Odlaniger Geplaatst 7 maart 2015 Geplaatst 7 maart 2015 Kort samengevat, ooit heeft Thex een voortuincache in mijn tuin verstopt. Ik was de eerste en de laatste die hem vond. Kokertjes horen bij het plastic afval. 2
Team Tabak Geplaatst 7 maart 2015 Geplaatst 7 maart 2015 Ooit heeft een reviewer me dwingend ontraden bij de hint op te geven niet om koffie te vragen bij Odlaniger (moest juist niet in de hint staan volgens de reviewer die blijkbaar goed op de hoogte is van de thuis situatie). Maar om 160 meter regel en de vele rookgordijnen welke Od regelmatig in zijn tuin legt is van verdere actie afgezien om van Od's paleis een waar voortuincache walhalla te maken (na ernstige overweging alles binnen de 160 meter provisorisch te ruimen). Het zit overigens wel snor met Od's vrouw. Na 30 jaar poldermodel heeft die wel voldoende haar op haar tanden. Van Odlaniger wist ik reeds, dat zijn vrouw uitstekende koffie serveert (hij is er bijna net zo oud mee geworden als ik met de koffie van mijn eigen vrouw) maar ik had het eigenlijk over de vrouw van Diederikus, die, terwijl zij zich bulderend van het lachen door het huis beweegt na het aanschouwen van een waypoint kans ziet een vijf sterren kop koffie te brouwen! Langzamerhand krijg ik niet alleen een lijstje op mijn in mijn hersenen aanwezige geheugenplaats voor wat betreft de mooie caches in dit land, maar ook van de coördinaten, waar goede koffie te geef wordt aangeboden. Ik twijfel nog hevig, aan welke lijst ik de voorkeur geef.... Een geweldig forum, dat forum van geocaching.nl! Je kunt er veel meer mee, dan velen denken! :-)
Odlaniger Geplaatst 7 maart 2015 Geplaatst 7 maart 2015 En niet te vergeten de ter plekke verse gezette Latte Macchiato van Antarctica. Ongeacht waar wij vertoeven. Dat is de reden waarom wij altijd zo lang over een Multi doen. Dus TT, jouw lijstjes zijn heel goed te combineren.
Team Tabak Geplaatst 7 maart 2015 Geplaatst 7 maart 2015 (bewerkt) Wij kunnen ons met de beste wil van de wereld geen cache voor de geest halen, waarbij wij in ons broek hebben staan pissen van het lachen..... Als dat na ruim gevonden 8000 caches nog nooit is voorgekomen dan kunnen alle cacheleggers van de Alblasserwaard en aanliggende slikken en zompen wel wat aanmoediging gebruiken, vind je ook niet? Cachers in de Alblasserwaard hebben het dubbel zwaar. Waar in het jonge land van Flevoland de frivoliteit overheerst en als het ware vanonder de pet en vanuit de gulp het nieuw ontgonnen land in springt, ligt dat in de vette rivierklei van onze prachtige Alblasserwaard iets anders. Frivoliteit wordt hier niet met een hoofdletter geschreven. Deemoed, eenvoud, nederigheid en eerbied voor de schepper vormen in grote delen van de Waard de kern van het leven en daar past geen bulderende lach bij. De aandacht van de cachezoeker dient bij voorkeur getrokken te worden tot een solitair langs het kerkepad staande wilg, indien mogelijk een treurwilg... Daarbij past een eenvoudige, degelijke, waterdichte en zonder sleutel ontoegankelijke doos..... Het zoeken naar een schat op zon- en feestdagen wordt oogluikend toegelaten, maar eigenlijk als verderfelijk beschouwd. Met jouw cloudcache, waarbij de knopen van het driedelig grijs springen door de stevige op- en neergang van het buikje, veroorzaakt door niet aflatende lachbuien ga je het hier tussen de reeds vele aanwezige lammetjes niet maken. Bij zo'n cache past jonge uit de Zuiderzee onttrokken klei of Branantse zandgrond, geen oude vette rivierklei van tussen de Lek en de Beneden Merwede. Daarbij komt ook nog eens, dat een groot deel van de