschien meer bij helpen.

Let wel: Om alle info van de cache op je GPS te krijgen, heb je Premium Membership nodig (30 euro/jaar).

 

Wil je eerst proberen? c:geo of Locus voor de smartphone.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank jullie wel vandaag geprobeerd met de app geo op mijn startpunt werkt prima maar mijn zoon vond het omslachtig en is niet heel secuur.....maar we proberen verder inderdaad.

 

Dank jullie wel voor de antwoorden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nauwkeurig en goedkoop zonder toeters en bellen: de etrexH. Ben ik ook mee begonnen, gemerkt wat ik daar op miste, en vervolgens na een jaar een ander apparaat gekocht. De etrexH zal vast voor weinig geld op marktplaats aangeboden worden(30-tot 60 euro denk ik)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...