Vlindertje Geplaatst 23 maart 2014 Geplaatst 23 maart 2014 Vooral niet inhoudelijk reageren, maar de zaak weglachen. Of iemand quoten zonder zijn bijdrage te lezen, zoals in postje #12. Bedenkelijke discussietechnieken die je wél veel moeite besparen. 1
Team Tabak Geplaatst 23 maart 2014 Geplaatst 23 maart 2014 (bewerkt) Mijn doel was om enerzijds teleurstelling te delen, waarbij ik het dus volledig met Vlinder eens ben, en anderszijds te laten zien dat je ondanks wat teleurstellingen best een gezelligde dag kan hebben Teleurstellingen kom je zo af en toe tegen. Dat hoort er bij. Zolang het goede gevoel over een dag in de buitenlucht overheerst is het goed. Wij hadden gisteren een verjaardag in de Betuwe. Dus dachten we... "we rijden lekker binnendoor en we doen wat aardige plekjes aan". We selecteerden een paar caches, waaronder "De Stip van Leerdam", waar een niet al te simpele puzzel aan hing, maar uiteindelijk kreeg Ma Tabak de bedoelingen van de legger onder controle en verkregen wij een coördinaat. Dus... op naar de Betuwe. Achter Gorinchem de polder in.... Via Leerdam, Enspijk en Geldermalsen naar de bloem van de Betuwe... Tiel! De helft van de caches leidde ons naar plekjes, die we prachtig vonden en waar we, zoals dat zo mooi heet.... "anders nooit gekomen zouden zijn". Overigens vinden wij o.a. dat afgezaagde cliché nog steeds een fikse reden om aan geocaching te doen.... Maar bij de stip te Leerdam ging het dus mis... Daar hebben wij het volgende logje moeten plaatsen: Met de puzzel was Ma Tabak een paar uur bezig, het zoeken naar de cache kostte ons twee minuten en de verwijdering van de uitwerpselen van een zieke hond, die onder de cache aanwezig waren nam een minuut of tien. Gelogd werd er om 11.25 uur. Natuurlijk willen wij dit de legger niet direct verwijten, want het behoort nu eenmaal tot de topergernissen van de cacher, maar het is wél zo, dat je als legger een vooruitziende blik moet hebben en de plekken, waar een hond kansrijk is iets achter te laten moet trachten te mijden. Onze gemoedstoestand was echter vergelijkbaar met die van jou. Teleurstelling, die later op de dag gelukkig weer snel verdween. Ter plekke van de jarige job aangekomen hebben we de schoenen maar buiten laten staan en de taart / borrel / lekkere maaltijd vergoedde verder alles en vanochtend hebben de schoenen weer een volledige schoonheidsbehandeling gehad.... Maar als wij op het moment van de "splash" iemand waren tegengekomen, aan wie we hadden moeten uitleggen wat we in vredesnaam stonden te doen, dan zou hij bij thuiskomst minstens 30 minuten nodig hebben gehad om zijn vrouw uit te leggen wat er toch voor vreemd volk los rondloopt op deze aardkloot..... Helaas, wij behoren daar ook toe.... Overigens, @Vlinder... voordat je begint over het feit, dat God vanzelf straft indien er geen authentieke caches worden gedaan.... Ik kan je uit ervaring melden, dat ook bij authentieke caches de schoenen regelmatig gereinigd moeten worden..... TIP: kun je ook een attribuut bijvoegen bij metacaching waarop je kunt zien dat de omgeving over tenminste 100 meter rond de cache strontvrij is ???? Je kunt toch gewoon aan je inspecteurs vragen of ze dat even willen checken??? :-) :-) Maar Hoedini, de meeste lezers zullen begrijpen wat je bedoeling was bij het plaatsen van dit berichtje. Soms moet je dingen gewoon even kwijt.... :-) 23 maart 2014 bewerkt door Team Tabak 1
Vlindertje Geplaatst 23 maart 2014 Geplaatst 23 maart 2014 TIP: kun je ook een attribuut bijvoegen bij metacaching waarop je kunt zien dat de omgeving over tenminste 100 meter rond de cache strontvrij is ???? Je kunt toch gewoon aan je inspecteurs vragen of ze dat even willen checken??? :-) :-) Dat zou kunnen, maar het moet dan wel een attribuut met verloopdatum zijn. Stront is, evenals roem, vergankelijk. Behalve als het op je logstaat zit. Dan is het een blijvende smet op je cachecarrière. Dat poets je niet zomaar weg.