Alblasserwaarders er vrijwillig voor kiezen geen TV te ontvangen. Die keuze hoeft Tabak & Co niet te maken, omdat zij aan de boorden van de Waard leven. En dat is ons geluk.... Want zo kan het gebeuren, dat wij onze compensatie voor het gemis van de bulderende lach bij waypoint 7, 13 en 24 kunnen peuren uit een KRO uitzending, waarbij Yvonne Jaspers en enige naar een vrouw hunkerende boeren en boerinnen ons op de zondagavond verblijden. Jij hebt dat programma niet nodig en je kijkt er dan ook niet naar. Logisch, want jij ziet kans je vrouw al tot tranen toe te bewegen bij het aanschouwen van een waypoint. Jaspers verbleekt daarbij en met mijn gebrekkige creatieve gaven vertrekt de bovenlip van Ma Tabak nog niet eens..... Diederikus, ik neem je een beetje op de hak en dat zal een man met de bij jou aanwezige humor zeker begrijpen. Natuurlijk gaat het bij het hele gegeven slechts om je laatste zin : "Wat natuurlijk voor ons belangrijk is, is dat we veel voorpret hebben. Dat motiveert, en het houdt je aan de gang." Zo is het ook en als je daarbij door je geschrijf op dit forum ook bij ons enige voorpret creëert, dan ben je dubbel goed bezig! Eén ding nog jongeman.... Je overschat ons.... Wij hebben 7206 founds en dat zijn er waarachtig nog geen 8000. Nummer 8000 reserveren wij voor een cache die we uit de jonge klei van Flevoland moeten trekken en waarbij we meteen moeten doorlopen naar de nog jeugdige aanplant in de buurt omdat we het niet meer op kunnen houden door de daardoor ontstane schaterende lach..... :-) :-) 7 maart 2015 bewerkt door Team Tabak 2
Odlaniger Geplaatst 7 maart 2015 Geplaatst 7 maart 2015 Even had ik het idee dat ik Maarten 't Hart aan het lezen was. Tot Yvonne Jaspers weer ten tonele verscheen. Leuke meid, maar ik heb geen zin te kijken naar hunkerende boeren. Bovendien valt hier op het forum al genoeg te lachen.
anharu Geplaatst 8 maart 2015 Geplaatst 8 maart 2015 Zoals Team Tabak in een vorige post aangeeft " Cachers in de Alblasserwaard hebben het dubbel zwaar" en omdat we zelf best blij zijn met onze mooie Alblasserwaard hebben we door het hart van dit moois een multi van 6km ( GC5HMQW) gemaakt waarbij je als natuurliefhebber kan genieten. Tot onze verbazing wordt deze nauwelijks gelopen terwijl er bij onze serie`s de mensen voor 16km wandelen de hand niet voor omdraaien. Het lijkt me gezien degene die de serie`s lopen dat het zeker niet allemaal puntjes jagers zijn maar juist mensen die van wandelen houden. Hebben jullie als cacheleggers dezelfde ervaring of zou het aan de streek liggen ?
regenboog2 Geplaatst 8 maart 2015 Geplaatst 8 maart 2015 Hallo anahru Ik heb al eens naar je series gekeken, maar voor ons is het niet echt in de buurt dus is het wachten op een dagje uit. Het lijken we mooie routes en ik vind jullie polderlandschap geweldig mooi. Je Multi puzzelen zag ik afgelopen week pas, is er ook nog niet zo lang natuurlijk. Corrigeer maar als ik fout ben, maar volgens mij kun je jullie serie(s) ook fietsen, dus je weet niet zeker of mensen 16 kilometer wandelen. De puzzelmulti lijkt mij een wandeling? Dus je kunt het niet één op een aan het al dan niet willen wandelen koppelen. Een ander verschil kan zijn of je al dan niet wil puzzelen onderweg. Als ik voor mezelf spreek kan ik geen 16 km wandelen, dus dat wordt fietsen of opknippen. En puzzelen weet ik nog niet, dan lees ik eerst de logjes van anderen. Als ik voor een Multi ga waar ik ver voor moet reizen, wil ik (bijna) zeker weten dat ik hem ook kan vinden. Komt voornamelijk door de afstand, want dichter bij huis ga ik gewoon een keer terug hoor.
