Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

@Barny :

Noem eens een manier hoe ik je even een privé bericht kan sturen ? (En nee. je krijgt geen zeurende Tammo in je inbox)

Wat betreft het loggen zonder logboekje en dat dat hier op het forum wordt goed gepraat omdat het om de route gaat en niet om de geocache, daar ben ik het niet mee eens,
Als we van mening verschillen met betrekking tot de route dan gaat het meestal om het feit dat de route wordt overgeslagen, in mijn ogen nog steeds behoorlijk not-done ten aanzien

van de cachelegger en het geeft een heel verkeerd signaal aan beginnende cachers. Wat dat betreft zal onze mening blijven botsen.

Maar wat ook not-done is, is het zelf neerleggen van een koker/zakje met een vervangende logrol wanneer je de cache niet hebt kunnen vinden. En wie zonder zonde is werpe de eerste steen, en in het kader daarvan moet ik bekennen dat ik ooit een cache heb gelogd na toestemming van de CO. De houder was er nog wel, en had een note geschreven hoe de situatie was, kreeg een bedankje van de CO met de mededeling dat ik de cache gewoon mocht loggen...

@Vlinder

Zou je mij eens willen vertellen waarom het formaat voor jou zo belangrijk is ? Waarom wil je zo graag de mogelijkheid tot ruilen willen hebben ? Is dat puur omdat dat wellicht ooit de definitie was, of maak je er ook daadwerkelijk veel gebruik van, en zoja, wat ruil je dan ? Goodies ? Trackable's ?

@All

Zoals al eerder door mij geschreven zie ik verbanden tussen Flashmobbing en Geocaching. Flashmobben begon in 2003, zat een behoorlijk wereldwijde "underground" organisatie achter, en toch bestaat het niet meer. En dat heeft diverse redenen :
-Teveel aandacht in de media, gevolg van "underground" naar massale verspreiding

-Teveel mensen die het principe niet begrepen en daardoor de meest wanstaltige flashmobs het leven zagen, gevolg : de mensen haakten massaal af
- De doodsteek : de commercie ontdekte het en ging merk gerichte flashmobs organiseren, waarmee het niet meer was dan een bespottelijk toneelstukje.En als je daar de mensen op aansprak, dan zagen ze water branden, ze wisten niet beter of het hoorde op de manier zoals zij het gedaan hadden.

Misschien dat je zelfs kan zeggen dat Flasmobbing aan zijn eigen succes is bezweken, en aangezien in mijn ogen dezelfde tendens te zien is bij Geocaching dan ben ik bang dat ook dit spelletje ooit gedoemd is te verdwijnen.
Hoewel er altijd iets in blijft broeien in de diepste spelonken, en vanuit daar zou misschien weer iets mooi kunnen opbloeien....

Geplaatst

Team Tammo, je kan natuurlijk ook gewoon via mijn groundspeak account een berichtje stuuren, (wel even je meeladres meesturen als je een antwoord wenst)
via Twitter, facebook, of gewoon hier rechtstreeks en openbaar, ik heb geen geheimen waar ik me voor moet schamen. (of jij moet net van dat ene plekje bij mij weten waar niemand vanaf weet;))

ik respecteer je mening over dat je het not-don vind om een route over te slaan, het argument van de beginners vat ik niet, beginners hebben die moogenlijkheid gewoonweg nog niet of ze moeten de vrije geest hebben om een multy achter het beeldscherm te kunnen elimineren (zo ben ik ook begonnen)
ik hoop dat je mij dan ook kan begrijpen dat ik vind dat een cache die weg is dan toch gelogt word (met toestemming van de CO) juist omdat dat die mogenlijkheid niet in de richtlijnen staat beschreven, en de NoT Found keuze mogenlijkheid dan geschrapt kan worden
dan is in dat kader toch leuk om te vermelden dat jij iets NoT Done vind wat gewoon volgens die richtlijnen klopt, Gevonden loggen, logboek beschrijven = gevonden en ik iest NoT Done vind wat volgens die zelfde richtlijnen niet kan Iets-wat-niet-is-kan-niet-gevonden-zijn.
stom eigenlijk als je daar een beetje over nadenkt,,,,,,

en van de flasmob moet ik je helemaal gelijk geven, wat een wanstaltige vertoning is het de laatste jaren in geo-opzicht geworden, de meeste mensen komen alleen maar voor het puntje en denken niet na wat er nu eigenlijk de bedoeling van geweest is.