brouwertjes Geplaatst 23 maart 2014 Geplaatst 23 maart 2014 Tuurlijk wel als je met stront besmeurd bent verander je gewoon je naam ;-)
Team Tabak Geplaatst 23 maart 2014 Geplaatst 23 maart 2014 TIP: kun je ook een attribuut bijvoegen bij metacaching waarop je kunt zien dat de omgeving over tenminste 100 meter rond de cache strontvrij is ???? Je kunt toch gewoon aan je inspecteurs vragen of ze dat even willen checken??? :-) :-) Dat zou kunnen, maar het moet dan wel een attribuut met verloopdatum zijn. Stront is, evenals roem, vergankelijk. Behalve als het op je logstaat zit. Dan is het een blijvende smet op je cachecarrière. Dat poets je niet zomaar weg. Hij, die zonder stront aan de schoenen caches zoekt werpe de eerste steen..... :-)
Vlindertje Geplaatst 23 maart 2014 Geplaatst 23 maart 2014 En dat mijn zoon denkt dat dat erbij hoort... Je zet het er notabene als een citaat neer. Je begrijpt hopelijk wél dat jouw zoon in mijn relaas model staat voor het kind dat het gedrag van zijn ouders kopieert, zoals de toevallige voorbijganger het gedrag van volwassenen na-aapt en zaken aanneemt zonder zich verder te oriënteren. Dat zijn de mechanismen die verklaren waarom mensen een plastic zakje of een filmkokertje als een geocache kunnen zien en alle feiten omtrent de oorsprong en bedoeling van het spel geocaching kunnen negeren. Monkey see, monkey do. Als ik het 'leuke jochie' citeer bedoel ik daarmee niet specifiek jouw zoon, net zo min als dat ik met de voorbijganger, die later achter zijn computer de publicatie van zijn zakjes-serie afwacht, de persoon bedoel die jij onderweg hebt ontmoet.
brouwertjes Geplaatst 23 maart 2014 Geplaatst 23 maart 2014 Gatver, je wilt er toch niet mee beweren dat door het lezen van jouw postjes we hier straks met nog meer opdringerige figuren zitten ? (kopieergedrag) 2
Odlaniger Geplaatst 23 maart 2014 Geplaatst 23 maart 2014 ............. en de verwijdering van de uitwerpselen van een zieke hond, die onder de cache aanwezig waren nam een minuut of tien. Gelogd werd er om 11.25 uur. Tabak, die zou ik niet hebben gelogd.
hoedinie Geplaatst 23 maart 2014 Auteur Geplaatst 23 maart 2014 @Team Tabak: Precies. ik kan mij volledig vinden in jullie verhaal. En laten we hopen dat anderen die dit lezen als ze een cache gaan leggen er nog meer bij nadenken dat het veel mooier kan. @Vlinder: Als je eerste zinnen niet zo zelfingenomen waren had ik dat waarschijnlijk ook wel zo gelezen. Maar na verschillende regels van jou die nogal veel in mijn mond leggen over wat ik al dan niet allemaal gedaan heb moest ik tot de conclusie komen dat je in die lijn door bent gegaan. Dit topic is toch gestart in het forum "Locaties"? Daar wilde ik iets over delen. Niet een paar oude koeien uit de sloot halen. Hoe je over deze materie denkt is klip en klaar hoor. 1
Vlindertje Geplaatst 23 maart 2014 Geplaatst 23 maart 2014 ............. en de verwijdering van de uitwerpselen van een zieke hond, die onder de cache aanwezig waren nam een minuut of tien. Gelogd werd er om 11.25 uur. Tabak, die zou ik niet hebben gelogd. Waarom niet? Het gaat niet om de cache. Het gaat erom dat je hebt GENOTEN . De rest is bijzaak of onnodige ballast . Zeker voor die hond.
