Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hoi,

voor mijn nieuwe mini-multi'tje heb ik woensdag alle punten bepaald en uitgemeten. Sommige punten heb ik enkele keren van diverse kanten benaderd en dan opnieuw opgeslagen. In eerste instantie leek er dan een groot verschil tussen enkele punten, maar gek genoeg leken die verschillen bij meting vanuit huis (gps aanzetten en kijken hoe ver een punt is) nagenoeg verdwenen. Vandaag (ter plaatse) had ik ook de ene tel grote verschillen en de andere tel niet.

De cachelokatie zelf heb ik natuurlijk al zeer uitgebreid uitgemeten en gemiddeld. Maar aangezien ik een heleboel waypoints heb op een erg korte route (15 op 2,5 km ofzo), vraag ik me af of het nut heeft om de boel daar nog nauwkeuriger uit te meten? De vragen spreken zo voor zich dat het niet uit zou mogen maken.

Geplaatst

Ik heb ooit met een telefoon geprobeerd uittemeten... Ben maar naar huis gegaan en de gps opgehaald. telefoon gaf rustig 25 meter afwijkende coordinaten aan. Een hoge boom of een watertje in de buurt maakte het erg onbetrouwbaar.

Geplaatst

Hey,

De vraag is: Wat zoekt men?

Bij een landmark-achtig iets (een niet-te-missen standbeeld, een plek waar maar 1 infobord staat met een referentie in het WP-tekste over het bord o.i.d.) maakt afwijking iets minder uit (je ziet het toch wel).

Maar met een kleine metal tag of iets anders kleins is het natuurlijk wenselijk om het punt op verschillende dagen in te meten, om de afwijking te minimaliseren.

Geplaatst

Enige afwijking is acceptabel en niet te voorkomen. Ik let er altijd wel op of voldoende satellieten mijn GPS bereiken, er van uit gaande dat zulks van invloed is op de precisie.

De cacher kan echter onder minder gunstige omstandigheden gaan zoeken en zal dan wellicht een aanzienlijke afwijking hebben. Zijn GPS bedoel ik natuurlijk.

De locatie vind ik ook belangrijk. Soms is een spoilerfoto aan te raden om iemand niet tussen de treinrails te laten zoeken, maar tien meter er van af. Of om te voorkomen dat men het halve bos gaat omspitten.

Geplaatst

Hoi,

bij mijn multi'tje hoeven de kinderen alleen duidelijke aanwijzingen te zoeken, zoals een straatnaambord, meestal noem ik ook wat ze moeten zoeken.

Op één plek moeten ze een tag van een andere Multi zoeken, hier valt mijn wp samen met die van een andere (toestemming om die te gebruiken). Ik heb daarvoor hetzelfde coördinaat gebruikt.

Op zich hoef ik dan dus weinig problemen te verwachten?

Geplaatst

Ik heb ooit met een telefoon geprobeerd uittemeten... Ben maar naar huis gegaan en de gps opgehaald. telefoon gaf rustig 25 meter afwijkende coordinaten aan. Een hoge boom of een watertje in de buurt maakte het erg onbetrouwbaar.

Hoe wist je dat de coordinaten op de telefoon 25 meter afweken?

Geplaatst

Als de revieuers niet slapen of jij de reviewers niet belazert dan komt die (kinder)cache nooit online

barny

Geplaatst

barny, ik begrijp direct wat je bedoelt, maar een ander misschien niet. Je zou bij je post hebben kunnen vermelden, dat de 161 meter geldt bij een stage of a multicache. en een tag van een andere multicache valt daaronder

Geplaatst

Hoi Barny, daarom is het ook een Qta geworden en dat mag wel. Ik had daar één en ander over uitgezocht en nagevraagd bij zowel de reviewer als de c.o van die mooie multi die er al ligt.

Het is in dit geval puur dat ze eens kunnen zien wat een tag is.

Goeiemorgen trouwens allemaal!