Barny

Geplaatst (bewerkt)
Od

er zijn nog heel veel wegen tussen alles en niets, lees de logs maar bij een willekeurige cache die door de CO slecht/niet onderhouden word, er worden soms wat Not Founds geplaatst maar de huidige generatie zie ik steeds meer zonder enige schroom cache's loggen die er gewoon niet meer zijn of gevonden kan worden, zelfs een enkele keer "met toestemming van de CO" en de brutale fake logger eindigt zijn log met "mocht de CO er niet mee zijn haalt hij deze log maar weg"

dat alles word hier op het forum "goed" gepraat omdat geocachen dus gaat om de route en de cache totaal niet er toe doet,

MarcoDomi,

leuk dat je het geloof er bij haalt, al heb ik het idee dat de merendeel van de geocachers er helemaal niets mee te doen hebben, omdat elke overtuiging ook eerlijkheid en oprechtheid predikt, ik kan maar heel weinig "geocachers" die eerlijk loggen en daarbij oprecht zijn

OP het eerste citaat zijn twee oer Hollandse spreekwoorden van toepassing:

1. De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet.

2. De splinters in andermans ogen zien, maar niet de balk in het eigen oog...

Gelukkig is er één persoon op dit forum, die ook het loggen van multies en mysteries op een manier, die niet zo door de cache-eigenaar zijn bedoeld, goedpraat. Drie keer raden wie dat is....

Meer kan je er onmogelijk van zeggen. Wie Barny's stukjes door de jaren heen gelezen heeft moet de graad van onnozelheid kennen, waarmee hij dit soort citaten zonder enige vorm van gene hier plaatst....

Het tweede citaat is ronduit beledigend en zou er door iedere zichzelf respecterende moderator tussenuit gehaald moeten worden. Ik heb niets met welk geloof dan ook, maar respecteer diegenen, die het wél hebben. En één ding is zeker. er zullen door cachers uit alle geledingen van de bevolking wel eens papiertjes zijn geplaatst in doosjes of een cache via de cache-eigenaar gelogd zijn of wat dan ook. (door mij ook). Jezus had destijds nog geen GPS en heeft er dus tijdens zijn leven ook geen waardeoordeel over kunnen geven. Kennelijk heb jij die rol overgenomen zonder je te realiseren, dat het loggen van mysteries en multies met van anderen verkregen coördinaten op de ranglijst van misstanden binnen het geocachen bij velen van ons op punt 1 met stip staat.

Barny, dat jij op deze manier je gele busje bestijgt, naar buiten gaat en op jouw eigen unieke manier aan je puntjes komt met de k...utsmoes, dat je op deze wijze op mooie plekjes terecht komt moet je helemaal zélf weten. Dat is iets tussen jou en je eigen ziel. Sterker nog, ik respecteer het als er gezondheidsproblemen bij jou of bevriende mede-cachers op de achtergrond meespelen, waardoor je anders die plekjes nooit zou kunnen aanschouwen, maar wat ik niet respecteer is, dat je deze manier van hobby bedrijven nu al jaren als het ware geloof propageert terwijl je ondertussen,anderen, die ook bij gelegenheid misschien in hun enthousiasme wel eens een steekje laten vallen ongegeneerd voor rotte vis uitmaakt.

Terug dus naar de twee spreekwoorden..... :-)

Fijne Paasdagen. Geniet van het mooie weer en zoek wat fraaie caches op, zoals die ene, die je op 14 april in het Alblasserbosje hebt gevonden. Want laten we wel zijn, zonder die cache had je die leuke kunstvormen langs dat pad in dat bosje nooit kunnen aanschouwen... En je had er niet eens een database voor nodig..... :-) :-) Je moet wel haast overvallen zijn door een gevoel van immense trots! Dat kan de niets vermoedende lezer tenminste wel uit het logje opmaken!! :-)