Dagwacht Geplaatst 23 maart 2014 Geplaatst 23 maart 2014 Gatver, je wilt er toch niet mee beweren dat door het lezen van jouw postjes we hier straks met nog meer opdringerige figuren zitten ? (kopieergedrag) Brouwertjes, snap je het niet? Het is natuurlijk de bedoeling dat we over een tijdje allemaal bekeerd zijn tot het Vlindertje geloof en aansluiten bij Metacaching. Dan kan deze website uit de lucht.
Diederikus Geplaatst 23 maart 2014 Geplaatst 23 maart 2014 Bemoedigen helpt nou eenmaal vele malen beter als dat azijnzeiken
Team Tabak Geplaatst 23 maart 2014 Geplaatst 23 maart 2014 (bewerkt) ............. en de verwijdering van de uitwerpselen van een zieke hond, die onder de cache aanwezig waren nam een minuut of tien. Gelogd werd er om 11.25 uur. Tabak, die zou ik niet hebben gelogd. Ik heb geen principes en toegeven aan een winderige hond is geen optie.... Maar ik begrijp nu, waarom jij in al die jaren mét principes slechts 250 puntjes of zoiets hebt vergaard. Zou je net als ik géén principes hebben gehad, dan had je er nu ook 6165 gehad en een vrouw die met je mee gegaan was en liefdevol de stront met een stokje van jouw en haar eigen schoenen had verwijderd. Maar ik kan me best voorstellen, dat ze het zat is langs al die caches rond Apeldoorn te sjouwen zonder ooit eens te mogen loggen..... In zo'n geval had Ma Tabak al lang haar haakwerkje weer opgepakt... :-) :-) 23 maart 2014 bewerkt door Team Tabak
Odlaniger Geplaatst 23 maart 2014 Geplaatst 23 maart 2014 Zoals je wellicht weet hou ik er uit principe geen principes op na.
Vlindertje Geplaatst 23 maart 2014 Geplaatst 23 maart 2014 Gatver, je wilt er toch niet mee beweren dat door het lezen van jouw postjes we hier straks met nog meer opdringerige figuren zitten ? (kopieergedrag) Brouwertjes, snap je het niet? Het is natuurlijk de bedoeling dat we over een tijdje allemaal bekeerd zijn tot het Vlindertje geloof en aansluiten bij Metacaching. Dan kan deze website uit de lucht. Bij deze site ben ik al 12 jaar kind aan huis. De eigenaar heb ik altijd te vuur en te zwaard verdedigd als de goegemeente hem weer eens voor vuile vis uitmaakte en zich tooide met avatars als 'Ik ben er vandoor!'. Wie er daadwerkelijk vandoor ging kwam overigens altijd weer terug. Gewoon omdat er voor het forum van gc.nl geen volwaardig alternatief bestaat. Meermaals heb ik aangeboden om uitgevallen functies te herstellen en de site de oude glorie terug te geven. Nooit heb ik hier reclame gemaakt voor MetaCaching en geprobeerd mensen weg te lokken. En over stront van een zieke hond gesproken. Bij de gedachte dat JIJ je aanmeldt bij MetaCaching keert mijn maag om. Hoewel je op mijn trollenlijst staat wil ik toch even reageren voor het geval je serieus overweegt je bij MetaCaching in te schrijven.
Aanbevolen berichten