Team Tabak Geplaatst 8 maart 2015 Geplaatst 8 maart 2015 (bewerkt) Zoals Team Tabak in een vorige post aangeeft " Cachers in de Alblasserwaard hebben het dubbel zwaar" en omdat we zelf best blij zijn met onze mooie Alblasserwaard hebben we door het hart van dit moois een multi van 6km ( GC5HMQW) gemaakt waarbij je als natuurliefhebber kan genieten. Tot onze verbazing wordt deze nauwelijks gelopen terwijl er bij onze serie`s de mensen voor 16km wandelen de hand niet voor omdraaien. Het lijkt me gezien degene die de serie`s lopen dat het zeker niet allemaal puntjes jagers zijn maar juist mensen die van wandelen houden. Hebben jullie als cacheleggers dezelfde ervaring of zou het aan de streek liggen ? Het heeft niets met jouw multi te maken. Het heeft ook helemaal niets met de streek van doen, want het is een schitterende wandeling van 6,5 km door een prachtig gebied, waarin je ongerepte natuur kunt zien, waarin je tijdens de tocht het leven in dit jaargetijde als het ware weer ziet ontwaken na de winterperiode, waarin je na afloop de vette klei van je schoenen kunt schrapen en waarin je ook nog eens je hersens dient te gebruiken om de multi tot een goed einde te brengen. Je kunt trots zijn op deze multi. Er is maar één simpele reden, waarom de cache niet of nog niet gedaan wordt..... Je hebt negen tussenwaypoints en een eindlocatie uitgezet.... Waren het 10 caches geweest, dan was men als muggen op de vliegenvanger afgekomen.... Nu is het gewoon iets te veel moeite. Het is helaas de tijdgeest, het snelle leven en misschien het tekort aan tijd, dat onze mede-cachers doet besluiten liever je andere rondjes te doen, waarbij wél "gescoord" kan worden. Het is ook de reden, waarom wij ons fietsrondje Alblasserwaard hebben moeten archiveren. 45 km fietsen voor 9 caches is gewoon te veel, als je in Veenendaal 120 caches kunt scoren binnen 25 km of zoiets. Als mensen bij ons willen komen logeren, om een dagje in de Alblasserwaard te gaan cachen, dan is het duidelijk, dat het niets met ons schitterende woongebied te maken heeft. Maar áls ze dan komen, dan willen ze - het liefst met de fiets - wél een paar puntjes scoren en daar ligt het probleem.... Aan de logjes bij je cache kan het niet liggen. Zij, die er geweest zijn, hebben hun best gedaan hun "avonturen" onderweg uitvoerig te beschrijven. Hooguit heeft de laatste logger misschien een voorstelling geschetst, die een mens al snel doet denken dat het zonder hulp een bijna onmogelijke opgave wordt, maar dat is flauwe kul. Het Team Tabak bestaat uit zeer gemiddelde cachers, die vaak meer oog hebben voor de omgeving dan voor waypoints of caches en wij kwamen vrij gemakkelijk van waypoint tot waypoint, terwijl wij tijdens het lopen genoten van "het water- en weilandleven" en de ons zo bekende weidse blikken in dit gebied. Wij zijn liefhebbers van alle disciplines van het cachen, met uitzondering van díe caches, waarbij wij onze benen kunnen breken.Trailtje op zijn tijd, prima. Puzzeltjes oplossen op regenachtige namiddagen, hartstikke leuk. Een multi lopen, als die in de buurt wordt uitgezet.... Heerlijk! Maar het is wél zo, dat wij als gepensioneerden de mogelijkheid hebben om onze tijd in te delen zoals ons dat goed dunkt en dat maakt het iets makkelijker ten opzichte van hen, die ons momenteel aan onze maandelijkse AOW uitkering helpen..... Anharu, wanhoop niet, wij hebben genoeg medecachers in onze omgeving aangesproken. Zij komen vanzelf, maar je moet de eend even laten uitbroeden..... En als het eenmaal bekend wordt, dat er bij waypoint 5 een koffieautomaat staat, gevuld met bonen van Simon Levelt, dan gaat het lopen als een trein.... (grapje). En laten we nou even eerlijk zijn.... om dit berichtje kan toch ook niemand heen.! :-) :-) 8 maart 2015 bewerkt door Team Tabak
Team Tabak Geplaatst 8 maart 2015 Geplaatst 8 maart 2015 Dat zeg je alleen maar omdat je dan zélf de door Odlaniger zo aangeprezen koffie niet hoeft te zetten..... :-)