Barny, Ik zou je missen, als je een andere hobby zou gaan bedrijven..... :-) Echt waar! Heus! Zeker weten! :-)

bewerkt door Team Tabak
Geplaatst

@Diederikus: ik ben het met Barny oneens omdat ik me helemaal niet schaam voor "kokerrapers" zoals ze hier zo laatdunkend worden genoemd. En ik stoor me er ook absoluut niet aan. Heel veel mensen beginnen zo met het cachen. Ik was al meteen enthousiast bij mijn eerste cache, en dat was een kokertje. Toen ik ontdekte hoeveel meer moois er te zoeken en vinden was, werd ik alleen maar enthousiaster. Daarnaast lopen veel powertrails die gezocht worden door mensen die hun saldo willen opvijzelen langs bv een weg, zodat ze ook met de auto bereikbaar zijn, of door een wat saaiere omgeving. Daar cache ik toch al niet zo graag. Dan is het in het mooie bos waar ik mijn multi's graag loop des te rustiger :clown: (Dit gaat niet altijd op natuurlijk, ook ik bezocht onlangs de prachtige Ermelose Heide, maar daar heb ik ook totaal geen last gehad van andere mensen, het was vooral een prachtig gebied. Alleen leidden al die caches wel een beetje af LOL)

@Barny, wat vind jij van multi's met mooie tussenpunten? Wij zijn bijvoorbeeld net terug van Het Geheim van het Verborgen Rijk in Sint Oedenrode. Of ik noem de Nacht van Ninox (nachtcache). Dat is zo'n belevenis! Onderweg is er dan een hoop moois te ontdekken, wat betreft de route maar ook wat betreft de waypoints (niet alleen puzzels, vaak ook dingen om te zoeken). Vind jij (langere) wandelingen met te zoeken tussenpunten gewoon niet interessant, kun je het om gezondheidsredenen niet, of beide?

@Team Tammo: ook ik ben benieuwd naar het Flashmob-gebeuren!

Geplaatst (bewerkt)

Definitie flashmob : Een groep die opeens samen komt, iets onverwachts doet, en dan ook weer verdwijnt, de omstanders in verbazing achter latend.

Simpele regels :

- 1 tot 2 mensen weten wat de flashmob inhoud.

- Op een afgesproken tijd en locatie krijgt iedereen de instructies wat er gaat gebeuren en waar.

- Flashmob begint

- Flashmob stopt, iedereen gaat er vandoor.

- Geen commentaar aan pers, of publiek.

Dat laatste zorgt er dus voor dat er zeker vanuit de begintijd er nauwelijks filmpjes zijn, mede veroorzaakt natuurlijk dat we in 2003 nog geen smartphones hadden...

Maar goed, deze lijkt er tenminste nog op :

En dit is het geworden :

Om te janken..... Er op aanspreken heeft geen zin, ze weten niet beter.....

Laat dit geocaching niet overkomen......

bewerkt door Team Tammo
Geplaatst (bewerkt)

Aan je allereerste event blijf je natuurlijk mooie herinneringen houden.

Wij zijn óók bij twee WWFM's geweest. Van de voorbereidingen alléén al hebben we enorm genoten. Zo hebben we eens gevist in de winkelstraat van Kampen om 7 uur 's avonds, dus weinig publiek, en pakkum beet, nog geeneens 80 vissers? Wél vooral een hoop lol gehad.

Je vraag was echter gericht aan Team Tammo. Ik ben het met Team Tammo eens dat het tweede filmpje een beetje TE veel was. Maar zo extreem zal een WWFM bij geocaching toch niet gaan worden (hoop ik)???

bewerkt door de kikkers
Geplaatst

De Kikkers, natuurlijk ook heel leuk om jullie ervaringen te horen! !! Team Tammo, ik ben het eens met de kikkers w.b. de filmpjes. In de begindagen moet dat echt suuuuuuper cool zijn geweest!

Geplaatst (bewerkt)

En laat ik nou ook meegedaan hebben met een WWFM, zal zo'n 4/5 jaar geleden zijn.

Moet toegeven dat het georganiseerd was zoals het ooit bedoeld was. Het was wellicht iets te bescheiden, met een flashmob moet je met 100 tot 200 man, op het juiste moment, op een top locatie toeslaan.

Maar best leuke herinnerineng aan dit WWFM overgehouden !

Het begin was inderdaad kippenvel, zeker omdat bijna niemand wist wat het was en er sporadisch een flashmob werd georganiseerd.
En ik vermoed dat dit zelfde gevoel bij Geocaching is geweest in de begin periode. Zelf ben ben ik 3 jaar na de eerste geocache in deze wereld terecht gekomen, en heb dus de begin periode voor Geocaching helaas niet mee gemaakt.