Geplaatst

ik zou wel in de tekst vermelde dat de tag die je zoekt ook in een andere multi wordt gebruikt om verwarring te voorkomen bij collega cachers.

kan me voorstellen dat je niet een tag gaat gebruiken en 'moet' zoeken die je in een andere multi al eens gebruikt hebt.

vindt het maar een vreemde bedoeling en niet echt creatief.

Geplaatst

ik zou wel in de tekst vermelde dat de tag die je zoekt ook in een andere multi wordt gebruikt om verwarring te voorkomen bij collega cachers.

kan me voorstellen dat je niet een tag gaat gebruiken en 'moet' zoeken die je in een andere multi al eens gebruikt hebt.

vindt het maar een vreemde bedoeling en niet echt creatief.

Hè, wat jammer toch dat er zo negatief en in mijn ogen wat neerbuigend gereageerd wordt... Ik begin er al bijna aan te wennen, maar jammer vind ik het wel.

Maar goed daar moet ik maar doorheen lezen.

Hellsinki (ik ken je trouwens volgens mij, hebben bij elkaar niet bij de Slumpien serie getroffen?), misschien moet ik het toelichten.

Ik werk op een school voor speciaal onderwijs (kinderen met een taalontwikkelingsstoornis). Zij horen mij steeds enthousiast vertellen over het geocachen. Vandaar dat het idee voor deze cache ontstond. Ik wil in een heel korte wandeling de kinderen kennis laten maken met de allereerste beginselen van het geocachen. Namelijk wat is het en wat kun je zoal tegenkomen. Dus ik heb een vraag met dingetjes tellen, een vraag over de natuur, een vraag over een bord, een vraag waarbij ze de letterwaarde moeten bepalen, een keertje stapeltellen...

Allemaal heel erg eenvoudig en ze moeten het zo veel mogelijk zelfstandig kunnen.

Ik heb er dus ook een vraag bij over een tag. Ik wil dat ze kunnen zien hoe een aanwijzing eruit kan zien. Daarvoor heb ik toestemming gevraagd aan de leggers van de betreffende Multi. Zij vinden het prima. Het is dus een Qta en geen fysiek waypoint. Dit mag gewoon. Dit staat ook erg duidelijk in de omschrijving (die vanwege de problematiek van mij leerlingen heel duidelijk en eenduidig moet zijn).

Of dit creatief is of niet daar mag je over denken wat je wil. Ik vind het alleen zo jammer dat er zo snel geoordeeld wordt.

Maar goed, ik ga maar eens aan mijn cachebehuizing knutselen :wink2:

Geplaatst

Goed bezig! Prima cache voor je doelgroep! Soms kun je bepaalde details hier op dit forum maar beter achterwege laten..... Gewoon je idee verder uitbroeden en doen! Je doelgroep zal je erkentelijk zijn! Succes!

Geplaatst

Goed bezig! Prima cache voor je doelgroep! Soms kun je bepaalde details hier op dit forum maar beter achterwege laten..... Gewoon je idee verder uitbroeden en doen! Je doelgroep zal je erkentelijk zijn! Succes!

Dank je wel!

Geplaatst

@marcoDomi het is dus weer duidelijk dat de revieuwer in kwestie jou een verkeert advies heeft gegeven, terwijl er bijna dagelijks "cache's" niet worden gepublicht en terug word gestuurt naar de eigenaar omdat er een conflikt is met een andere cache, word er jou doodleuk vertelt dat je er dan maar een QTA van moet maken zodat het wel zou kunnen.
zo kan ieder cachelagger een tussenpunt maken die feitelijk een Stages of a Multi-cache is, maar die benaming niet krijgt, ben wel benieuwd welke "smoes" er voor gebruikt word,

zo worden de beginnende cachers, (die jjou cache ook gaan bezoeken) op een verkeert spoor gezet kortweg belazerd en eigenlijk daarmee de hele geocache communitie.
waarbij de vraag bij mij meteen op kom drijven, waarom maak je zelf geen tussenpunt met zo een soort TAG zodat de bezoekers het zelf proefondervindelijk zien hoe een tag er uit zou kunnen zien?

Barny

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...