antarctica Geplaatst 8 maart 2015 Geplaatst 8 maart 2015 Koffiezetten is geen probleem. Automaat plaatsen ook niet. 12 km kabel uitrollen sucks! Ant
Odlaniger Geplaatst 8 maart 2015 Geplaatst 8 maart 2015 TT, je geeft een mooi beeld van de nieuwe generatie gelukzoekers.Ik pik (en dan moet ik denken aan jouw liefde voor boer Geert) er even een zinsnede uit: ".....en misschien het tekort aan tijd".In de tijd die men besteed aan 50 oprapers, kan men ook een mooie Multi over de Veluwe lopen.Nog een citaat: "Puzzeltjes oplossen op regenachtige namiddagen, hartstikke leuk. Een multi lopen, als die in de buurt wordt uitgezet.... Heerlijk!"Daar kan ik mij in vinden. Maar ook op donkere avonden puzzel ik graag terwijl mijn eega naar Boer zoekt vrouw kijkt.En deze: "Maar het is wél zo, dat wij als gepensioneerden de mogelijkheid hebben om onze tijd in te delen zoals ons dat goed dunkt en dat maakt het iets makkelijker ten opzichte van hen, die ons momenteel aan onze maandelijkse AOW uitkering helpen....."Ik kan mijn tijd niet indelen zoals ik zou willen, want ik ben huisman in tegenstelling tot mijn echtgenote die noch huisman noch huisvrouw is. Een aantal werkende cachers hebben echter veel tijd om tijdens hun werk te geocachen. Tenminste als ik hun foundlogs mag geloven."Ik zat achter mijn bureau met de telefoon in de hand toen de pling ging, dus maar snel even naar buiten, het is maar vijf minuten op de fiets. Helaas was ik niet de eerste, acht collega's waren mij voor."Op dat moment had ik een vraag over mijn belastingaangifte. "Helaas zijn al onze medewerkers in gesprek, blijft u even aan de lijn, u wordt zo snel mogelijk geholpen."En ik word aan het lijntje gehouden met een mooi muziekje: "Still Crazy After All These Years" van Paul Simon.
Dagwacht Geplaatst 8 maart 2015 Geplaatst 8 maart 2015 Of je nou even een cache gaat zoeken of tijd neemt voor Cup-a soup, in beide gevallen kan het je productiviteit verhogen. Even de zinnen verzetten. En vaak kan het ook vanwege een flexibele tijdsindeling. Als je niet aan de lopende band staat, want dat wordt het moeilijker.
Odlaniger Geplaatst 8 maart 2015 Geplaatst 8 maart 2015 Aan de lopende band puntjes scoren terwijl kuppasoep er een soepzooitje van maakt. Morgen in de aanbieding: Chinese erwtensoep en Italiaanse bruine bonensoep. En wat betreft die flexibele tijdsindeling, al onze medewerkers zijn in gesprek, maar weet jij hoeveel dat er zijn? Een of twee? Wanneer ik aan het telefoonnummer zie dat mijn schoonmoeder belt dan neem ik op met de mededeling: helaas heeft uw gehele nageslacht nu geen tijd. Over drie jaren zijn we weer bereikbaar.
Diederikus Geplaatst 8 maart 2015 Auteur Geplaatst 8 maart 2015 (bewerkt) In de tijd die men besteed aan 50 oprapers, kan men ook een mooie Multi over de Veluwe lopen. Ik zie dat toch wel wat genuanceerder. Het is bijna onmogelijk om op de Veluwe een wandelroute uit te zetten die niet mooi is. (Hoewel een enkeling wel een poging lijkt te doen.) Er liggen daar best een aantal matige multi's die, als ze op een andere locatie gelegd zouden zijn, de moeite van het lopen niet waard zijn. De mooie wandeling maakt deze multi's toch zeer de moeite waard. Als een trail in het zelfde gebied gelegd wordt, dan hoeft deze zeker niet onder te doen voor zo'n middelmatige multi. Laatst hebben we zo'n trail gelopen. Mits er aan een aantal voorwaarden voldaan wordt zie ik echt geen verschil tussen een fantasieloze multi en een trail: De afstand tussen de kokers is een beetje normaal, dwz. je hoeft niet elke 161 meter te bukken. Bij iedere koker moet je een puzzeltje oplossen voor de bonus. Dat verschilt in wezen niet van het tellen van bouten van een bankje bij een fantasieloos waypoint Er is een bonus van normaal formaat. Het enige nadeel dat ik aan zo'n trail kan bedenken is dat deze veel gelopen wordt, en dat je dus steeds andere cachers tegenkomt. Regelmatig gaat de logrol van hand tot hand. 8 maart 2015 bewerkt door Diederikus
Aanbevolen berichten