Maar het spelletje was in 2003 in ieder geval nog leuk genoeg om mee te doen, en om er nog heel lang mee door te gaan. :-)

Ook anno 2014 heeft geocaching nog steeds mijn bekoring, maar het is wel te wijd verbreid en het zijn er teveel, en dat begint te knagen.........

bewerkt door Team Tammo
Geplaatst (bewerkt)

Team tabak,
goh dat mijn bezoek aan jou TB gevangenis weer wat oude wonden openrijt had ik niet verwacht maar het det nog steeds zeer merk ik
dat ik onnozel ben of reageer in jou ogen klopt ook dan helemaal, ik ben onnozel, ik hoop tegen beter weten in dat mensen oprecht en eerlijk zijn, helaas maak ik heel vaak mee dat het niet klopt
het ronduit beledigende 2e citaat begrijp ik in al mijn onnozelheid ook niet, ik zelf ben gelofig en probeer daarmee ook zo eerlijk en oprecht mogenlijk te handelen, en mocht ik eens in de fout gaan dan mag iedereen mij daarop aanspreken.
ik zal dan ook uitleggen van waarom en hoe dat mogenlijk is geworden, mischien een uitdaging voor jou? wat klopt er niet aan mijn log op jou TB gevangenis waardoor jou wonden weer gingen jeuken?

ik slaag er maar niet in om begrijpend te maken dat de "puntjes" mij totaal niet intreseren, laat mij zien waar ik met trots mededeel of op enege andere wijze de aantallen founds.
ik kan niet dat tellertje uitzetten, anders was ik de eerste die dat doet, dat andere het tellertje wel heel belangrijk vinden en mij er dus op aanspreken ligt niet aan mij maar aan hun.

laat mij dan ook maar zien dat ik het eindcoord lopen als enige ware geloof predikt, ik heb het er alleen over dat ik het doe en het merendeel van de cachers zich er aan "bezondigt" ik en groundspaek vind dat totaal onbelangrijk laat maar zien dat groundspeak dat niet toestaat
anders is het loggen zonder een fysieke log, daar is groundspeak wel duidelijk in.

vandaag hebben we idd ook 3 cache's bezocht waarvan 1tje voor ons de laatse 3 meter niet te bereiken was,

faa7733b-890d-459c-8558-8adc606588a5.jpg

word dus een mooie Not Found, wij hebben onze herinnering en de foto's nog, ik zou het niet kunnen bedenken om te smeken om er een Found van te maken

laat ik ook even je zorg wegnemen, zolang ik er nog zoveel plezier uithaal pijnz ik er niet over om te stoppen met Geocachen zodat ik meer tijd over hou voor een van mijn andere hobby's

MarcoDomi,
Multy's met mooie tussenpunten is altijd meer dan goed, we zijn nu met horden en stoten bezig met een multy van een actief forum lid, elke keer 50 kilometer heen en dan weer teug voor 1 WP verder, ook daar heb ik de eindcoords van maar vind ik totaal niet belangrijk, ik wacht wel tot ik de wijze lessen heb gevolgd
een andere hele mooie Multi heb ik de eindcache wel gevonden en mijn naam bijgeschreven, die log ik pas online zodra ik de twee van de vier overgebleven mooie punten heb bezocht, (lange termijn denken)
en een andere keer kom ik alllen bij de cache uit, geocachen is geen werk voor mij maar gewoon een hobby die ik beoefen maar wel volgens de richtlijnen waar ik zelf voor akkoord gegaan ben.

en ik en langere afstanden, ach kijk mij en een blinde weet al dat het niks voor mij is :)

Barny

iedereen is vrij om de punten, komma's en letters op hun goeie plek te zetten in mijn post, laat daar geen twijfel over zijn

bewerkt door barny
Geplaatst

hey barny.. grappig.

deze foto is van vorige week:

2014-04-12%2015.24.20_2.jpg

Ik kon/wilde toen niet loggen omdat er bezoekers waren, had de cache zelf nog niets eens gevonden overigens. Wel een prachtig plekje!

Geplaatst

Ik heb goede herinneringen aan het WWFM van vorig jaar, in Eindhoven. Omdat het op 4 mei was stonden we even letterlijk stil bij de slachtoffers van WO II. Het allermooiste was dat de andere mensen op het plein er ook stil van werden, kippenvel!

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...